Ik lees vooral duizend keer lopen op het eerste gezicht. Een beetje een gedicht als:
we lopen en lopen tot we
verder gingen stil stonden
toen liepen we dit keer
tot de horizon en lopen
lopen en lopen, zijn je benen
moe, we lopen en stap
stap stap gaan we nog lopen,
lopen naar verder en
terug. laten we lopen.
Ofzo. *Heel erg overdrijft* Als in: ik lees (in eerste instantie, het is voorlopig nog een eerste instantie) alleen maar lopen, en geen verhaal. Er gebéúrt niets in dat gedicht, het zijn gewoon allemaal aanzetjes, allemaal 'we beginnen te lopen' maar daadwerkelijk tot een wandeling, een verhaal, een idee, kom je niet echt.
Oké, ik lees het nog eens, en het is niet helemaal zo, maar wel een beetje. Je begint steeds over weglopen...
... dan begin je weer
... en weer
... en weer
en dan wacht ik tot er uiteindelijk een gedicht komt (waar gaan we heen? de fluweelzachte nacht ontdekken! wat nemen we mee? de kleverige friet met teveel mayonaise! maar wat zien we dan? wat horen we? de vogels ademen in hun slaap, de wind zingt liedjes door de struiken heen en voetstappen klinken anders in de goot. wat is de conclusie, wat is het idee? of je onder mijn oksel wilt slapen en mijn voorhoofd kussen, want daar wil ik met je heen!)
Verder zijn het trouwens wel allemaal leuke stukjes, leuke stukjes, beginnetjes, stukjes midden in een ander gedicht, stukjes hier en daar, maar ik mis het hele gedicht nog, zeg maar. Je zou het in stukjes terug moeten hakken en daar dan nieuwe gedichten mee moeten maken misschien!