Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Ik heb de afgelopen tweede kamerverkiezingen op het cda of de vvd gestemd en....
...dat ga ik nu weer doen 0 0%
...dat ga ik nu niet doen omdat ik niet wil dat ze met de PVV regeren 0 0%
...dat ga ik nu niet doen, maar een hele anderome reden 1 10.00%
...ik ga nu op de PVV stemmen 2 20.00%
...ehhh ik heb helemaal niet op het cda of vvd gestemd 7 70.00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2011, 00:38
Hulk
Hulk is offline
Ik denk dat mensen de spotjes van de tegenstemwijzer wel kennen. Die roepen cda en vvd stemmers op op een andere partij te stemmen zodat de pvv minder invloed krijgt. Ik wil eigenlijk door middel van een poll eens peilen of mensen echt nu met de provinciale statenverkiezingen, NIET op cda of vvd gaan stemmen omdat ze een gedoogakkoord met de PVV hebben.
Oud 18-02-2011, 00:42
Hulk
Hulk is offline
Voor mij geldt optie 4 overigens, afgelopen keer heb ik VVD gestemd, en nu PVV
Oud 18-02-2011, 00:51
Uice
Uice is offline
Volgens mij zijn er wel CDA'ers die dat gaan doen, ja. Zeker omdat daar heel veel moslims tussen zitten.

VVD'ers lijkt me niet, die bekommeren zich niet zo om vrijheid van religie/meningsuiting en het feit dat de PVV daar tegen is. Zolang ze maar minder belasting hoeven te betalen is alles goed.
Oud 18-02-2011, 01:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
VVD'ers lijkt me niet, die bekommeren zich niet zo om vrijheid van religie/meningsuiting en het feit dat de PVV daar tegen is.
Ze bekommeren zich daar in ieder geval meer over, dan jij over fatsoen.
Oud 18-02-2011, 01:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ze bekommeren zich daar in ieder geval meer over, dan jij over fatsoen.
Hoezo? En waarom is dat in dit topic relevant?

Laatst gewijzigd op 18-02-2011 om 01:42.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 01:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoezo? En waarom is dat in dit topic relevant?
Je zet je af tegen de PVV, maar ondertussen deel je wel collectieve waardeoordelen uit van het niveau 'het is allemaal de schuld van de linkse elite'.

Da's ongeveer zo laag als de PVV achterban qua vocabulaire zinkt. Je moet je afvragen of jij daar ook wilt zijn met zulke collectieve waardeoordelen over VVD'ers, of dat je beter iets inhoudelijks kunt verzinnen.
Oud 18-02-2011, 01:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je zet je af tegen de PVV, maar ondertussen deel je wel collectieve waardeoordelen uit van het niveau 'het is allemaal de schuld van de linkse elite'.

Da's ongeveer zo laag als de PVV achterban qua vocabulaire zinkt. Je moet je afvragen of jij daar ook wilt zijn met zulke collectieve waardeoordelen over VVD'ers, of dat je beter iets inhoudelijks kunt verzinnen.
Het is geen waardeoordeel. Je ziet mij nergens beweren dat een bepaald standpunt slecht is; ik beschrijf slechts het standpunt dat overeenkomt met het huidige gedrag van de VVD. Zeggen dat SGP'ers christelijk zijn is toch ook geen waardeoordeel.

Hoe belangrijk mensen persoonlijke vrijheid vinden, moeten ze zelf weten. Als ze het zeer belangrijk vinden, stemmen ze in ieder geval geen VVD bij de volgende verkiezingen.
Oud 18-02-2011, 02:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoe belangrijk mensen persoonlijke vrijheid vinden, moeten ze zelf weten. Als ze het zeer belangrijk vinden, stemmen ze in ieder geval geen VVD bij de volgende verkiezingen.
Dat je je leugens moet herhalen in plaats van een argument te verzinnen zegt veel over hoe weinig je te zeggen hebt.

Ik mag hopen dat het merendeel van de linkse kiezers meer fatsoen hebben dan jij. Anders krijgen we Amerikaanse toestanden; Partij A saboteert alles van partij B uit pure nijd, en partij B saboteert partij A vanwege precies dezelfde kinderachtige reden.

Zulke politieke stilstand zou desastreus uitpakken voor Nederland, dus ik hoop echt dat mensen ietsjes verder kijken dan verzuild gekibbel over partijen zoals jij hier bracht.
Oud 18-02-2011, 02:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat je je leugens moet herhalen in plaats van een argument te verzinnen zegt veel over hoe weinig je te zeggen hebt.

Ik mag hopen dat het merendeel van de linkse kiezers meer fatsoen hebben dan jij. Anders krijgen we Amerikaanse toestanden; Partij A saboteert alles van partij B uit pure nijd, en partij B saboteert partij A vanwege precies dezelfde kinderachtige reden.

Zulke politieke stilstand zou desastreus uitpakken voor Nederland, dus ik hoop echt dat mensen ietsjes verder kijken dan verzuild gekibbel over partijen zoals jij hier bracht.
Nogmaals, ik geef nergens een waardeoordeel. Ik stel heel eenvoudig: VVD'ers hebben weinig met persoonlijke vrijheid. Reden: ze werken graag samen met een partij die bepaalde religieuze uitingen wil verbieden. Een groot aantal CDA'ers is om deze reden opgestapt, maar de VVD is in de peilingen niet enorm gedaald.

Hoe zie jij in godsnaam de stelling 'deze partij heeft weinig met persoonlijke vrijheid' als leugens en zwartmakerij? Jij bent de enige die woorden als 'leugens', 'kinderachtig' en 'gekibbel' hanteert, die meteen een aanval ziet in een doodnormale beschrijving van een politieke houding. Prima dat jij het anders ziet, maar je hoeft niet meteen de Geert uit te hangen.

Laatst gewijzigd op 18-02-2011 om 02:34.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 09:08
ganralph
ganralph is offline
Dit is niet het grote "T_ID vs Uice"-topic, dus ik stel voor dat we ons hier tot het onderwerp van TS beperken en dat jullie je onderlinge, onoverbrugbare meningsverschillen lekker ergens anders gaan uitvechten. Dank. (En als het zo nodig op de man moet, dan bij voorkeur niet openbaar op dit forum.)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 09:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het gaat slecht met het CDA in de peilingen, maar goed met de VVD. Vermoedelijk is een deel van de CDA'ers overgestapt naar de VVD, maar een deel zal waarschijnlijk niet/een andere partij gaan stemmen omdat ze ontevreden zijn over het huidige kabinet en de xenofobe elementen daarin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten