Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2011, 15:44
vinnie15
vinnie15 is offline
Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben geslachtsgemeenschap gehad en net boven haar vagina klaargekomen, in haar geilheid heeft ze t sperma over der vagina gesmeert.
Kan dit kwaat? Is het nodig de morning after pil?

Graag jullie reactie's
Oud 31-01-2011, 15:47
indigo
indigo is offline
Het is gesmeerd en kwaad.

Verder: als ze aan de pil is en die netjes slikt, nee. Als ze geen pil slikt: ja, haal de morning after pil. En zorg dat je voortaan condoom en/of pil gebruikt.
Oud 31-01-2011, 15:53
JustADreamer
JustADreamer is offline
Sowieso kan er in het voorvocht ook al een enkele spermacel rondzwemmen, het is dus sowieso niet handig om seks te hebben zonder condoom/pil. Er is maar één spermacel nodig voor een zwangerschap he Daarnaast, zijn jullie getest op soa's? Of er absoluut zeker van dat jullie elkaars eerste zijn? Zo niet... Voortaan condoompje om tot jullie getest zijn... Wel zo veilig...
Oud 31-01-2011, 16:20
vinnie15
vinnie15 is offline
Ja we zijn elkaars eerste zeker weten!
wij doen het nu al 3 maanden of langer zonder condoom maar om nooit in haar klaar.
Niet zo slim dat begrijp ik we gaan er nu ook zeker wat aan doen waarschijnlijk anoniem aan de pil want het kan zo niet langer ze zit nu te huilen omdat ze bang is dat ze zwanger is,,
Heeft die pil een zekerheid van dat je niet zwanger word of is er maar een kleine kans dat het werkt etc?
Oud 31-01-2011, 16:26
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja we zijn elkaars eerste zeker weten!
wij doen het nu al 3 maanden of langer zonder condoom maar om nooit in haar klaar.
Niet zo slim dat begrijp ik we gaan er nu ook zeker wat aan doen waarschijnlijk anoniem aan de pil want het kan zo niet langer ze zit nu te huilen omdat ze bang is dat ze zwanger is,,
Heeft die pil een zekerheid van dat je niet zwanger word of is er maar een kleine kans dat het werkt etc?
Er is een heel kleine kans dat je toch zwanger wordt bij pilgebruik, maar die is te verwaarlozen naast de manier die jullie nu toepassen (die is heel onveilig). Als je het bovendien niet zo netjes slikt, is het risico wat groter, maar nog steeds klein. In combinatie met condoom (dus pil en condoom) is het het veiligst. Hoewel de pil goed slikken in principe voldoende zou moeten zijn.

En hoe het precies zit met anoniem de pil halen, weet ik niet, maar als jullie seks willen hebben (én niet willen dat ze zwanger wordt, dus) dan moet je ook niet gaan zeiken om de pil. Vind ik. Ze kan desnoods altijd nog zeggen dat het is tegen acne/omdat ze last van haar ongesteldheid heeft/controle wilt hebben over haar ongesteldheid.

En doe het ALSJEBLIEFT met condoom, als je geen pil gebruikt. En haal liever een keer de MAP teveel dan te weinig. Want ook zonder dat jij klaarkomt kan er al sprake zijn van zaadcellen (in het voorvocht), ze had theoretisch gezien al drie maanden zwanger kunnen zijn.
Oud 31-01-2011, 16:28
Batave
Batave is offline
Er is altijd een kans dat je door de pil heen zwanger wordt, maar dat is een kans van 0.01%, mits ze de pil elke dag om de zelfde tijd slikt. Ik weet niet of je anoniem aan de pil kan. Maar als ze het bijvoorbeeld niet aan haar moeder durft te vragen kan ze het excuus gebruiken dat ze graag regelmatiger wil menstrueren of dat haar menstruatie nogal pijnlijk is, de pil werkt daar tegen.
Oud 31-01-2011, 16:33
vinnie15
vinnie15 is offline
Bedankt voor de reacties,
Ja haar moeder heeft er niet echt problemen mee dus we gaan het waarschijnlijk wel even langs de dokter voor de pil,
Khoop zo dat ze niet zwanger word want het gaat tot nu toe goed en dat wil ik graag zo houden,, ze is maar 14 jaar en ik 15 Dus onze ouders zitten niet te wachten op een zwangerschap... Nu maar duimen dat er niks aan de hand is en hopen dat de sperma niet in haar vagina is gekomen..
Morgen even de after pil kopen
Oud 31-01-2011, 16:42
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja haar moeder heeft er niet echt problemen mee dus we gaan het waarschijnlijk wel even langs de dokter voor de pil,
Khoop zo dat ze niet zwanger word want het gaat tot nu toe goed en dat wil ik graag zo houden,, ze is maar 14 jaar en ik 15 Dus onze ouders zitten niet te wachten op een zwangerschap... Nu maar duimen dat er niks aan de hand is en hopen dat de sperma niet in haar vagina is gekomen..
Eigenlijk had je dit dus vooraf moeten bedenken. Dus leer ervan en neem vóóraf maatregelen als 'hoe kan ze zwanger worden en hoe voorkomen we dit' in plaats van na een maand of drie te denken 'kut'. Ook bij andere dingen wel handig, maar vooral bij dingen die zo groot/invloedrijk zijn als eventuele zwangerschappen.

En wat betreft de MAP: het is geen wondermiddel. Hoe sneller je het haalt, hoe beter, maar zelfs de eerste dag werkt ie niet voor 100% (maar voor 95%, geloof ik), de tweede dag is dit alweer een stuk minder.
Oud 31-01-2011, 16:44
Sander =D
Sander =D is offline
Citaat:
Die kun je beter zelfs vandaag nog kopen..
Oud 31-01-2011, 18:31
Pluis
Pluis is offline
dit soort topics mogen niet hier op seks, maar horen op Lichaam en gezondheid. deze gaat daarom dicht.
mocht je toch nog vragen hebben, dan mag je een nieuw topic openen op lichaam en gezondheid!

Regels voor berichten