Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
c) intersect op je GR Dit zijn gewoon kennisvragen dus die kan ik wel even geven. De andere vragen moet je snappen en daar ga je nog maar eens naar kijken.
|
![]() |
Boven al, allemaal bedankt voor jullie reacties!
Ik ben inderdaad wel een beetje makkelijk geweest door de opdracht hier maar neer te kwakken zonder zelf enige moeite te doen, dus ook bedankt dat jullie me even down to earth brengen, haha. Ik zal even uitleggen wat ik niet snap. Opdracht 1 snap ik in zijn geheel niet, ook niet waar ik op moet letten. Domein is niet zo moeilijk, maar ik weet 'm bij deze niet uit te rekenen. Opdracht 2, daarbij snap ik niet hoe ik een vergelijking moet oplossen als er staat; is groter of gelijk aan. Ofwel, opdracht 2 b snap ik niet. Hoe moet ik het uitrekenen als er niet een = teken staat maar een ≥ of > teken? Opdracht 3, hoe los ik exact op? En vooral, hoe los ik g(x) = 0 op? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik niet snap, en jullie mij willen helpen. Alvast bedankt! |
![]() |
|
Heb je een GR?
Dan kan je de grafieken wel plotten om te zien welke grafiek waar groter is dan de andere. Als je uitrekent: 3x > x²+2 Dan krijg je: 0 > x²-3x+2 Dit kan je ontbinden in factoren: 0 > (x-1)(x-2) Voor welke x is deze functie gelijk aan 0? Hint: A*B = 0 A = 0 v B = 0 Dat kan je ook doen bij die andere: x²-12x+32=g(x) (x-8)(x-4)=g(x) Zo'n '>' tekent betekent 'groter dan' Om die eerste van je even voor te doen. Als je uitrekent: 3x > x²+2 Dan krijg je: 0 > x²-3x+2 Dit kan je ontbinden in factoren: 0 > (x-1)(x-2) De snijpunten van beide functies zijn dus bij x = 1 en x = 2 3x is hier groter dan x²+2 bij: 1<x<2 (dus x zit tussen 1 en 2 in en dat kan je erg makkelijk zien op je GR)
Laatst gewijzigd op 14-11-2010 om 13:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe opdracht 1 werkt? Is opdracht 1a misschien dat je de haakjes moet opschrijven? Opgave 3 snap ik helemaal, bedankt iedereen! |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb altijd geleerd, als er zo'n > of < tekentje staat, dan moet je 'm gewoon d'r uitgooien en er 'n = van maken. Dan reken je het uit, blabla, en uiteindelijk houd je één of meerdere antwoorden over. Dán ga je nog eens kijken naar wat je uit moest reken (wat moest groter zijn dan wat?) je tekent de grafieken, de antwoorden die je net had zijn de snijpunten en aan je grafieken lees je af of het groter dan wel kleiner moest zijn dan de gevonden waarden. Bijvoorbeeld:
2x > x + 1 dan doe je eerst het = teken 2x = x + 1 je rekent het uit 2x - x - 1 = 0 x - 1 = o x = 1 En dan schets je de grafieken en kijk je of 2x groter is dan x + 1 bij x > 1 of x < 1 Dit aangezien het rekenen met < en > nog wel eens fout wilt gaan. Het teken klapt bijvoorbeeld om als je door -1 deelt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Horizontale Asymptoot:
Vergelijking y=a met a=limiet f(x) van x naar +/- oneindig Ligging f(x)-a: teken in +/- oneindig '-' = grafiek onder de HA "+" = grafiek boven de HA Verticale Asymptoot: -enkel als f(x) een breuk is Vergelijking x=b met b=nulpunt van de noemer maar niet van teller Ligging limiet f(x) x < b: +/- oneindig limiet f(x) x > b: +/- oneindig |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Wie wil ff helpen met proofreaden over cryptolockers/ Verwijderd | 29 | 24-05-2016 12:51 | |
Liefde & Relatie |
hulp nodig in liefde, hopeloos :( xwebelieve | 6 | 09-06-2013 09:17 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] Betoog, hulp nodig bij beargumenteren van standpunten. Geel | 2 | 08-12-2009 21:43 | |
Liefde & Relatie |
Vriend heeft relatie met zijn zus No Quiero | 129 | 21-07-2004 13:31 | |
Psychologie |
Wat voor hulp heb ik nodig? mixtape | 12 | 16-01-2004 13:36 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |