Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2010, 14:20
race-konijn
race-konijn is offline
Toen ik 12 was begon ik met roken. Ik word nu in februarie 15 en heb al vaak geprobeerd te stoppen.
Heeft iemand goede tips om te stoppen ?

Valt nog niet mee omdat me vrienden en me ouders roken.
(nee me ouders gaan niet stoppen)

alvast bedankt
Advertentie
Oud 14-09-2010, 15:04
Naimin
Naimin is offline
Heus toen je 12 was xD
Mja er bestaan toch van die nicotine pleisters ofzo ik weet niet of ze werken maar je ziet ze altijd op die reclames

Misschien het proberen waard
Oud 14-09-2010, 16:49
Verwijderd
het roken compleet beu zijn helpt om te stoppen ;x
Oud 14-09-2010, 17:35
moyra
moyra is offline
Karakter hebben!
Gewoon de sigartet afweren zou ik zo zeggen.
zo heeft men vader ook gedaan! zonder nicotine-pleisters.
gewoon zeggen nu stop ik met roken.
veel plezier
Oud 14-09-2010, 22:30
xmanon
xmanon is offline
hmm dat is moeilijk, ik vind kan ook geen nee zeggen als anderen staan te roken en me een sigaret aanbieden. je moet je realiseren dat je er niks mee opschiet, het is heel slecht voor je en je vergroot kans op (dodelijke) ziektes. Je tanden worden geel, je longen zwart en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vraag je ouders om minder te roken als jij in de buurt bent, dan denk je er minder vlug aan. Begin eerst met minderen, dan bouw je het gewoon af. Wat ook goed helpt is kauwgom, als je met iets bezig bent heb je er minder behoefte naar.

Als je niet kunt stoppen kan je altijd nog met jezelf afspreken: 7 sigaretten per maand.

Gelukkig ben ik nog niet verslaafd...
Oud 14-09-2010, 22:43
deadlytown
deadlytown is offline
en het idee dat je 15 word en nu al rookt. Bad parents
Oud 15-09-2010, 07:29
zoef de haas
zoef de haas is offline
^Dat heeft toch geen drol met slehte ouders te maken....

Als je besluit te stoppen ook echt meteen stoppen, maakt niet uit of je haverwege je pakje bent gewoon weg mieteren. Als mensen aan je vragen afslaan (je hoeft ze niet eens te vertellen dat je gestopt bent, mijn ervaring is is dat er niets zo kut is als mensen die telkens vragen hoe het stoppen gaat) en in het begin kun je jezelf best belonen voor elke afgeslagen sigaret/zin in een sigaret, en na een dag doe je dat na elke 2 sigaretten, vervolgens na 3 en uiteindelijk na 3 weken is je craving naar nicotine als t goed is al een stuk minder. Eventueel zou je je ouders kunnen vragen een weekje of 2 buiten te roken, weet niet hoe makkelijk ze daarin zijn maar ze willen vast de gezondheid van hun zoon een beetje supporten.
Oud 15-09-2010, 13:47
deadlytown
deadlytown is offline
Oh dus wel waarom laten ze hem anders roken?
als die ouders van wat verstand hadden dan hadden ze nee moeten zeggen
Oud 15-09-2010, 14:19
Verwijderd
Het belangrijkste is dat je het echt wil, en dat je weet waarom je het wil. Dus maak een lijstje met redenen waarom je stopt. Niet per se de redenen die mensen noemen, maar de redenen die voor jóu belangrijk zijn.

Ook belangrijk is om geen sigaretten te hebben . Dus gooi of geef weg wat je nog hebt. Zeg tegen familie en vrienden dat je gestopt bent en dat ze jou dus geen sigaretten moeten aanbieden. Als iemand het toch aanbiedt, zeg je meteen nee. Als iemand vraagt of je even mee buiten gaat roken, zeg je 'ik ga wel mee naar buiten maar ik ga niet roken'. Het helpt als mensen weten dat je gestopt bent, want dan is voor jou de drempel hoger om er toch één op te steken
Zeker het eerste halfjaar moet je ook niet proberen om één keer één sigaretje te roken, want dan ben je nog te gevoelig om er meteen weer verslaafd aan te raken.

Veel mensen vinden het helpen om in het begin wel iets in hun mond te hebben. Mijn moeder gebruikte daarvoor een tandenstoker, mijn schoonvader gebruikte zoethout, Lucky Luke gebruikt grassprietjes.

Laatst gewijzigd op 15-09-2010 om 14:30.
Oud 15-09-2010, 21:47
Rachelll
Rachelll is offline
ik ook, toen ik 12 was begonne en word volgende week zondag 17. ik wil zelf ook stoppen. En bij mij is het enige probleem dat ik het van iedereen krijg als ik het niet heb maar als ik het wíl is het er niet,. Dus als je wil stoppe ( ben ik een maand geweest en toen d8 ik hé ik ga gewoon af en toe roken) Moet je het tegen iedereen zeggen én écht écht menen! En gewoon niet meer aan proberen te dneken zo simpel is dat. Maar ik beveel je wel nicotine kauwgum aan ofzo. Als je je helemaal sick voelt neem je er ff zo eentje. Maar ze smaken wel écht smerig XD
xxxx
Oud 15-09-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Oh dus wel waarom laten ze hem anders roken?
als die ouders van wat verstand hadden dan hadden ze nee moeten zeggen
zo werkt het niet..

als iemand wil roken doet die dat ongeacht wat zijn/haar ouders vinden.
Oud 17-09-2010, 17:38
Verwijderd
roken doe je vaak onbewust uit verveling, kauwgom kauwen helpt dus ook, gewoon om maar iets in je mond te hebben, bij mij op school mochten 2 klasgenoten daarom ook kauwgom eten in de les, de school is nogal tegen roken
Oud 17-09-2010, 18:11
Verwijderd

Hier naar kijken en afvinken welke punten je al voorbij bent Dan heb je meer zicht op wat stoppen met roken voor positiefs doet op korte termijn, in plaats van dat je moet vasthouden aan een (op je vijftiende nog) vaag idee van 'over duizend jaar krijg ik misschien minder vroeg kanker'.
Oud 23-09-2010, 18:31
race-konijn
race-konijn is offline
Umh.. me ouders kunnen er echt weinig aan doen hoor.
Oud 23-09-2010, 21:04
Toneless
Toneless is offline
Ben je al gestopt dan?
Oud 24-09-2010, 09:46
CraftyByte
CraftyByte is offline
Ik rook ook sinds mijn 12, nog altijd niet gestopt, al wil ik wel stoppen.
Het beste lijkt mij om van de éne dag op de andere te stoppen, zonder hulpmiddelen... De korte pijn!
Maar mij is het nog niet gelukt...
Oud 07-01-2011, 15:15
Tine Abbas
Tine Abbas is offline
Heey,
ik moet voor school een werkstuk maken wat ik nu vind waarom het rookverbod zou moeten opgeheven & wat andere mensen er van vinden!
ik persoonlijk vind roken vreselijk stinken.
& het is niet goed voor je lichaam.
Bovendien mag je nu ineens niet meer roken in café.
Wat ik zelf wel erg veel onzin vind, want dat brengt juist de gezelligheid in café's.
ik vind daarom ook dat het rookverbod opgeheven mag worden!
Want nu staat bijna iedereen buiten te roken,
Ze zitten toch steeds te zeggen wat allemaal wel niet goed voor milleu is?
& al dat rookdamp wel?

wat vinden jullie ervan?

Groetjes!
Oud 07-01-2011, 15:42
CelineB
CelineB is offline
Stoppen met roken.. Is ZEER moeilijk
Ik ken een meisje, ze was begonnen op haar 13e omdat ze erbij wilde horen.
Nu is ze 16 en komt ze er niet vanaf
volgens mij helpen die Nicotinepleisters niet
Oud 07-01-2011, 19:55
Verwijderd
Ik ben nu al een tijdje gestopt met roken (+- pakje per dag) en ik vind het tegen alle verwachtingen in echt belachelijk makkelijk. De eerste 2 dagen was het nog wel lastig maar na 4-5 was de lichamelijke verslaving eigenlijk al weg.

Nu heb ik nog wel zin in een sigaretje af en toe hoor, maar dan is het een kwestie van gewoon niet doen.

Nicotinepleisters en andere hulpmiddelen geloof ik niet in. Waren ook helemaal niet nodig.

Gewoon stoppen en de eerste week even doorzetten. Dat is alles.
Oud 07-01-2011, 23:20
Toneless
Toneless is offline
Ja, nicotine pleisters en kauwgom is echt onzin. Je moet er gewoon achter staan en dan komt het goed. En een beetje streng zijn voor jezelf. Ben ook gestopt voor zes dagen tot nu toe, heb wel 2,5 peuk gerookt .
Oud 08-01-2011, 21:30
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Ik ben nu al een tijdje gestopt met roken (+- pakje per dag) en ik vind het tegen alle verwachtingen in echt belachelijk makkelijk. De eerste 2 dagen was het nog wel lastig maar na 4-5 was de lichamelijke verslaving eigenlijk al weg.

Nu heb ik nog wel zin in een sigaretje af en toe hoor, maar dan is het een kwestie van gewoon niet doen.

Nicotinepleisters en andere hulpmiddelen geloof ik niet in. Waren ook helemaal niet nodig.

Gewoon stoppen en de eerste week even doorzetten. Dat is alles.
Word. Nait soes'n moar doun
Oud 10-01-2011, 10:40
Breakdown
Breakdown is offline
In sinaasappelsap zit een stofje waardoor je minder trek krijgt in een sigaret.
Ikzelf heb dat al een keer geprobeert, maar je hebt niet altijd sinaasappelsap op zak of je bent niet altijd in de buurt van een supermarkt.

Nicotine kauwgom zal ik je in ieder geval afraden want dat is zo smerig als wat.
Uhm....Verder zou ik gewoon lollies kopen en een lollie in je mond douwen in plaats van een sigaret.

Zijn wel goede methodes zo ben ik zelf lang gestopt geweest doordeweeks, maar wilde nog niet helemaal stoppen en dan strand omdat je alleen nog maar in weekend rookt als je uitgaat xD
Oud 10-01-2011, 10:55
Tine Abbas
Tine Abbas is offline
maar wat vinden jullie nou van het rookverbod??
ik vind het niet nodig!
omdat het je eigen keuze is, & of de mensen nou buiten Of binnen staan te roken..
kun je tog beter binnen?

xx.
Oud 10-01-2011, 14:50
Breakdown
Breakdown is offline
Je hebt nog zat plekken waar je binnen gewoon mag roken.
Dus mij hoor je niet zo snel klagen daarbij is het wel lekker als je ff naar buiten ken om daar ff peukie te roken en daarna weer de warmte in naar binnen.
Vind het eigenlijk wel lekker xD
Alleen in de winter is het wat minder xD
Oud 10-01-2011, 16:25
Verwijderd
Citaat:
ik vind het niet nodig!
omdat het je eigen keuze is, & of de mensen nou buiten Of binnen staan te roken..
kun je tog beter binnen?

xx.
Ik vind het ook niet nodig maar je argumentatie slaat natuurlijk nergens op.
Advertentie
Oud 11-01-2011, 09:20
Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
Ik vind het ook niet nodig maar je argumentatie slaat natuurlijk nergens op.
Klopt....

Als je binnen rookt hebben andere mensen er wel last van als het nietrokers zijn...
Maarja dan heb ik zoiets dan zoek je maar een andere kroeg waar binnen niet gerookt mag worden als ze het zo vreselijk vinden..
Oud 11-01-2011, 10:07
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ik vind het niet nodig!
kun je tog beter binnen?

xx.
Ik vind dat het rookverbod niet in een oud topic besproken dient te worden. Ten eerste krijg je hier niet de reacties die je wilt en ten tweede heeft het niets met het topic te maken.

Daarom gooi ik hierbij een slot op het topic. Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen om het rookverbod wel in te bespreken.
Topic gesloten

Regels voor berichten