Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2010, 16:33
Janiera
Janiera is offline
Hoe reageer jij als je hoort dan je vriend/vriendin is vreemd gegaan?

En wat vind jij van vreemdgaan?
Oud 21-11-2010, 16:47
*flawless*
*flawless* is offline
Ik zou heel boos worden, en het niet accepteren.

Drank is geen excuus.
Oud 21-11-2010, 16:55
Verwijderd
Heel bot/lomp gezegd misschien maar:

Ik zou hem een trap tussen zijn ballen geven
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 17:35
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Het is me nog nooit overkomen, en ik zou ook echt totaal niet weten hoe ik dan zou reageren. Dat van Queasy begrijp ik best goed, ik zou ook niet boos worden op die andere jongen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 20:01
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hoeveelheid mensen dat vreemd gaat is werkelijk waar gigantisch. Gek genoeg blijven veel relaties overeind.

Ik zou het uitmaken. Simpelweg bij iemand blijven die vreemd is gegaan betekend dat je die persoon wilt en nodig hebt, terwijl diegene die vreemdgaat, jou blijkbaar niet zo hard nodig heeft, die heeft wel een back up, die heeft mogelijkheden. Jij als nette boy/girl blijkbaar niet zo.

Ofterwijl, je bent extreem veel meer afhankelijk van je vriend(in), dan hij/zij van jou is, en dan krijg je een behoorlijke machtssituatie. Bovendien zien mensen overal vrijwel direct een patroon is. Vreemdgaan, dan boos, dan weer goed. Hoezo zou dat een 2e en 3e keer anders zijn?

Ditchen die hap =], of zelf ook vreemdgaan, maar dan wel beter.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 20:13
Parlaa
Parlaa is offline
Als je erover praat zeg je van 'ooo ik zal het meteen uitmaken dat is echt heel erg'
maar al hou je echt heel erg van iemand dan is dat sowieso veel moeilijker.
maar al zeg je van tevoren al tegen hem van ja als je vreemdgaat ben je mij kwijt,
dat heb ik wel gedaan iig. dan weet hij waar hij aan toe is.
Oud 21-11-2010, 20:15
Lente
Lente is offline
Citaat:
Als je erover praat zeg je van 'ooo ik zal het meteen uitmaken dat is echt heel erg'
maar al hou je echt heel erg van iemand dan is dat sowieso veel moeilijker.
maar al zeg je van tevoren al tegen hem van ja als je vreemdgaat ben je mij kwijt,
dat heb ik wel gedaan iig. dan weet hij waar hij aan toe is.
dan weet hij dat hij voroal niks moet vertellen als het misgaat

Het ligt aan zoveel dingen of het de relatie echt kapot maakt, ik kan niet zeggen wat ik doe als het mij overkomt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 14:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Op dit moment zou ik bij liegen/vreemdgaan de relatie verbreken. Maar goed, op het moment zelf is het altijd anders.
Oud 22-11-2010, 15:53
Roosje
Roosje is offline
Tja. Ik heb eindeloos gezegd dat ik het zou uitmaken als mijn vriendje vreemd zou gaan, totdat het daadwerkelijk uit ging en hij met een ander meisje naar bed is geweest. Daarna zijn we samen weer verder gegaan - niet dat het makkelijk was, maar ik kon niet zonder hem en hij niet zonder mij. Het ligt niet zo makkelijk als ik altijd dacht. Als hij nu vreemd zou gaan, is het heel erg afhankelijk van de context wat ik ervan vind. En ik weet vrijwel zeker dat ik het niet uit zou maken. Is dat zwak? Ik denk het niet. De machtssituatie, die NaamInGebruik hierboven beschrijft, is volgens mij niet zo zwart-wit te zien. Niet weggaan bij je vriendje, betekent niet dat je afhankelijk van hem bent. Alleen maar verliefd.
Oud 22-11-2010, 16:34
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Tja. Ik heb eindeloos gezegd dat ik het zou uitmaken als mijn vriendje vreemd zou gaan, totdat het daadwerkelijk uit ging en hij met een ander meisje naar bed is geweest. Daarna zijn we samen weer verder gegaan - niet dat het makkelijk was, maar ik kon niet zonder hem en hij niet zonder mij. Het ligt niet zo makkelijk als ik altijd dacht. Als hij nu vreemd zou gaan, is het heel erg afhankelijk van de context wat ik ervan vind. En ik weet vrijwel zeker dat ik het niet uit zou maken. Is dat zwak? Ik denk het niet. De machtssituatie, die NaamInGebruik hierboven beschrijft, is volgens mij niet zo zwart-wit te zien. Niet weggaan bij je vriendje, betekent niet dat je afhankelijk van hem bent. Alleen maar verliefd.
je bent dan zo verliefd dat je niet meer zonder hem zou kunnen --> afhankelijk van hem.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 17:41
T.M.
T.M. is offline
En wat als je vriendin vreemdgaat met hetzelfde geslacht?

Any way...
Als mijn vriendin vreemd zou gaan, is daar een hele mooie.....deur!! Die zal ik met liefde opendoen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 17:49
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Vreemdgaan = exit

vreemdgaan is voor mij alles waarvan je zelf niet wilt dat je partner het jou flikt met een ander.
Oud 22-11-2010, 19:45
Akhlys
Akhlys is offline
Vreemdgaan is een no go.. ben daar altijd heel makkelijk in geweest.. Als mijn vriendin vreemdgaat laat ik haar met liefde de deur zien en vervolgens de andere kant.
Oud 22-11-2010, 19:55
Verwijderd
Dump the bitch, beat up the guy
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 20:18
zoef de haas
zoef de haas is offline
Hij kan een klap voor zn stomme harses krijgen in dat geval.
En als hij met iemand heeft gezoend dan valt er nog best wel over te praten. Maar als hij met iemand naar bed is geweest zijn er toch minstens 5 momenten waarop hij had kunnen bedenken dat dit het einde van ons betekend en kan ie een nog hardere klap verwachten en vervolgens heel hard uit mn leven opdonderen.
Oud 22-11-2010, 21:09
TopDrop
TopDrop is offline
mijn vriendin gaat niet vreemd.
Oud 22-11-2010, 21:14
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
mijn vriendin gaat niet vreemd.
Dat zeggen 99% van de jongens.
Meer dan de helft beseft niet dat ze fout zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 22:00
Picidae
Picidae is offline
Ja die zijn waarschijnlijk inderdaad fout, maar je bedoeld wss dat ze fout zitten.

Geen vriendin dus ook geen vreemdgaanderij
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 15:23
Breg
Breg is offline
Heb nooit gehad dat een vriend vreemdging (tenzij het wel gebeurt is, maar het me niet verteld is), maar heb wel 1x een vriend gehad die shirtloze foto's van zichzelf naar een ander meisje zat te sturen.

Toen heb ik het wel uitgemaakt, maar sowieso liep die relatie toch al niet lekker.
Oud 23-11-2010, 17:37
Volk
Volk is offline
Het hangt er heel erg van af wat er direct na het vreemdgaan gebeurt. Komt hij meteen naar mij toe om het mij te vertellen dan maakt hij nog een kans. Hoor ik het pas een maand later of van iemand anders dan is het over en uit, het vertrouwen is dan namelijk helemaal weg.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 17:45
Verwijderd
Mensen maken fouten. Ik heb fouten gemaakt en anderen zullen dat vast ook doen. Ik zou razend zijn, net zoals ze razend op mij zouden zijn. En terecht. Maar ik denk niet dat het onoverkomelijk is. Het ligt eraan hoe, waar, wanneer, met wie, waarom, wat, hoe vaak enz. Als iemand frequent vreemdgaat, dan is het natuurlijk snel over en uit. Als het een per ongeluk is (in hoeverre zoiets per ongeluk kan zijn natuurlijk), dan moet daar over te praten vallen, ook al heeft hij/zij het niet meteen verteld.

Ik heb overigens eens gelezen dat het beter is een fout als dat niet te vertellen, omdat je met een schuldgevoel zit. Als je het vertelt, dan ben jij van je schuldgevoel af, maar schuif je het af op de ander, zodat die gekweld wordt met vragen. Ik kan het daar enigszins mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 18:43
Verwijderd
Nou, ik zou liever hebben dat het tegen mij wordt verteld dan dat het achter mijn rug om gebeurt. Daarnaast blijft diegene die vreemd is gegaan dat schuldgevoel houden en kan is er geen goede, open relatie meer mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 19:11
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
je bent dan zo verliefd dat je niet meer zonder hem zou kunnen --> afhankelijk van hem.
Er is een verschil tussen niet zonder iemand kúnnen en niet zonder iemand wíllen. Ik denk dat ik best zonder mijn vriendje zou kunnen; mijn leven draait niet om een bepaald persoon. Ik wil het alleen heel graag niet.
Oud 24-11-2010, 10:18
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik heb overigens eens gelezen dat het beter is een fout als dat niet te vertellen, omdat je met een schuldgevoel zit. Als je het vertelt, dan ben jij van je schuldgevoel af, maar schuif je het af op de ander, zodat die gekweld wordt met vragen. Ik kan het daar enigszins mee eens zijn.
Ik heb liever dat het mij verteld wordt. Vooral omdat het alleen vreemdgaan is omdat het zo is afgesproken. Maar die afspraak mag nog altijd herzien worden zodat het niet meer onder de categorie vreemdgaan valt.

Het gekweld worden door vragen hangt ook heel erg van je persoonlijkheid af. Ik ben niet zo gauw gekweld door vragen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 11:31
miekmuis
miekmuis is offline
Als mijn vriend vreemd zou gaan, zou ik hem niet meer kunnen vertrouwen. Bovendien is hij dan ook niet de persoon die ik dacht dat hij was, want die zou dat nooit hebben gedaan. Daarom zou ik niet meer in die relatie willen blijven en er dus een punt achter zetten. Ik zou het hem wel kunnen vergeven, maar vergeten kan ik dat niet.
Oud 24-11-2010, 17:42
Verwijderd
ik denk dat ik dan heel laf ben, want ik vergeef mensen altijd te snel dingen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 18:28
hookee
hookee is offline
Mijn partner heeft weinig ervaring en ik kan me de vraag; "hoe zou 't zijn met een ander?" heel goed voorstellen.
Ik zou 'r vragen of ze er zó van genoten heeft dat ze het nog een keer wil proberen, want dan moeten we er toch wat langer over praten.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 00:43
JustM700
JustM700 is offline
Ik heb gezegt dat ik hem 'Kapot zou maken'.
Ik heb alleen niet gezegt wanneer en hoe.
Misschien over een jaartje of drie, het gaat het hoe dan ook veel pijn doen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 05:45
Verwijderd
vreemdgaan = nog 1 keer spreken en 't is voorbij ,makkelijk zat
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 14:13
flower1989
flower1989 is offline
Vreemdgaan kan ik behoorlijk boos om worden..
het domme is dat ik het zelf ook 1x heb gedaan.. En het ergste vond ik ook nog dat destijds die jongen waarmee ik een relatie had totaal niet boos was Hij vond het allemaal goed, en vond mij ook beter bij die andere jongen passen.
Blegh had het fijner gevonden als die wel boos was geworden
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 15:28
Volk
Volk is offline
Citaat:
Vreemdgaan kan ik behoorlijk boos om worden..
het domme is dat ik het zelf ook 1x heb gedaan.. En het ergste vond ik ook nog dat destijds die jongen waarmee ik een relatie had totaal niet boos was Hij vond het allemaal goed, en vond mij ook beter bij die andere jongen passen.
Blegh had het fijner gevonden als die wel boos was geworden
Dat had ik ook gedaan toen een jongen een keer was vreemdgegaan. Lekker kalm blijven, hij is er helemaal gek van geworden. Zat hij met een dubbel rotgevoel.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 15:46
flower1989
flower1989 is offline
Citaat:
Dat had ik ook gedaan toen een jongen een keer was vreemdgegaan. Lekker kalm blijven, hij is er helemaal gek van geworden. Zat hij met een dubbel rotgevoel.
Ja precies, dus als iemand vreemdgaat kan je beter op zo´n manier reageren.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 16:57
Armoed
Armoed is offline
rare vraagstelling

vreemdgaan = out en ik vind het ethisch niet verantwoord
Oud 25-11-2010, 18:55
RonaldVG
RonaldVG is offline
Ik vindt vreemdgaan zelf laf, door je niet hoort vreemd te gaan als je met iemand heb.
ik zelf heb nooit in zo'n situatie gezeten.
Maar ik denk wel dat vreemdgaan wegwezen is voor mij .
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 22:57
serac
serac is offline
Ligt eraan, als hij het zou doen, waarom hij het zou doen. Ik kan me voorstellen dat hij een keer met een ander wil, of voor de ervaring met een ander of wat dan ook. Als hij het uit kan leggen, vind ik het ok ; dat betekent dan gelijk dat ik het ook mag (of zou mogen) - mssch zou ik het zelfs wel n keertje doen. Als we van elkaar weten dat we echt met elkaar door willen gaan, vind ik dat het moet kunnen, Hij is niet mijn bezit en ik niet zijn bezit, mensen gaan met zoveel anderen om - - - - . Ik zou wel willen precies willen weten wie de vader van mijn kindertjes zal zijn, en dan op hem kunnen rekenen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 09:29
marina16
marina16 is offline
Als hij het direct aan mij vertelt zonder dat ik het van een ander hoor wil ik er nog wel over nadenken maar als ik daar zelf achter moet komen dan kan die wegwezen!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 12:15
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Er is een verschil tussen niet zonder iemand kúnnen en niet zonder iemand wíllen. Ik denk dat ik best zonder mijn vriendje zou kunnen; mijn leven draait niet om een bepaald persoon. Ik wil het alleen heel graag niet.
idd!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 13:45
Batave
Batave is offline
Ligt aan de situatie.
Oud 28-11-2010, 15:17
Verwijderd
Dan is de relatie per direct over natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 20:45
[untitled]
[untitled] is offline
Vreemdgaan.. bah
Oud 28-11-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Hoe reageer jij als je hoort dan je vriend/vriendin is vreemd gegaan?

En wat vind jij van vreemdgaan?
Eerst vragen hoe het zit en dan kijken of ik haar geloof..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten