Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 12:51
Orsdol
Orsdol is offline
Hallo iedereen,
Ik zit nu op het vmbo (tl).
En hierna wil ik spw gaan doen.
En ik heb het idee dat spw 4 niet zo goed verdiend.
Weet iemand misschien het gemiddelde loon van sph?
Als dat veel hoger is ga ik namelijk ook nog doorleren.
Maar ik kon het nergens vinden.

Alvast Bedankt.

Groetjes,
Robin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2009, 13:06
wallflower
wallflower is offline
Ik ken iemand die SPH doet, en die zei dat als je de gehandicaptenzorg in wilt dat je baan én salaris dan niet zoveel verschilt van iemand die mbo gedaan heeft. Maar ik weet niet hoe dat in de andere richtingen zit.
Oud 21-01-2009, 13:11
Orsdol
Orsdol is offline
Ik ken ook iemand die sph heeft gedaan. En die ook ongeveer even veel verdiend als iemand met sph. En die doet ook gehandicapten zorg. Maar ik wil of op een soort dagverblijf voor kinderen met een vorm van autisme werken. Of jeugdhulp.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 14:28
Balance
Balance is offline
Het ligt er een beetje aan wat voor functie je gaat bekleden natuurlijk. SPH'ers die in de gehandicaptenzorg werken, komen vaak op een mbo functie terecht. Logisch dat je dan ook een mbo salaris krijgt. Er zit overigens wel verschil tussen spw3 en spw4, want met spw4 (en sph) kun je persoonlijk begeleider worden.
Maar als je echt een HBO functie weet te vinden, dan krijg je meer. In de jeugdhulpverlening zijn wel flink wat HBO functies te vinden. In de gehandicaptenzorg (bijv. het dagverblijf wat jij noemt) veel minder.

Als ik jou was zou ik gewoon eens wat vacatures bekijken die jou aanspreken en kijken of ze om een MBO'er vragen of een HBO'er, zodat je weet wat meer aansluit bij wat je wil. En bijna altijd staat er ook wel een salaris bij zo'n vacature, dus kun je meteen het verschil bekijken.
Oud 19-12-2010, 21:30
Etipz
Etipz is offline
Dag mede forumgebruikers!

Het grote verschil tussen MBO en HBO, in dit specifieke geval SPW of SPH.
Is dat je met een MBO een 'kleine knecht' bent terwijl je met een HBO een
'grote knecht' bent.

Dit laatste heeft verscheidene voordelen, zoals: onmetelijk meer maatschappelijk aanzien,
een exorbitante vergoeding voor je arbeid dit in tegenstelling tot het MBO, veel vrijheid, invloed en beslissingsbevoegdheid and last but not least je mag jezelf hoogopgeleid noemen.

- Tot dat je vier dagen na elkaar een uur te laat op je job (just over broke) verschijnt
dan zul je ervaren hoe hoogopgeleid je wel niet bent. -

Maar ik als onverbeterlijke optimist zeg dan ook altijd: rijk voor de sterren! Gewoon doen!

Met vriendelijke groet,

Een Nijmeegse ondernemer
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 21:48
flower1989
flower1989 is offline
Citaat:
Ik ken ook iemand die sph heeft gedaan. En die ook ongeveer even veel verdiend als iemand met sph. En die doet ook gehandicapten zorg. Maar ik wil of op een soort dagverblijf voor kinderen met een vorm van autisme werken. Of jeugdhulp.
Als je op een dagverblijf wilt werken voor kinderen met vorm van autisme heb je aan een SPW ook genoeg.
Heb namelijk ook op zo´n dagverblijf gewerkt. En ik was net zoveel als de mensen die SPH hadden gedaan ( Ik heb zelf SPW3 gedaan). Er waren eigenlijk geen verschillen, het uurloon was ook hetzelfde

Je kunt het beste even kijken wat je precies wilt, ken je een dagverblijf? ( of iets in die richting) Stuur daar een mail heen.. Dan krijg je de beste uitleg. Ik heb dat destijds ook gedaan. Want bij elke instelling is het anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten