Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2010, 13:25
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
Tja de nieuwe macbook air is er eindelijk.
Maar ik twijfel tussen deze 2 Misschien een beetje appels met peren vergelijken maarja..

Macbook Pro13-inch: 2.4GHz
Intel Core 2 Duo-processor
4 GB Geheugen
250-GB harde schijf
NVIDIA GeForce 320M Graphics

Macbook Air 13-inch: 1,86GHz
Intel Core 2 Duo-processor
2 GB geheugen
128-GB flash-opslag SSD
NVIDIA GeForce 320M Graphics

aan 128 GB heb ik wel genoeg, Maar hoeveel blijft er van die 128 over als er ook nog
Mac OS X Snow Leopard en progamma's als msn en aperture 3 op staan

het gaat mij meer om de snelheid, Het meeste is hij voor internet, foto's, Muziek & iWork.
De Air start heel snel op. Mijn voorkeur gaat uit naar de Air, is dat verstandig?

Laatst gewijzigd op 11-11-2010 om 15:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2010, 14:58
jacobdb
jacobdb is offline
de air heeft geen dvd drive, en games gaan er niet sneller op omdat hij zwakkere specs heeft. snow leopard is ongeveer 6 a 7gb als ik me goed herrinner
Oud 12-11-2010, 22:32
freyk
freyk is offline
Persoonlijk zou ik voor de macbook gaan, omdat, wat jacobdb ook zei, deze geen dvd-speler in zich heeft.
Och, je kan aan de air een externe speler er aan hangen, maar deze moet je kan weer apart aanschaffen.
Ok ok, je kan met het netwerk of usb's gaan werken, maar op een gegeven moment word je daar zat van.
Oud 22-11-2010, 19:53
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
Ik heb nu de nieuwe air, en een probleem erbij. Ik kan de foto's die op mijn iPhone staan niet naar de laptop doen. De foto's zijn met mijn vorige MacBook in gebeurtenisen verdeeld. Ik kan wel bij de foto's in filmrol komen via de laptop. Maar die in gebeurtenissen zijn nergens te vinden. Ik heb Apple al gebeld, en die wisten het zelf niet. Ik heb een ander nummer gekregen van hun, maar dat kan ik pas vrijdag avond bellen.

Weet iemand hoe het moet?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 00:04
Verwijderd
Aperture 3 is toch wel een zwaarder programma waar ik zelf niet voor een intel Core 2 duo-processor gegaan was...
(ik gebruik meestal veel dingen tegelijk)

Verder.. Als je wel in de filmrol kan.. Kopieer ze dan gewoon en importeer je ze in iphoto via die gekopieerde foto's en dan als je met iTunes gaat sync'en onder foto's ofzo synchroniseer met iphoto-library aanvinken
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 20:16
Spoonie
Spoonie is offline
Mac is belachelijk duur, je betaald voor het merk, niet voor het spul.
Oud 06-12-2010, 17:16
SacredRose
SacredRose is offline
uhm kijk eens naar wat die laptops van mac kunnen en naar de prijs. en ga dat eens vergelijken met een asus of een dell.
die air kost wat ik gezien heb 800 euro. en mijn asus laptop die een jaar geleden 100 euro goedkoper was is sneller. heeft meer geheugen en grotere grafische kaart. en als ik wil kan ik er elk besturingssysteem op zetten.

dus ja je betaalt ongeveer het dubbele voor een leuk appeltje op je laptop
Oud 06-12-2010, 20:25
Verwijderd
Dat is waar, de hardware is vaak erg middelmatig, leuk designtje eromheen en dan mag je de hoofdprijs ervoor betalen! Nou weet de gemiddelde Mac/iPhone koper niet wat 'RAM : 4 GB, harde schijf : 250 GB, GPU : Ati Radeon HD 5770' betekent, en dat is waar Apple slim op inspeelt: de koper die bijna niks van computers afweet en gewoon een computertje wil dat simpel werkt en er leuk uitziet. Dat geldt in mindere mate ook voor de Mac Pro kopers, ze denken een erg krachtige computer te krijgen voor een goede prijs, helaas is dat van die goede prijs minder waar: de Helmer kostte minder dan 1500 euro, en kon een 4k videobestand renderen in 64 minuten. Een MacPro met 2 dualcore Intel Xenons op 2.66 Ghz met 4 GB ram deed daar 552 minuten over, terwijl die meer dan 2500 euro kostte.

Laatst gewijzigd op 06-12-2010 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 20:55
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Nou weet de gemiddelde Mac/iPhone koper niet wat 'RAM : 4 GB, harde schijf : 250 GB, GPU : Ati Radeon HD 5770' betekent,
alsof de gemiddelde windows gebruiker dit wel weet, de gewone consument weet over het algemeen geen ene moer van hardware... dus denken ze vaak "hoger is beter"
Oud 06-12-2010, 22:53
Verwijderd
Touché, maar wat de gemiddelde consument dus wil heeft Apple: design (ik zeg niet dat andere merken dat niet hebben, zelf vindt ik bijvoorbeeld designs van Asus en Samsung erg mooi)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 09:20
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Over dat er geen cddrive inzit, wat heb je tegenwoordig nog op cd?
Ik heb zelf ook een laptop zonder cddrive, maar heb deze nog nooit gemist.

Verder vind ik de Apple laptops ook veel te duur voor wat het is. De macbook air's zien er leuk uit, maar om daarom nou 500 euro meer voor te betalen..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 09:40
SacredRose
SacredRose is offline
nouja ik vind een cddrive toch best handig om CD's te luisteren of dingen te installere die ik alleen op cd heb die legaal zijn.
maar ik las ook dat de air maar 1 usb poort heeft ( nou weet ik niet of er verschillende versies zijn die er mischien meer hebben) maar dat vind ik dan nog het onhandigst als je bijvoorbeeld een externe hardeschijf hebt en iets naar iemand anders moet kopieren dan moet je dus eerst naar je laptop kopieren en dan naar de andere. of als je wilt printen moet je alles eruuit om de printer aan te sluiten dus dat vind ik wel een erg minpunt ook
Oud 07-12-2010, 18:36
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Dat is jou mening..
Jij vraagt om een mening, en dan kom je met zo'n opmerking aanzetten. Koop het dan gewoon en ga niet om advies vragen........
Reageren

Regels voor berichten