Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2010, 21:45
Danil
Danil is offline
Hallo Scholieren !

Ik heb namelijk een irritante kwaal ,
In de jeugdbeweging ben ik namelijk gevallen en dit was vlak op m'n borstkas, een beetje een buiklanding....
Hierbij had ik vreselijke pijn in m'n rechter onderrug.

Nu, een week geleden heb ik nog altijd last hiervan.
=> Naar de avond toe geraakt m'n neus verstopt, ofwel zijn het mijn luchtwegen.
=> M'n moeder zei dat hij kon zijn dat m'n ribben in m'n longen zijn gestuikt.
Daarom gebruikt ik nu regelmatig zo'n spuitje om de neus open te laten gaan.

Hiernaast heb ik ook nog pijn in m'n "borst" , eerder links van het hart, onder m'n oksel als ik diep inadem.

M'n doktor zei me dat ik me rustig moest houden en dat het kon zijn dat het m'n ribben waren die wat geraakt waren.......
Ik ga binnen een paar dagen terug als het niet betert....

Kan iemand me advies geven?!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 10:02
Verwijderd
Klinkt inderdaad gewoon alsof je ribben wat gekneusd zijn. Mogelijk wordt dat erger doordat je een verkeerde houding aanneemt om je ribben te ontzien, waardoor je spierpijn krijgt. 't Gaat vanzelf over, maar kan wel een paar weekjes duren. Als je er erg veel last van hebt, kan het geen kwaad om er paracetamol tegen te nemen.
Met de verkoudheid heeft het denk ik niets te maken, hoewel flink hoesten er ook voor kan zorgen dat je pijn krijgt in de pezen en spieren rond je ribben, doordat hoesten zo'n explosieve beweging is.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 11:14
Danil
Danil is offline
Citaat:
Klinkt inderdaad gewoon alsof je ribben wat gekneusd zijn. Mogelijk wordt dat erger doordat je een verkeerde houding aanneemt om je ribben te ontzien, waardoor je spierpijn krijgt. 't Gaat vanzelf over, maar kan wel een paar weekjes duren. Als je er erg veel last van hebt, kan het geen kwaad om er paracetamol tegen te nemen.
Met de verkoudheid heeft het denk ik niets te maken, hoewel flink hoesten er ook voor kan zorgen dat je pijn krijgt in de pezen en spieren rond je ribben, doordat hoesten zo'n explosieve beweging is.
OK, bedankt!

Het zal wel overgaan
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 13:34
Danil
Danil is offline
Maar het enige is, ik heb nooit pijn in m'n ribben, enkel een soort van ademnood.....
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 17:37
Danil
Danil is offline
iemand hetzelfde voorgehad?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 20:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar het enige is, ik heb nooit pijn in m'n ribben, enkel een soort van ademnood.....
Kan zijn dat er een stuk long een dreun heeft gekregen van die rib, en ingeklapt is. Da's best ernstig.

Maar het is onlogisch dat je dan geen pijn hebt in je ribben. Eerst moet er een rib breken of kneuzen, dan pas kan die een stukje long indrukken. Tenminste, zo lijkt me dat te gaan. Heb je pijnstillers, of is het kneuzen lang geleden?

Toen ik een rib had gebroken wilden ze mij direct terugzien in het ziekenhuis mocht ik pijn krijgen bij ademhalen of kortademigheid.
Oud 27-12-2010, 21:46
Rozelotte
Rozelotte is offline
Dokters zeggen altijd dat je het rustig aan moet doen.. Zei hij ook tegen mijn moeder die een ontstoken schouder had, resultaat, mn moeder kreeg een vochtbult in haar schouder met botsplinters..
Wat ik adviseer is ga naar een homiopaat (ik weet niet zeker of je het zo schrijft) maar dat helpt altijd!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 07:26
HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Wat ik adviseer is ga naar een homiopaat (ik weet niet zeker of je het zo schrijft) maar dat helpt altijd!
Op de valreep van het nieuwe jaar heb je zojuist het slechtste advies gegeven van 2010.

Mijn complimenten
Oud 28-12-2010, 09:20
Verwijderd
Het is volgens mij heel normaal dat je door een klap op je ribben wat oppervlakkiger gaat ademen, heeft je huisarts je geen pijnstiller aangeraden of voorgeschreven?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 12:09
Danil
Danil is offline
Citaat:
Het is volgens mij heel normaal dat je door een klap op je ribben wat oppervlakkiger gaat ademen, heeft je huisarts je geen pijnstiller aangeraden of voorgeschreven?
Nee, hij zei dat ik moest teruggaan als het na een week niet beter ging...
Het is al wat verbetert eigenlijk, enkel nog wat , hoe zeg ik het " oppervlakkig ademen ".
Hiertegen gebruik ik zo'n neusspuitje = Sofrasolone

Anders geen last meer
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 15:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zou de stap naar een oplichter met nul kans op succes nou niet bepaald aanraden.

Steek je geld dan in de fik, dan heb je er tenminste nog warmte van.
Oud 30-12-2010, 15:13
Danil
Danil is offline
Citaat:
Ik zou de stap naar een oplichter met nul kans op succes nou niet bepaald aanraden.

Steek je geld dan in de fik, dan heb je er tenminste nog warmte van.

Mag een slotje op
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 19:58
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Laat me dan eerst nog even lachen.
Soms val ik per ongeluk in Lichaam & Gezondheid als ik niet inzoom, altijd vind ik zulke leuke opmerkingen of de raarste adviezen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 11:13
Pluis
Pluis is offline
Jongens of de adviezen nou goed zijn of niet, het is niet de bedoeling om elkaar hierom belachelijk te maken. Doe dat dus maar gewoon niet.
Oud 01-01-2011, 23:13
Calimero6
Calimero6 is offline
Dit had ik ook, waarschijnlijk heb je dan je rib gekneusd...
Als je je rib kneust is het ook best normaal dat je er pas een paar dagen later last van krijgt, meestal kan het ook nog eens 6 weken duren. Ik zou wel even terug gaan naar de dokter en als je teveel pijn hebt moet je Ibuprofen ofzo innemen, paracetemol, maar dan iets sterker geloof ik
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten