Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2010, 11:58
sainty
sainty is offline
Hoi,

Sinds een week of twee loopt mijn PC ongeveer 5 minuten na het opstarten compleet vast. Ik dacht eerst dat het alleen muis en toetsenbord waren die geen input meer konden geven, maar laatst gebeurde het terwijl ik een filmpje keek, die ook vast liep. Soft resetten helpt niet, in dat geval wordt er niks opgestart (soms brandt er dan een rood lampje op mijn videokaart) dus moet ik gewoon de aanknop 5 seconden lang indrukken. Hierna heb ik de rest van de dag geen problemen meer. In de logs staat een aantal Kernel-PnP warnings/errors/criticals, maar de tijd bij die berichten is van na het opnieuw opstarten.

Computer specs:
Asus M4N68T moederbord
AMD Phenom II X4 955 processor @ 3.2 GHz processor
4 GB DDR2 RAM geheugen
ATI Radeon HD 4870 videokaart
2 harddisks, een van 300 GB en een van 1 TB
Windows 7 64 bit professional

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Had een ander topic gevonden dat hierop leek, maar dat bleek alleen muis/toetsenbord te zijn die uitvielen.

Bedankt.

edit: Tegenwoordig blijkbaar ook meerdere keren per dag. Gebeurde net weer tijdens het gamen, wat hiervoor nog niet eerder is voorgekomen. Er bleef nu wel geluid uit de speakers komen, maar meer zo'n vastloopgeluid zegmaar, dat het geluid ook bleef hangen.

Laatst gewijzigd op 28-11-2010 om 13:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2010, 14:03
Sander =D
Sander =D is offline
Heb je al geprobeert om eerst te checken op virussen?
Malwarebytes antimalware is een goede En gratis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 15:03
jacobdb
jacobdb is offline
kan ook nog slecht RAM zijn, of ergerns een nogal behoorlijke memory leak.
Oud 28-11-2010, 17:27
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Het kan vanalles zijn. videokaart die stopt met werken, harde schijf die stopt met wat doen.
kapot moederbord (of slecht gemonteerd in de kast waardoor hij dingen geleidt op een verkeerde plek zeg maar).

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik proberen de onderdelen 1 voor 1 te vervangen, zo merk je vanzelf waaraan het ligt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 22:45
sainty
sainty is offline
Virussen had ik al gechecked. Niet zo lang geleden heb ik nog het RAM, moederbord en processor vervangen, maar volgens mij heb ik het er wel goed in gezet allemaal, anders zou het al vanaf het begin zijn toch? Onderdelen 1 voor 1 vervangen wordt een beetje lastig, heb de oude onderdelen nog wel maar op het oude moederbord past deze processor/RAM niet, en om het moederbord te vervangen moet Windows weer helemaal opnieuw geinstalleerd worden, zo was het vorige keer tenminste, en dat hou ik liever even als last resort.

Citaat:
kan ook nog slecht RAM zijn, of ergerns een nogal behoorlijke memory leak.
Hmm nu je dat zegt, ik heb in WoW de laatste tijd ook vrij vaak een critical error met als reden "Not enough storage available to process this command". Misschien dan maar eens het RAM proberen te vervangen.

Bedankt voor jullie snelle reacties though!
Oud 29-11-2010, 06:02
freyk
freyk is offline
En voor die foutmelding heeft microsoft een aantal tips.
Oud 02-12-2010, 20:36
sainty
sainty is offline
Update voor als iemand anders een dergelijk probleem heeft, dit is wat ik heb gedaan:

Eerst een van de sticks eruit gehaald, dus had ik nog 2 GB over, ging goed, daarna Memory/Harddisk test gepland bij de volgende keer opstarten, computer uitzetten, memory stick weer terug, tests laten runnen (geen resultaten gezien, was afk), toen ik weer terug kwam was de computer weer opgestart en ik heb sindsdien geen problemen meer gehad.

De crash van WoW bleek hieraan niet gerelateerd te zijn, maar kwam doordat ik de meeste video settings op Ultra had staan, waardoor de game soms meer dan 2 GB geheugen nodig had, wat normaal gesproken niet toegestaan is bij 32 bit toepassingen. Met dit programma kan deze limiet worden omzeild, en kan er meer dan 2 GB gebruikt worden waardoor de game niet meer zou moeten crashen. Misschien een beetje offtopic voor dit forum maar misschien heeft iemand er ooit nog wat aan.
Oud 03-12-2010, 14:29
Verwijderd
Dan waren de contactjes misschien een beetje vuil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten