Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Uitsterven dus, we zullen nooit de techniek bereiken die het mogelijk maakt langdurig op een bereikbare planeet te kunnen leven.
En al zou het kunnen, die zon houdt er ook een keer mee op, dan gaat 't lampje alsnog uit. En al zou dàt nog niet het probleem zijn, dan plegen die paar overlevenden alsnog zelfmoord door het gebrek aan voldoende anti-depressiva. |
![]() |
|
![]() |
we gaan ooit op mars leven
NASA is daar nu aan het kijken of je er landbouw kan doen en of er ijs is (ijs= water = misschien buitenaards leven op mars) Je kan ademen op mars maar de atmosfeer is heel dun (te vergelijken met de lucht bijna op de top van Everest Ze zoeken ook of je kan leven op Europa Daar is ook ijs en misschien dus buitenaards leven en met buitenaards leven bedoel ik niet marsmannetjes maar bacterien, eencelligen ( ze hebben in Amerika een nieuwe bacterie gevonden die arcenicum eet) Hetgeen je nodig hebt voor leven is warmte, een atmosfeer en water water is zeer speciaal (heel hoog kookpunt en heel hoog smeltpunt en waterstofbruggen) |
![]() |
||
technologie heeft de eigenschap andere technologieën te ondersteunen en dus de groei van technologisch kunnen steeds sneller te laten gaan, uiteraard zullen we (even rare rampen als ijstijden e.d. in het midden gelaten) met een paar millennia op zijn minst naar mars kunnen en daar kunnen terraformen, al is het maar om een back-up te hebben.
zaak is om ook op aarde een goede omgeving voor de mens te creëren zodat het in ieder geval zover het in onze macht ligt uit te houden is. De moderne mens is voor een dominante soort nog erg jong. Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Dat betekent dat we dus eerst een planeet in een ander zonnestelsel moeten zoeken die de zelfde eigenschappen heeft als aarde om er te kunnen leven. Nu liggen die zonnestelsels niet bepaald om de hoek en het is nog maar de vraag of de dichtstbijzijnde wel geschikt is. Dus als we raketten hebben die met het snelheid van het licht kunnen reizen, zouden sowieso behoorlijk wat jaren nodig hebben om de juiste planeet te vinden. Mocht er een gelijkwaardige planeet gevonden zijn, probeer dan maar eens groot deel van de bevolking mee te nemen. Daarnaast zou het ook nog eens kunnen dat die planeet al 'bevolkt' is.
Om eerlijk te zijn vind ik het idee dat de mensheid gewoon uitsterft toch wel wat 'realistischer' klinken. Citaat:
![]() Hoe draait Europa eigenlijk rond Jupiter? Als die maan erachter zit, is er sowieso geen licht aanwezig. Één ding is zeker, wij zullen het nooit weten.
Laatst gewijzigd op 09-12-2010 om 23:12. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat er een planeet is gevonden waar mensen misschien kunnen leven, maar die is dus zo ver weg dat het meerdere generaties zal duren (met de ruimteschepen van nu) voordat "wij" op die planeet komen. Maar wellicht kan het wel over 100 jaar, maar dan zijn er mischien ook al positieve veranderingen geweest.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Mensen kunnen theoretisch gezien maar zo'n 120 jaar oud worden dus om van die 110 jaar 40 jaar bezig te zijn met reizen is niet echt fijn. Tenzij er mensen bereid zijn om 40 jaar van hun leven op te offeren en een nieuwe bevolking daar te starten. Het is dus zeker niet mogelijk om fijn nog even heen en weer te reizen om familie te bezoeken. Ik denk dat de planeten die dichterbij staan al wel genoeg onderzocht zijn en ik denk ook niet dat mensen binnen 100 jaar met de snelheid van het licht (of in de buurt daarvan) kunnen reizen. We hebben het allemaal veel te druk met onszelf naar de zin maken hier dat het er toch nooit van zal komen. http://www.spitsnieuws.nl/archives/t...uperaarde.html
||
Citaat:
Verder denk ik daar geen vergelijkingsmateriaal voor nodig te hebben, de moderne mens is voor een soort al jong dus ook als dominante soort. bewijzen kan ik het niet maar het lijkt me sterk dat dit ons limiet is, bas.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder heb ik nergens gezegd dat het ons als basismens verandert, wat dat ook moge betekenen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet niet zeker of ik correct ben, maar dit is wat ik me kan herinneren van National Geographic. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of we sterven uit door de natuur, en anders wel door onze eigen ras. ( oorlog haat etc noem maar op ) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
leven na de dood Lorenzo123 | 107 | 26-10-2012 00:05 | |
Een kijk op de westerse wereld Toerkoe | 372 | 25-10-2012 23:51 | |
'De mens moet zich vestigen op andere planeet' Love & Peace | 80 | 16-07-2006 00:01 | |
De Toekomst Snakeboy | 18 | 13-10-2003 08:55 | |
Wat als de zon ontploft ? Frondish | 111 | 11-08-2003 20:25 | |
leven we binnenkort op de maan? piepkuiken | 26 | 26-02-2003 22:24 |