Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2010, 17:43
Verwijderd
Ik heb een jongen ontmoet. Dat kan :'). Maar uiteindelijk bleek dat hij uhm.. mij wel leuk vond, en ik hem niet op die manier. Volgens mij is dat vrij pijnlijk, voor beide natuurlijk. Maar goed, ik heb dan al snel zoiets van: ik ben een bitch .

Maar goed, waar het nu dus om gaat dat, direct nadat hij dit had gezegd en ik had gezegd dat ik niet hetzelfde voelde, hij tegen mij aan het zeuren ging van hoeveel energie hij er wel niet had ingestoken, en wat voor een pijn hij nu voelde. Conclusie voor mij: Ik ben een bitch, en hij wil me nu overhalen om hem alsnog aardig te vinden / hij wil dat ik me slecht ga voelen. Hoe moet je je anders voelen als je iemand afwijst, en diegene gaat je een half uur lang vertellen hoeveel pijn het wel niet doet?

Alles goed en wel, aan het eind van het gesprek zei hij dat hij tijd nodig had enzo, en ik dacht dat ik er klaar mee was. Want ik voel me er al kut over, en dan hoef ik het niet dubbel te voelen.

Maar nee, vandaag gaat hij vrolijk verder met doen alsof alles goed + rare opmerkingen maken tegen mij over dat ik tijdens een feestje me met iemand anders ging bemoeien. En toen begon het weer van voren af aan. En dat het zo'n pijn deed, en dat hij er zoveel energie in stopte. En dan word ik daar vrij agressief van. En geïrriteerd. Prachtige combinatie . En ik kan maar niet tot hem doordringen dat hij het écht bij iemand anders moet dumpen. Ik wil ook niet zomaar écht een bitch worden, maar hij maakt het me vrij moeilijk.

En om alles gecompliceerder te maken: we werken samen. Weliswaar in een hele grote groep, maar we werken wel met elkaar. En bovendien schijnt iedereen dus ondertussen precies in de gaten te hebben van hoe het zit. Dat denken ze ten minste, maar is niet zo.

Hoe kan ik nou van hem af komen op een nieuwe manier als het me al helemaal tot aan het puntje van mn hoofd zit, én hoe ik kan me zelf nou beter gaan voelen? Want ik voel me een complete bitch.

Edit: Of had dit nou beter op Liefde en Relatie gepast?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2010, 17:56
Batave
Batave is offline
Sommige kerels denken met schuldgevoel aanmaken een kans te hebben. Ikzelf vind dit nogal zielig en opdringerig. Mijn vriendin overkomt dit ook regelmatig, dat jongens heel veel verdriet hebben om te kijken of ze een kans bij haar hebben. Haar ex zei laatst tijdens een les: Het huilen is een trucje, zo kan je haar zachter en milder maken zodat ze eerder geneigd is om je aardig te vinden. Dit illustreert denk ik wel hoe sommige mannen gebruik maken van hun "kwetsbare gevoelens".

Als ik jou was zou ik gewoon volhouden dat hij niet zo moet zeiken omdat het niet wederzijds is.
Oud 15-12-2010, 20:18
Verwijderd
Ik vind dit toch iets beter op LR passen dus ik verplaats hem even

Om te reageren op je verhaal:
Kun je niet zorgen dat je met een andere groep samenwerkt?
Hopelijk zijn je klasgenoten zo slim om te bedenken dat er ook een andere kant aan verhaal zit.
Jij kan ze ook vertellen hoe het zit.

Ik zou het negeren en dan hopen dat het na verloop van tijd overgaat.
Hij is waarschijnlijk zeer gefrustreerd dat jij niet hetelfde voelt als wat hij voor jou voelt.
Maar als het je echt hoog zit zou ik in het bijzijn van anderen hem eens goed duidelijk maken hoe het zit.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 20:28
Verwijderd
Helaas is het niet aan mij om te bepalen met wie ik samenwerk. Bij callcenter werk je nou eenmaal samen, je kunt alleen hopen dat je niet bij elkaar zit. Maar ja, dat gaat toch echt een keer gebeuren .
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 21:42
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Wat voor mislukking is dat nou weer? Logisch dat je hem niet leuk vindt, geen grijntje eigenwaarde.
Zo erg zal het dan ook niet zijn om met hem samen te moeten werken, geef een speels knipoogje en hij zal alles voor je doen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 21:43
keepdreaming
keepdreaming is offline
Hmm.. als ik jou (en dus een meisje) was, zou ik me eveneens erg opwinden hierover.. buiten dat ik erg geïrriteert zou raken, denk ik dat ook ik wel enigzins met een schuldgevoel zou zetten. Echter ben ik jou niet en bekijk ik het als omstander.. en als ik het zo bekijk zou ik zeggen: Blijf je gewoon normaal gedragen zoals je eerst ook deed en laat je niet kennen. Als hij zeurt en jou het idee geeft dat je een bitch bent, dan negeer je hem of ga je gewoon weg.. want het moet toch ook tot hem doordringen dat hij met schuldgevoel creëren niks bereikt.

Hoe spreek je hem dan trouwens? Alleen in pauzes, of?
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 14:24
Tallahassee
Tallahassee is offline
Wat keepdreaming al zegt.

Probeer hem te negeren; niet bellen, sms'en, aanspreken,...Op die manier komt de boodschap wel bij hem aan, tenzij de plank voor z'n kop héél dik is. In dat geval zou ik wat rigoureuzer te werk gaan en hem duidelijk zeggen dat je hem lastig vindt, of dat 'ie je lastig valt,..dat wat jou op dat moment geschikt lijkt.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 09:39
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Volgens mij is het echt precies de bedoeling dat hij zorgt dat jij je een bitch voelt en vervolgens om dat bitch-gevoel tegen te gaan hem toch maar gewoon een kans geeft. Ik vind het goed dat je dat weigert. Als je het mij vraagt mag je gewoon zo bitchy zijn tegen hem als je wil, nu. Dan moet hij het uiteindelijk wel snappen. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat hij moet stoppen met zo zielig tegen je doen of iets in die richting.Genoeg opties! En nouja, dat samen werken... Gewoon geen overbodige hoeveelheid contact met hem leggen denk ik.
Oud 17-12-2010, 21:46
Verwijderd
ik heb heel bitchy gedaan. En me uiteindelijk vrij kinderachtig gedragen omdat ik het gevoel had dat niets anders meer werkte. En daarna had ik zoiets van: ik ben ook nog niet volwassen Screw You!

Dus het gevoel is weg , mede dankzij jullie! Dank jullie wel voor alle reacties en adviezen .
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 08:37
Batave
Batave is offline
Oud 18-12-2010, 19:32
keepdreaming
keepdreaming is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 10:55
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline