Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2010, 18:29
race-konijn
race-konijn is offline
Mijn vriendin heeft zwangerschapstest gedaan (kruidvat)
En de linker streep is licht, en de rechter is donker (2 streeptjes).
Is ze zwanger of niet ? Zelf begrijpt ze het niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 18:35
Em.
Em. is offline
En waar is de bijsluiter gebleven? Wat zegt die?

Trouwens: intuïtief zou ik zeggen, een streep is een streep, ook al is ie licht. Volgens mij telt dat mee, hoor. ;p
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 18:53
Verwijderd
Als ik jullie was, zou ik een nieuwe test gaan halen, maar dan bij de apotheek of de etos. Ik heb al vaker gehoord dat de tests van de kruidvat niet altijd even betrouwbaar zijn..

Maar ik zou ook niet weten of het nou 2 streepjes horen te zijn of niet.. Ik denk het wel, maar helemaal duidelijk is het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 19:02
Verwijderd
Staat er op de test bij een van de vakjes een 'C' en bij het andere een 'T'? Of is het een ander soort test?
C staat voor 'controle', T voor 'test'.

Als er bij het vakje met de C een streepje staat, dan geeft het aan dat de test betrouwbaar is (welk percentage weet ik niet uit mijn hoofd, staat in de bijsluiter, maar iig heel betrouwbaar), als daar een streepje staat dan kun je dus aannemen dat wat in het vakje met de T staat klopt. Als er in het vakje met de T een streepje staat (en streepje is streepje, of ie nu licht of heel donker is), dan betekent het dat ze zwanger is.
Als je de test toch niet vertrouwt, bv omdat het streepje heel licht is en je niet zeker weet of het wel een streepje is, dan kun je beter nog eens een andere test proberen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 10:43
Verwijderd
RTFM? En een streep is een streep, dus:

Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al vaker gehoord dat de tests van de kruidvat niet altijd even betrouwbaar zijn..
heb je hier een bron van? Ik doe om de 2 maanden een test met kruidvattesten en ik schrik hier een beetje van
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 09:27
Verwijderd
Citaat:
heb je hier een bron van? Ik doe om de 2 maanden een test met kruidvattesten en ik schrik hier een beetje van
Volgens mij zijn die juist heel betrouwbaar, ik lees op sommige zwangerschapsfora dat vrouwen wel al positief testen met de Kruidvat testen, maar dat ClearBlue nog negatief is.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 16:11
marrel
marrel is offline
Lees sowiso de bijsluiter vaak staat daar ook wel iets in over dat de test ook positief is al is het streepje niet zo donker. Want ik dacht, ook al is een streep licht gekleurd, een streep is een streep. Licht of donker maakt niet uit. Het zegt iets over de concentratie van de eiwitten die worden aangetoond en die zijn niet bij iedereen even hoog als je zwanger bent. Is er wel getest met ochtendurine?

Wat betreft kruidvat volgens rest van internet. Je vind wel wat terug over dat ze erg gevoelig zijn, en mogelijk zelfs vals positieve resultaten geven. M.a.w. een negatieve test is wel zeker (of 99,?? procent ofzo) maar positief betekend dat er nog een zeer kleine kans is dat het toch negatief zou moeten zijn. Probeer als het scheelt in je gevoel nog een ander merk. T is goedkoper nog een test te kopen dan een pak luiers... Verder geen persoonlijke ervaringen, alleen wat gegoogle.
Oud 27-09-2010, 21:32
demademoiselle
demademoiselle is offline
als een test positief zegt is het altijd positief. als hij negatief zegt kan hij onbetrouwbaar zijn. soms mist de test het stofje dat moet aangeven, ja zwanger. maar als ie positief is dan is het toch echt wel ja.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 09:41
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Volgens mij zijn die juist heel betrouwbaar, ik lees op sommige zwangerschapsfora dat vrouwen wel al positief testen met de Kruidvat testen, maar dat ClearBlue nog negatief is.
idd, die van het kruidvat zijn juist supergevoelig en testen veel eerder positief dan de duurdere testen zoals idd clearblue.

Citaat:
Wat betreft kruidvat volgens rest van internet. Je vind wel wat terug over dat ze erg gevoelig zijn, en mogelijk zelfs vals positieve resultaten geven. M.a.w. een negatieve test is wel zeker (of 99,?? procent ofzo) maar positief betekend dat er nog een zeer kleine kans is dat het toch negatief zou moeten zijn. Probeer als het scheelt in je gevoel nog een ander merk. T is goedkoper nog een test te kopen dan een pak luiers... Verder geen persoonlijke ervaringen, alleen wat gegoogle.
Die zwangerschapstestjes reageren op het HCG-hormoon: als er een streepje naast de "T" komt, dan betekent dat dat de HCG-waarde in je urine hoger ligt dan (bij de meeste testen) ongeveer 25. Het moment dat de HCG-waarde hoger ligt dan 5 spreekt men van een zwangerschap. Als het streepje op een test NIET kleurt kan het dus zijn dat je WEL zwanger bent, maar dat er nog niet genoeg HCG in je urine zit om het testje te laten verkleuren (dus HCG > 5, maar < 25). Als je een streepje krijgt ben je dus zwanger, OF zwanger geweest. Er zijn vaak vrouwen die wel licht positief testen, maar enkele dagen later alsnog hun regels krijgen, wat betekent dat er wel een bevruchting en innesteling is geweest, maar dat het niet is blijven duren...

trouwens, 1 doosje zwangerschapstestjes van kruidvat kosten 5 euro, en een pak met 27 luiers van het kruidvat kosten maar 3,99 euro
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 19:43
marrel
marrel is offline
Citaat:
trouwens, 1 doosje zwangerschapstestjes van kruidvat kosten 5 euro, en een pak met 27 luiers van het kruidvat kosten maar 3,99 euro
Maar met 1 zwangerschapstest kun je klaar zijn, luiers gaan nog veel meer komen dan 1 pak als het kind er eenmaal uit is
Oud 07-10-2010, 08:18
blauw engeltje
Citaat:
Maar met 1 zwangerschapstest kun je klaar zijn, luiers gaan nog veel meer komen dan 1 pak als het kind er eenmaal uit is
maar je had het over 'een test' en 'een pak luiers'

race-konijn, heeft ze al opnieuw getest? en wat gaan jullie doen?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 12:21
blauw engeltje
Citaat:
race-konijn, heeft ze al opnieuw getest? en wat gaan jullie doen?
ik had zooo gehoopt op een update
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 16:18
Chantal072
Chantal072 is offline
bijsluiter niet gelezen?
je weet iig dat je een zwangersschapstest voortaan bij de etos moet halen.
en waarom doe je het om de maand?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten