Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 12:59
king112
king112 is offline
ik ben nu bijna 18 en wil graag leraar worden dus.
maar ik heb een mavo diploma dus kan ik of via het spw 3 jaaar en dan gelijk in de 2de klas van de PABO stromen.
of ik kan 2 jaar HAVO doen en beginen met 1ste klas PABO.
Kunnen mensen mij vertellen wat je allemaal in die Spw opleiding moet doen.
want ik heb gehoord dat je heel veel over jezelf moet vertellen dus ik wou eigelijk weten wat ik me daarmee moet voorstellen?
graag reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2003, 13:03
Verwijderd
Hier in Rotterdam begin je met spw gewoon in de eerste klas en met onderwijs assistent ook. Met spw mag je de pabo in 3,5 jaar doen en met onderwijs assistent in 3 jaar (2de en 3de jaar doe je versneld = samen 1 jaar).

Qua vakken raad ik havo aan, omdat je gewoon meer kennis bezit dan. Wel handig om dat een pakket te kiezen gericht op de pabo, dus aardrijkskunde, geschiedenis ed erin, is wel handig.

Qua persoonlijke ontwikkeling ed raad ik spw of onderwijsassistent aan. Je leert dan al behoorlijk wat qua lesgeefdingen ed die je op de pabo kunt gebruiken. Zeker als je wat onzeker bent ed is dat, vind ik, wel handig.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 14:03
Verwijderd
Een nicht van mij heeft eerst ook MAVO gedaan en daarna SPW, en is vervolgens met de PABO begonnen. Ze heeft ontzettend veel spijt dat ze niet via de HAVO-route is gekomen, want ze mist gewoon heel veel algemene ontwikkeling die je op de HAVO had kunnen opdoen.

Ik zou dus altijd het hoogst mogelijke doen op de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 22:08
Balance
Balance is offline