Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2010, 16:19
chriszie1
chriszie1 is offline
.

Laatst gewijzigd op 03-10-2011 om 14:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2010, 17:12
Verwijderd
Gewoon doen wat goed voor jou voelt, dus in dit geval, zeg die baan gewoon op. Doorwerken terwijl je je er zo klote over voelt gaat alleen maar heel negatief doorwerken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 17:33
Verwijderd
Tja, als je het geld niet per se nodig hebt, het werk zo vreselijk vindt, en het ook al druk genoeg hebt dan lijkt me dat je geen enkele reden hebt om er mee door te gaan!

Je vertelt dat je ouders er heel veel moeite voor hebben gedaan, wat bedoel je daarmee? Misschien heb je meer gemoedsrust als je eerst met je ouders praat over hoe erg je tegen de dinsdagen opziet.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 06:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je kunt ook aangeven bij je werk dat je graag wilt stoppen. Vaak kun je niet meteen stoppen. Ik weet niet of je een contract hebt? Daar staat een opzegtermijn in. Dit is meestal een, twee of drie maanden. Dus als je nu opzegt moet je in ieder geval nog tot januari doorwerken. De maand opzegtermijn gaat namelijk pas in aan het einde van de maand, dus in dit geval 30 november en dan komt er nog een maand bij. Heb je een langere opzegtermijn, dan moet je nog doorwerken tot februari of maart.

Heb je geen contract, dan kun je zelf een datum afspreken wanneer je stopt. Ik zou ervoor kiezen om dit netjes op te lossen. Geef dus aan bij je baas dat je graag wilt stoppen, maar dat je je baas de kans geeft om een vervanger voor jou te zoeken. Daarom zal je nog tot 1 januari 2011 doorwerken, maar daarna stop je.

Misschien is het verstandig om dit eerst met je ouders te overleggen, omdat zij heel veel moeite voor je gedaan hebben
Oud 03-11-2010, 16:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je kunt ook aangeven bij je werk dat je graag wilt stoppen. Vaak kun je niet meteen stoppen.
Hier sluit ik me bij aan. Vaak kun je dan in goed overleg een stopdatum bepalen.

Is ook leuk voor de organisatie waar je voor werkt, omdat zij langer de tijd hebben om een vervanger te zoeken.
Oud 08-11-2010, 08:10
Adore
Adore is offline
Citaat:
Je kunt ook aangeven bij je werk dat je graag wilt stoppen. Vaak kun je niet meteen stoppen. Ik weet niet of je een contract hebt? Daar staat een opzegtermijn in. Dit is meestal een, twee of drie maanden. Dus als je nu opzegt moet je in ieder geval nog tot januari doorwerken. De maand opzegtermijn gaat namelijk pas in aan het einde van de maand, dus in dit geval 30 november en dan komt er nog een maand bij. Heb je een langere opzegtermijn, dan moet je nog doorwerken tot februari of maart.

Heb je geen contract, dan kun je zelf een datum afspreken wanneer je stopt. Ik zou ervoor kiezen om dit netjes op te lossen. Geef dus aan bij je baas dat je graag wilt stoppen, maar dat je je baas de kans geeft om een vervanger voor jou te zoeken. Daarom zal je nog tot 1 januari 2011 doorwerken, maar daarna stop je.

Misschien is het verstandig om dit eerst met je ouders te overleggen, omdat zij heel veel moeite voor je gedaan hebben
3 Maanden? Voor een bijbaantje van een avond per week? Da's wel erg lang hoor. Eén maand is regulier bij een contract voor bepaalde tijd (een jaar meestal), 2 maanden voor een vast contract en daarna loopt het alleen op naar het aantal jaar dienstverband.

Ik zou niet accepteren dat de opzegtermijn langer is dan een maand (inderdaad wel rekening houden dat de opzegging per eind november ingaat).

Meestal valt er met goed overleg wel uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 14:35
Adore
Adore is offline
Goedzo.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 22:04
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
even als afsluiter:
ik heb het dus aangegeven bij het bestuur en ze begrepen het goed. Ik heb gezegd dat ik ze de kans gaf t/m december om iemand te zoeken. Daarna stop ik er echt mee.
Harstikke bedankt met jullie tips!
Fijn dat het bestuur het goed heeft begrepen.
Het is altijd attent om ze de kans te geven iemand anders te zoeken.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten