Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2011, 07:39
P.A van docent
P.A van docent is offline
Mijn man is docent wiskunde en is nu aan het studeren voor zijn bevoegdheid 1e graads daarvoor moet hij ook een onderzoek schrijven en dat valt niet mee. Vandaar dat ik hem een beetje help bij zijn voorbereidend werk. Hij wil graag weten hoe je tot je keuze kwam voor HAVO wiskunde a of b en of je daar spijt van hebt... hoe sluit dat aan op je vervolgopleiding. Alle info is welkom

Laatst gewijzigd op 24-03-2011 om 09:54. Reden: foutje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2011, 10:00
Noeleke
Noeleke is offline
Ik heb wel VWO, maar voor mij was het vrij duidelijk, ik ben geen kei in wiskunde en mij was verteld dat A wat makkelijker was, maar dat je er toch ook veel mee kunt doen. Mijn keuze was toentertijd dus al snel gemaakt.

Of ik er spijt van heb? In zeker opzicht wel, we krijgen een paar simpele Wiskunde B onderwerpen en die gaan me gemakkelijk af, maar als ik van mijn vrienden met B hoor wat zij moeten doen, ben ik blij dat ik A heb gekozen!

Ook is het een kwestie van profiel en talent. Natuurkunde en scheikunde wordt vaak geassocieerd met Wiskunde B, de alpha vakken met Wiskunde A.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 10:07
piraat013
piraat013 is offline
ja maar iemand met alfa vakken kan ook wiskunde b bijvoorbeeld EM met wiskunde b maar voor een groot gedeelte klopt het wel da wiskunde a voor de alfa s veel makkelijker is .

Laatst gewijzigd op 24-03-2011 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 15:47
Emieletje
Emieletje is offline
Mij werd uitgelegd dat Wiskunde A gaat om verhalen waarbij je moet redeneren (met procenten moet werken etc.)

Wiskune B is gewoon sommen. Alleen maar sommen. En daar ben ik nou niet briliant goed in dus kies ik voor wiskunde A.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 16:06
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik wilde geneeskunde doen in klas 3 en daarvoor keek ik op internet naar de toelatingseisen. Je had toen wiskunde B1 nodig dus ik dacht dat ik wiskunde B moest kiezen. Maar inmiddels was de tweede fase vernieuwd en had je wiskunde A nodig. Dus eigenlijk heb ik voor niks wiskunde B gekozen toen (zeker omdat ik niet erg goed was in wiskunde) maar ik heb er geen spijt van, zeker omdat ik van plan ben scheikunde te studeren en daarvoor heb je wel wiskunde B nodig.

Het is dus eigenlijk een misverstand geweest om wiskunde B te kiezen, maar de keuze was naar aanleiding van de studiekeuze.

edit: las later dat het voor HAVO was, maar dit is dus voor VWO.
Oud 25-03-2011, 20:45
Bjorno
Bjorno is offline
In de derde klas, kreeg ik het advies voor Wiskunde A, maar na een half jaar me stierlijk verveelt te hebben ben ik overgestapt naar Wiskunde B, ook omdat dit beter ondersteund aan Natuurkunde en mijn vervolgopleiding: Maritiem Officier. Nu in 5 havo heb ik het best wel lastig, een 5 sta ik ervoor, dus heb wel een beetje spijt.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 11:53
Diamera
Diamera is offline
Ik doe ook VWO maar misschien heb je er toch wat aan. Ik heb Wiskunde B gekozen vanwege de uitgebreidere studiemogelijkheden, en omdat ik het aankon. Ook zeiden ze dat het handig was bij natuurkunde, wat ik ook in mijn profiel heb. Het is altijd mijn slechtste vak geweest, maar ik was wel beter in echte 'B-hoofdstukken' zoals ze dat toen noemden. Heb ook geen spijt van mijn keuze omdat ik nog steeds een ruime 7 sta en nog altijd vanwege de studiemogelijkheden. Ik vind nog altijd niet echt een supervak, maar het is wel leuk om te zien hoe alles zeg maar met elkaar samenhangt in de wiskunde. En het is ook zonde om A te kiezen als je B kan, en er ook nog eens meer mee kan later.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten