Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 14:12
brands
brands is offline
Hallo mede-studenten/scholieren,

Voor mijn opleiding HBO accountancy, volg ik een extra cursus wat betreft Engels, aangezien dat niet echt mijn sterkste punt is. Maar nu hebben we de opdracht gekregen om minimaal 1x per week iets te kijken op BBC en/of CNN. Voor dit deel gelden een aantal spelregels!
  • Het moet iets zijn van ongeveer 15/20 min
  • Er moet redelijk wat variatie in zijn, dus niet elke week een zelfde onderwerp
  • Het mag niet te makkelijk/moeilijk zijn.

Ik zou het fijn vinden als jullie mij konden helpen? Of me op ideeën zouden kunnen brengen. Ik moet dit 6 weken lang doen!

Alvast bedankt,

Gr. Brands
Oud 05-02-2011, 15:57
Steelpan
Steelpan is offline
Bij ons op school werken ze met elt.holmwoods.eu
Volgens mij moet je wel betalen hiervoor.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Hallo mede-studenten/scholieren,

Voor mijn opleiding HBO accountancy, volg ik een extra cursus wat betreft Engels, aangezien dat niet echt mijn sterkste punt is. Maar nu hebben we de opdracht gekregen om minimaal 1x per week iets te kijken op BBC en/of CNN. Voor dit deel gelden een aantal spelregels!
  • Het moet iets zijn van ongeveer 15/20 min
  • Er moet redelijk wat variatie in zijn, dus niet elke week een zelfde onderwerp
  • Het mag niet te makkelijk/moeilijk zijn.

Ik zou het fijn vinden als jullie mij konden helpen? Of me op ideeën zouden kunnen brengen. Ik moet dit 6 weken lang doen!

Alvast bedankt,

Gr. Brands
Okay hier gaan we nog een keer, ik had een hele lijst opgetypt maar op een of andere manier klikte ik iets verkeerd en alles was weg.

Programmas die ik kan aanraden, hangt natuurlijk af wat je leuk vind ook en ik kijk ook niet alles hoor Er is echt meer dan genoeg op TV je moet zelf ook wel af en toe in de gids kijken of op internet wat er op tv te zien is.

Het moet iets zijn van 15/20 minuten? dat is wel heel weinig, er is natuurlijk geen programma dat maar 15 minuten duurt, ik zou gewoon een paar keer per week een programma kijken! Veel success en als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

East Enders (dagelijks op tv - engelse soap, gaat dus over mensen in de east end in london).
Panorama (docus, volgens mij elke maandag op tv, beetje zoiets als erm zembla bij de vara ofzo?).
News (dagelijks- je kan natuurlijk altijd gewoon het nieuws kijken )
University Challenge (studentn quiz waar grote engelse universiteiten het tegen elkaar opnemen - maandag bbc 2).
Horizon (zelfde als panorama, docus over van alles en nog wat, elke keer een ander onderwerp.
Eggheads (dagelijks op tv, quiz show..)
Waterloo road (soap - super boring.. maar heeft pas een hele grote prijs gewonnen..).
Top gear (voor als je van auto's houd..)
Outnumbered (comedy serie)
The Graham Norton Show (Comedy chat show, altijd nieuwe gasten -> aanrader!)
Casualty (medische drama serie voor als je er van houd.. )
The Tudors (als je van geschiedenis houd.. ook een bekende serie).
QI XL (comedy quiz by Stephen Fry..!)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 10:26
brands
brands is offline
Citaat:
Bij ons op school werken ze met elt.holmwoods.eu
Volgens mij moet je wel betalen hiervoor.
Met deze bovenste kan ik niet zoveel! Aangezien je dan met je school gegevens moet inloggen en dit gebruiken we op school niet.

Citaat:
East Enders (dagelijks op tv - engelse soap, gaat dus over mensen in de east end in london).
Panorama (docus, volgens mij elke maandag op tv, beetje zoiets als erm zembla bij de vara ofzo?).
News (dagelijks- je kan natuurlijk altijd gewoon het nieuws kijken )
University Challenge (studentn quiz waar grote engelse universiteiten het tegen elkaar opnemen - maandag bbc 2).
Horizon (zelfde als panorama, docus over van alles en nog wat, elke keer een ander onderwerp.
Eggheads (dagelijks op tv, quiz show..)
Waterloo road (soap - super boring.. maar heeft pas een hele grote prijs gewonnen..).
Top gear (voor als je van auto's houd..)
Outnumbered (comedy serie)
The Graham Norton Show (Comedy chat show, altijd nieuwe gasten -> aanrader!)
Casualty (medische drama serie voor als je er van houd.. )
The Tudors (als je van geschiedenis houd.. ook een bekende serie).
QI XL (comedy quiz by Stephen Fry..!)
Welke zenders komt dit allemaal? Aangezien ik maar 1x een zender tegen komen. Tevens heb ik alleen BBC1, BBC2 en CNN op de tv zitten.
Oud 07-02-2011, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Welke zenders komt dit allemaal? Aangezien ik maar 1x een zender tegen komen. Tevens heb ik alleen BBC1, BBC2 en CNN op de tv zitten.
Allemaal op BBC 1 en 2 gedurende de week!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 17:46
Steelpan
Steelpan is offline
En anders check je even youtube.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 19:00
brands
brands is offline
Citaat:
En anders check je even youtube.
Tja, zover was ik ook al maar daar zijn weinig filmpjes die 15/20 min duren, zover heb ik al gekeken, daarom wil ik ook goeie tips en geen onzin zoals dit!
Oud 08-02-2011, 05:46
Verwijderd
Citaat:
Tja, zover was ik ook al maar daar zijn weinig filmpjes die 15/20 min duren, zover heb ik al gekeken, daarom wil ik ook goeie tips en geen onzin zoals dit!
Opzich geen heel slecht idee hoor er zijn heel veel programmas en shows op ITV en Channel 4 die jullie in Nederland niet kunnen krijgen maar die wel op YouTube staan, zoals je al zei, de meeste filmpjes zijn maar vaak maar 10 min max. dus je moet misschien wel 3 filmpjes kijken om 1 heel programma te zien maar is geen slecht alternatief als je de programmas op de bbc niet zo leuk vind.

Ik kan wel wat programmas uitzoeken van andere engelse zenders als je wil? Wat zijn je intresses zoal/wat soort programmas vind je leuk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten