![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zijn jullie het met D66'er Schouw eens dat jongeren vanaf 16 jaar moeten mogen stemmen, omdat ze ook al sterk te maken krijgen met de beslissingen van de regering? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan ben ik voor ! Dit topic is als eens in een andere vorm langsgekomen; stemrecht naar belastingafdracht. Het is toch van de zotte dat thuiszittende nietsnutten (indirect) meebeslissen over bijvoorbeeld defensie? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
En over: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zie liever het stemmen als gunst nadat iemand zich ter verdienste heeft gemaakt voor de samenleving. Die manier krijg je tenminste mensen die 'hopelijk' bij hun stem ook met de samenleving rekening houden en niet alleen met hun eigen belangen.
|
Ik ben het oneens met die D66'er. Zijn misvatting is dat hij democratie een goed systeem vind. Maar het is het slechtste systeem, behalve alle anderen.
![]() Daarmee bedoel ik te zeggen, ik heb niet het idee dat veel mensen boven de 18 een idee hebben waar ze op stemmen. Voor jongeren zal dat nog een stuk erger zijn. Het enige argument voor dat ik kan bedenken, is dat de invloed van bejaarden en ouderen dan minder wordt, en het doorschuiven van de rekening (wat voor rekening dan ook) naar de jongere generatie minder zal worden. Kijk bijvoorbeeld alleen al hoe men de noodzakelijke verhoging van de AOW torpedeerde, tot op het punt dat de huidige oudjes er geen last meer van hebben. En de jongere generatie draait er voor op...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
dan kan je het net zo goed andersom zeggen, je bent tot je 23ste niet volledig financieel verantwoordelijk te houden, stemrecht optrekken naar 23???
nee, 18 is prima, bovendien stemmen de meeste jongeren toch niet al zouden ze mogen.
|
18 is prima, niks aan veranderen. Geeft alleen maar dit soort discussies.
Het is al helemaal van de zotte om bepaalde mensen die wel stemrecht hebben te weigeren. Iedere Nederlander moet stemrecht hebben ongeacht zijn of haar situatie. Iemand 'dom' noemen is ook weer relatief. Als je het niet eens bent met standpunten van een partij hoeven mensen die op die partij stemmen nog niet dom te zijn. Het zou wel een manier zijn om eens flink de democratie naar je hand te zetten. Als uit onderzoek komt dat laagopgeleiden vaak stemmen op de PVV ga je zulke mensen gewoon stemrechts weigeren. Zo verliest de PVV steun en wordt iedereen blij. Zelfs die laagopgeleiden want hoogopgeleiden weten veel beter wat goed voor hen is. /ironie Zo'n beetje iedereen stemt toch op zo'n manier waarom het hem het beste uit komt. Als iedereen dat doet blijft alles mooi in evenwicht.
||
Citaat:
maargoed dit is natuurlijk geen topic over de herstructurering van de samenleving dus doen we het maar met de marginale representatieve democratie ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed mijn point being is dat je altijd wel tegen je eigen belang stemt, de vraag wanneer dat het minste is kan in veel gevallen subjectief zijn. Laatst gewijzigd op 14-12-2010 om 08:22. Reden: Toch maar een serieuze reactie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want altijd als ik op school met zo'n links malloot in discussie ga zijn ze of binnen een kwartier rechts of ze lopen verdrietig/kwaad weg omdat ik al hun punten met de grond gelijk maak. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet of iemand ooit de gemiddelde iq's van partijleden heeft vergeleken maar ik gok erop dat rechtse stemmers slimmer zullen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Wat is er trouwens zo geweldig aan rechts? Ik merk wel dat rechtse mensen vrij enthousiast erover zijn en linkse mensen wat stiller, maar dan weer wel vaak wat zorgvuldiger kijken. |
![]() |
||
Citaat:
Tel daarbij op dat links veelal gelooft in een nogal maakbare samenleving, en niet ver vooruit kijkt omdat ze per sè alles dat ze dichtbij zien helemaal fantastisch willen maken. Ik geloof dat met Griekenland wel is aangetoond wat er fundamenteel mis is met links beleid op de lange termijn. En anders leveren Cuba en Oost-Europese landen onder communisme meer dan genoeg onderbouwing. Mensen zijn helaas gewoon primair gemotiveerd door eigenbelang. Andere belangen die je mensen aanleert gaan maar tot een bepaald niveau, en daarna stopt het gewoon.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
stemrecht voor 16 en 17 jarige. bassiebe | 7 | 26-04-2012 21:16 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete scholierenonderzoek "Politieke oriëntaties" NPC | 10 | 19-04-2007 16:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortussen om klompvoetje Sanctus | 94 | 07-06-2006 22:48 | |
Werk, Geld & Recht |
Jongen van 16 moeten kiesrecht krijgen met een halve stem. Nastro | 29 | 10-01-2006 09:28 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Franse zinnetjes Ilsetjuh17 | 3 | 04-06-2003 19:38 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wie weet een geschikt onderwerp voor een betoog ( NL) You_Do_It | 10 | 16-03-2003 18:31 |