Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2010, 08:53
Geel
Geel is offline
Tijd voor een nieuwe!

Voor de nieuwkomers, lees de spelregels goed door,

Spelregels
Spoiler

pm-lijst:
Abzg ; Allure ; Alyssia ; Archont ; arPos ; Biertank 52 ; fizzle-fluffy ; flyaway ; Ghidorah ; Sherlock ; kleinepierik ; light fighter ; MartinV ; testout.com ; VeGs ; Wammus ; ~~Fantôme~~ ; geel ; Siorin; Toddish ; Queasy ; Little Phoebe ; WolterB ; Dott ; Snoopy ; Dingaantouwtje ; Femke Sjekkie ; Volk ;

Wie gaat er spelleiden?

--

Ik doe mee!

Laatst gewijzigd op 30-10-2010 om 09:05.
Advertentie
Oud 30-10-2010, 08:58
Verwijderd
Kan ik uit de pm-lijst?
Oud 30-10-2010, 09:05
Geel
Geel is offline
Nou................................................................... ..............
ok
Oud 30-10-2010, 09:21
Verwijderd
het klinkt zo vreselijk ingewikkeld
Oud 30-10-2010, 09:58
Verwijderd
Ik doe mee.
Oud 30-10-2010, 11:01
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik doe mee.
Oud 30-10-2010, 12:01
Daboman
Daboman is offline
Ik doe mee.
Oud 30-10-2010, 13:03
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik doe niet mee dit keer, toetsweken enzo. Veel plezier!
Oud 30-10-2010, 13:25
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
ik doe ook mee
Oud 30-10-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
ik doe ook mee
Oud 30-10-2010, 15:09
Dott
Dott is offline
Ik doe ook mee
Oud 30-10-2010, 15:11
snoopy
snoopy is offline
Ik wil wel meedoen, maar ik moet dan wel een eventuele vervanger hebben. Afhankelijk van wanneer we beginnen en hoe lang het duurt kan ik zomaar ineens gaan bevallen, haha! Hmmm... Misschien is t sowieso niet zo handig eigenlijk. Beetje stom als ik m'n vervanger moet gaan pmen als ik weeen heb.

Het hangt dus nog even af van wanneer we beginnen. Als dat snel is doe ik nog mee.
Oud 30-10-2010, 15:26
iemand-8000
iemand-8000 is offline
ik doe mee
Oud 31-10-2010, 08:26
Verwijderd
Ik doe ook mee
Oud 31-10-2010, 10:17
Geel
Geel is offline
Wil er niemand spelleiden?
Oud 31-10-2010, 11:18
Verwijderd
Ik doe mee.

(eventueel met bijspringen van WolterB, maar wel gewoon onder dit account)
Oud 31-10-2010, 11:35
Hanneke
Hanneke is offline
Ik doe mee
Oud 31-10-2010, 11:54
Verwijderd
Nee niet wolter
Stomme wolf

Jij wilt niet spelleiden geel?
Oud 31-10-2010, 12:03
Geel
Geel is offline
Nee, ik heb het veel te druk om te spelleiden. Sorry.
Oud 31-10-2010, 13:44
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik hoop nu eens niet meteen ww te zijn zoals in men eerste spel.
Oud 31-10-2010, 14:58
Verwijderd
Ik doe mee. Mijn eerste weerwolfspel, wat een mijlpaal!
Oud 31-10-2010, 21:09
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik hou me erbuiten want toetsweek!
Oud 01-11-2010, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Ik doe mee.
*topic en soija omhoog prik*
Oud 01-11-2010, 14:22
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Wij doen mee.
Oud 02-11-2010, 14:09
Verwijderd
Ik tel ongeveer 14 deelnemers Nog een paar?
Advertentie
Oud 02-11-2010, 14:11
Geel
Geel is offline
Als snoopy meedoet zijn er inderdaad 14 deelnemers. Maar we kunnen toch moeilijk beginnen zonder spelleider?

Als er niemand anders wil dan wil ik wel spelleiden, maar dan zonder verhalen te schrijven. Dat ik dus alleen maar de uitslagen post. Maar dat lijkt me ook zo ongezellig...
Oud 02-11-2010, 14:17
snoopy
snoopy is offline
Nou ja, ik begin liever snel Maar goed, kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.
Oud 02-11-2010, 14:28
Hanneke
Hanneke is offline
Ik lees de verhalen vanaf de tweede ronde meestal al niet meer ;x
Oud 02-11-2010, 15:30
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind het ook niet erg om zonder verhalen te spelen. Maar red je dat wel in je eentje?
Oud 02-11-2010, 15:44
Geel
Geel is offline
Als ik geen verhalen schrijf moet het wel lukken, denk ik, maar hulp is natuurlijk altijd welkom!
Oud 02-11-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Ik lees de verhalen vanaf de tweede ronde meestal al niet meer ;x
Oud 02-11-2010, 16:06
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik doe mee

Wat is trouwens het doel van die pm-lijst?
Oud 02-11-2010, 16:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben terug en ik doe mee
Oud 02-11-2010, 17:37
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik ben terug en ik doe mee

Ja, eh. Mr Mark, de pm lijst is bedoel om mensen te laten weten wanneer er een nieuw wwspel begonnen is. Je kunt je inschrijven voor de pm lijst na het wwspel.
Oud 02-11-2010, 20:14
Verwijderd
Waarom altijd meteen beginnen en niet wat geduld hebben met het weerwolfspel. Het moet daags na opening meteen beginnen met het spel, rustig aan. Zo druk is DK de laatste tijd ook niet meer.

Daarnaast wil ik nog wel een aantal dingen duidelijk hebben.

- De wolven zijn spel na spel een zwakke partij geworden door het wegvallen van de evilziener en terughalen van de nutteloze heks.

Waarom dit niet terughalen? Ik hoor van meerdere mensen dat ze de laatste spellen weinig aan vonden.

- de ziener en evilziener onbeperkte ''zienkrachten''? Of een limiet hieraan stellen. Dit is de vorige spellen als vraag naar boven gekomen en hierover is nog geen consensus.

- Ik zou graag zien dat de ziener niet de rol van de geliefden kan zien. De geliefden hebben naar mijn weten nnog nooit enige kans gehad in het winnen van een spel aangezien ze binnen no-time ''gezien'' worden. (door de ziener). Dus de ziener kan wel de rol zien die ze als beginfunctie hebben gekregen maar niet de rol die als geliefde.

Nog meer mensen die met vragen/opmerkingen/besprekingen zitten?
Oud 02-11-2010, 20:45
Verwijderd
Een nieuw spel betekent nieuwe keuzes maken over functies en voorwaarden In principe door spelleider, liefst met steun van zoveel mogelijk spelers.

De ziener heeft bijvoorbeeld in een ander spel ook de geliefden niet kunnen zien.

Het kan worden wat men maar wil, zolang de regels van tevoren maar duidelijk zijn. Een ordelijke spelleider is dus gewenst
Oud 02-11-2010, 20:56
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ook al speel ik nog maar twee spellen mee, toch heb ik het idee dat een evilziener in het spel het toch leuker zal maken. 3 wolven en een evilziener aan de 'slechte' kant. Daartegenover dan een tovenaar, ziener, jager, wolfsbane en de leerling.

Wordt er trouwens nooit meer gespeeld met een stille aanbidder? Dat lijkt me namelijk best wel lollig eigenlijk.
Maar ik opper wat ideeën door de post van Solero. Nu zal ik er over ophouden en laat ik de spelleider(s) beslissen.
Oud 02-11-2010, 21:08
Geel
Geel is offline
Solero verwijst met zijn aanmerking over de evilziener en ziener naar deze post van VeGs:

Citaat:
*hersenspinsel*

Misschien een leuke: geef de ziener maar een beperkt aantal kansen om iemand op te vragen. Dan moet hij de afweging maken of hij vroeg in het spel mensen opvraagt (en dus grote kans heeft er naast te zitten), of wacht tot hij iemand voldoende verdenkt (met als risico voortijdig te overlijden).
Je geeft wolven daarmee ook meer kans om zich te verdedigen mocht de ziener dood gaan: de kans dat de ziener iemand niet opgevraagd heeft, is een stuk kleiner.

Aantal kansen kun je aanpassen aan de hoeveelheid spelers. En alleen niet-gebruikte kansen worden doorgegeven aan de leerling.

*vlucht weer uit topic weg*
Eerlijk gezegd lijkt me dit best wel een strak plan. Is er iemand die hier iets op tegen heeft?

Ook lijkt het me prima om de heks te vervangen met de evilziener.

Maar (en vooral als de krachten van de zieners beperkt worden) het lijk met onnodig om de zieners blind te maken voor de geliefdes.
Oud 02-11-2010, 21:21
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zou liever de ziener blind maken voor geliefden en gewoon iedere ronde laten opvragen.
En inderdaad, heks eruit!

Om de geliefden een beetje te helpen, zou het terughalen van cupido ook kunnen helpen. Die kan hen dan een beetje "beschermen" zolang als ze leven.
Oud 02-11-2010, 21:22
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ook al speel ik nog maar twee spellen mee, toch heb ik het idee dat een evilziener in het spel het toch leuker zal maken. 3 wolven en een evilziener aan de 'slechte' kant. Daartegenover dan een tovenaar, ziener, jager, wolfsbane en de leerling.

Wordt er trouwens nooit meer gespeeld met een stille aanbidder? Dat lijkt me namelijk best wel lollig eigenlijk.
Maar ik opper wat ideeën door de post van Solero. Nu zal ik er over ophouden en laat ik de spelleider(s) beslissen.
Functies als de jager en stille aanbidder worden er meestal alleen in gedaan als er genoeg spelers zijn. Met 14 spelers wil je niet al die functies erin gooien.
Oud 02-11-2010, 21:56
Geel
Geel is offline
Als morgen niemand heeft aangeboden om te spelleiden, dan ga ik wel spelleiden, zonder verhalen.
Dan kunnen we beslissingen maken betreft het komende spel.
Oud 02-11-2010, 21:57
Daboman
Daboman is offline
Vind 3 wolven en 1 evilziener wel veel bad guys voor 14 spelers, zeker als de geliefden er ook in zullen zitten.
Oud 02-11-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zou liever de ziener blind maken voor geliefden en gewoon iedere ronde laten opvragen.
En inderdaad, heks eruit!

Om de geliefden een beetje te helpen, zou het terughalen van cupido ook kunnen helpen. Die kan hen dan een beetje "beschermen" zolang als ze leven.
Eens hiermee.
Oud 02-11-2010, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Vind 3 wolven en 1 evilziener wel veel bad guys voor 14 spelers, zeker als de geliefden er ook in zullen zitten.
En de verrader.

9 tegen 5? Niks veels aan. Geliefden zijn in het begin van het spel nog geen belangrijke factor. (eerste 2/3 rondes)

Daarnaast kan je ook nog even wachten met het spel om te wachten op meer spelers aangezien DK laatste tijd vrij rustig is.

Het lijkt mij een goed plan om de geliefdes niet te laten zien. En de ziener de kans te geven 1/3 van de spelers op te vragen.

Dus vanaf 12 spelers = 4 kansen
vanaf 15 spelers = 5 kansen
vanaf 18 spelers = 6 kansen.
vanaf 21 = 7 kansen.

Etc..

Ik zou Cupido wel pas terughalen met iets meer spelers? Maar we kunnen bv wachten tot we aan de 18 spelers zitten oid. En dan een rolverdeling van:

2 geliefden

3 wolven
verrader
evilziener

wolfsbane
ziener
tovenaar
leerling
7 dorpelingen

dan heb je incl de geliefde bij de slechten een verdeling van 7 vs 11.
Oud 02-11-2010, 22:44
Geel
Geel is offline
Mij lijkt het alsnog te veel om én de zieners blind te maken voor de geliefden én de zieners hun krachten te beperken.

Dan liever een extra wolf ofzo.

Hoe zijn de verdelingen van de wolven eigenlijk?
Oud 02-11-2010, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Mij lijkt het alsnog te veel om én de zieners blind te maken voor de geliefden én de zieners hun krachten te beperken.

Dan liever een extra wolf ofzo.

Hoe zijn de verdelingen van de wolven eigenlijk?
Er bestaan niet echt verdelingen van wolven die heb ik ook net verzonnen.

Maar we kunnen ook bv tot de 18 spelers gaan en ongeveer deze verdeling aanhouden.

Wat je wel krijgt, de ziener is al zo'n belangrijke functie in het spel, doordat je ze iets minder ''macht'' geeft krijgen de dorpelingen meer kans om hun zegje te doen en wordt het spel naar mijn mening actiever voor iedereen. (uiteraard dit ligt ook aan de spelers an sich)

Maar als jij als Spelleider vindt dat de zieners dan teveel in hun macht worden beperkt kan jij de kansen om te ''zien'' voor de zieners ook omhoog gooien naar 50%. (dus 12 spelers = 6x, 18= 9 maal etc..).
Oud 02-11-2010, 23:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben voor het voorstel de (evil)ziener blind te maken voor de geliefden, maar tegen het beperkte opvragen van functies. Dat is het benadelen van 1 functie en dat is niet echt eerlijk.
Dorpelingen hebben altijd tijd om hun zegje te doen, want de ziener kan toch moeilijk onverwachte theorieën gaan lopen spuien over wie hij/zij heeft opgevraagd die avond ervoor. Dat mensen niet actief genoeg meespelen, ligt aan de spelers in kwestie zelf.

Heks mag eruit, ik zou niet eens weten wat dat voor een functie is, om eerlijk te zijn en ik heb geloof ik maar 1 spel meegemaakt met heks. Edit: Ik lees het net, wat mij betreft mag deze functie nog steeds geschrapt worden.
Cupido ken ik alleen maar als de eerste dode die de geliefden aanwijst. Edit: Ook net gelezen. Prima als deze erin blijft, het is niet echt een grote rol, behalve dat hij/zij de enige is die weet wie de geliefden zijn (buiten de geliefden zelf, natuurlijk).
Oud 03-11-2010, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ben voor het voorstel de (evil)ziener blind te maken voor de geliefden, maar tegen het beperkte opvragen van functies. Dat is het benadelen van 1 functie en dat is niet echt eerlijk.
Dorpelingen hebben altijd tijd om hun zegje te doen, want de ziener kan toch moeilijk onverwachte theorieën gaan lopen spuien over wie hij/zij heeft opgevraagd die avond ervoor. Dat mensen niet actief genoeg meespelen, ligt aan de spelers in kwestie zelf.

Heks mag eruit, ik zou niet eens weten wat dat voor een functie is, om eerlijk te zijn en ik heb geloof ik maar 1 spel meegemaakt met heks. Edit: Ik lees het net, wat mij betreft mag deze functie nog steeds geschrapt worden.
Cupido ken ik alleen maar als de eerste dode die de geliefden aanwijst. Edit: Ook net gelezen. Prima als deze erin blijft, het is niet echt een grote rol, behalve dat hij/zij de enige is die weet wie de geliefden zijn (buiten de geliefden zelf, natuurlijk).
Aha, nouja ik heb op dat vlak een ander standpunt, bijvoorbeeld 30 procent of 50 procent in het spel te kunnen opvragen. Enkel misschien kunnen we kijken wat het merendeel van de spelers hiervan vindt en dat de spelleider voor dit spel dit dan veranderd.

Cupido kan ook als worden gebruikt functie die dan de geliefden ondersteunt, in dit team zit en pas wanneer de geliefden dood is de dorpeling wordt.

Ik zette mijn voorgaande post hier neer zodat wij als spelers weten waar we aan toe zijn, een stem hebben in de verdeling van de functies, de grootte van de spelerslijst én de inhoud van de functies.

Maar we kunnen dus beter even afwachten wat de rest van de spelers hiervan vindt. Ik vind een spelersaantal van minimaal 16 toch wel fijn voor het spel.

Ik wil mij bij deze ook aanmelden voor het spel: ik doe mee

Is er ook een spelerslijst?
Oud 03-11-2010, 07:51
Verwijderd
Wachten tot meer spelers vind ik oke.
maar dat een ziener maar beperkt kan opvragen vind ik geen goed idee.
Oud 03-11-2010, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Wachten tot meer spelers vind ik oke.
maar dat een ziener maar beperkt kan opvragen vind ik geen goed idee.
En Ziener geen geliefden? Of vindt iedereen dit wel oké?

Ik vond enkel, met wat andere spelers, de Ziener een té sterke functie in vergelijking met de andere functies. En je hierbij als de Ziener beperkt is er een mooie twist aan het spel komt met bluffen en ''bedrog'' doordat je dan nog kan zeggen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten