Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2010, 15:36
Hakuna
Hakuna is offline
Je hebt dagdromers, idealisten en fantasten..Dit idee is duidelijk ontsproten van een brein van een fantast...Maar toch...

De Efteling en Six flags krijgen volgens de initiatiefnemers serieus concurentie.

Klik op de illustratie om het complete artikel met commentaren te lezen.

Aan de oostkant van Brunssum komt een groot attractiepark. De attractie moet miljoenen bezoekers per jaar trekken. Over circa drie jaar moet het eerste deel van het pretpark gereed zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2010, 15:42
ganralph
ganralph is offline
Heb je er een stelling of vraag bij om de discussie te starten?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 16:12
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Engelse naam --> afgekeurd.
(Niet dat ik er anders wel heen wou, ik ga nooit naar pretparken )
Oud 28-11-2010, 14:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
het mega-attractiepark is in de visie van Gelissen nog maar een schakel in wat een rij van maar liefst zeven pretparken in de Parkstadregio moet worden. Parken, geënt op de lijst met zeven natuurlijke wereldwonderen die de Amerikaanse tv-zender CNN ooit samenstelde. Naast de Grand Canyon gaat het om het noorderlicht, de Victoriawatervallen, het Great Barrier Reef, de Mount Everest, de Parícutinvulkaan in Mexico en de Baai van Rio de Janeiro. Het is de bedoeling dat alle parken in de regio Parkstad worden gerealiseerd. Het concept krijgt de naam Nature Wonder World. "In Orlando in de Verenigde Staten is al zo'n cluster van attractieparken", vertelt Gelissen. "Daar komen jaarlijks tientallen miljoenen bezoekers op af. In Europa bestaat zoiets nog niet. Parkstad wordt het Mekka van het Europees toerisme."
Attractieparken in nederland (of europa) werken net wat anders dan in amerika, vraag maar aan sixflags die zijn spullen heeft gepakt en de boel heeft terug verkocht aan walibi.

De thema's lijken me saai en weinig aansprekend voor Europeanen, de lokatie in Nederland te ontoegankelijk en te dicht bij enorme trekkers die al bestaan.

bovendien lijkt het me na het failliet van het land van ooit onwezelijk dat dit project zou gaan slagen.
Oud 28-11-2010, 21:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bovendien lijkt het me na het failliet van het land van ooit onwezelijk dat dit project zou gaan slagen.
Dat heeft toch 18 jaar lang bestaan terwijl ze vanaf het begin cruciale fouten hebben gemaakt, en zich ook niet erg snel aanpasten.

Hoewel... De vraag of Nederlanders warm lopen voor zo'n Amerikaans thema is valide.

Hoewel, ze hebben onzinnige subsidiepot Parkstad al zo gek gekregen er tonnen in te steken volgens het artikel. En de locatie ligt vlakbij Keulen en Aken. Zo slecht is dat niet.
Oud 29-11-2010, 18:26
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat heeft toch 18 jaar lang bestaan terwijl ze vanaf het begin cruciale fouten hebben gemaakt, en zich ook niet erg snel aanpasten.
Dat zal zeker, ik bedoelde meer dat de tijd nu me niet juist lijkt voor meer van dat soort industrie in Nederland.

dat denk ik o.a omdat sixflags geen brood in Nederland zag (door ons prijzensysteem met alleen entree ipv entree en ritprijs) en het failliet van LvO.

Citaat:
En de locatie ligt vlakbij Keulen en Aken. Zo slecht is dat niet.
Dat zal maar lang niet zo goed als orlando florida, en dan met name klimatologisch.
Oud 30-11-2010, 08:55
Mobius
Mobius is offline
Ik ga toch zeker niet naar Limburg?
Reageren

Regels voor berichten