Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2011, 11:51
Guinie
Guinie is offline
Ik ben verschrikkelijk slecht in gym, teamsport is tot daar aan toe, maar turnen is echt een ramp. Dat kan/durf ik gewoon niet, en de simpelste dingen als kastspringen lukken me nog steeds niet. Nou moeten we gaan saltospringen, maar aangezien simelweg op de kast springen al niet lukt, lukt saltospringen al helemaal niet. Naar de docent stappen met de woorden "ik durf dit niet" klinkt zo zielig, bovendien lachen de jongens je dan sowieso uit lijkt me. Die doen nou al stom genoeg bij gym.

Wat nu? Alsnog naar de docent? Of me verstoppen en niet springen..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2011, 12:46
Michelleexx
Michelleexx is offline
Zorgen dat een van je ouders een briefje schrijft dat je niet mee kunt gymen. Enkel gekneusd of iets in die richting..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 12:54
Patriot1994
Patriot1994 is offline
Je moet nooit liegen. Wie weet komt het een keer uit en het is gewoon onjuist. Je kan beter eerlijk zijn tegen je docent. Ga na de les een keer met hem of haar praten. Zeg waar je mee zit. Ik weet zeker dat ze het begrijpen en daarnaast kunnen ze je misschien helpen om over je angsten heen te komen.

Ik ben zelf absoluut niet goed in gym. Ik zat een aantal jaren geleden met hetzelfde. Ik heb het aangepakt, zoals ik het heb uitgelegd. Ik hoefde niet te springen als ik niet durfde. Ik moest zover gaan dat ik er zelf nog vertrouwen in zou hebben. Daar beoordeelden ze mij toen op. Het is allemaal goed gekomen!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 20:46
Verwijderd
Ik zou naar de docent gaan en mezelf niets van die jongens aantrekken. Als je docent het je verplucht moet je zeggen "als ik mn nek wil breken doe ik dat wel. Op een andere manier" brutaal dat weet ik maar angst is een van de vervelendste gevoelens
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 19:42
Blaffieee
Blaffieee is offline
Ik weet nie meer wat te doen, ik durf niet te gymen.
Het is meer gymnastiek, zelfs een koprol is al teveel, een handenstand gaat net mr enkel met helpers en niet doorrollen.

Ik wil het wel kunnen, spr graag zelf mr toch ik durf het gewoon niet, en kdenk dat de leerkracht en medeleerlinge er een probleem mee krijgen; dat ze me een aansteller ofzo vinden. Heeft er iemand ideen hoe ik over mn "angst" heen kom??
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 21:33
Verwijderd
Realistisch zijn over het gebrek aan risico's die bij een simpele koprol komen kijken en gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Realistisch zijn over het gebrek aan risico's die bij een simpele koprol komen kijken en gewoon doen.
Dit ja.
Overal zitten risico's aan vast. Als je boodschappen gaat doen kan je ook onder een auto terecht komen, daar denk je ook niet de hele tijd bij na. En misschien helpt het ook wel om met de leraar te praten, zodat degene jou kan helpen. Gewoon eerlijk zijn, ze gaan je echt niet uitlachen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 17:22
Tink*
Tink* is offline
Het uitleggen aan je docent. Als jij het simpele voorwerk al niet kan, kan je een combinatie ook niet. Ik had dat vroeger ook altijd als we dan een handstand overslag over de kast moesten doen, ik kon nog geen handstand met een matje bij de muur. Als je docent dit zelf niet ziet zul jij het hem dus moeten vertellen.
Oud 02-02-2011, 20:17
Fowl36
Fowl36 is offline
Als je een beetje goed kunt opschieten met je gymdocent houd die het heus wel vertrouwelijk, anders kun je het altijd nog met de mail doen. Ik heb dat vooral vroeger op de basisschool ook ontzettend veel gehad, meestal ging ik mokken, klagen over hoofdpijn, uren op de wc zitten en soms gewoon weglopen (ik was toen 8, okee!)
Het heeft allemaal bijna niks geholpen en je houdt er meestal alleen maar een rotdag aan over.. Niet alle mensen kunnen sportief zijn, maar niet sportieve mensen kunnen wel gewoon doen alsof en een leuke dag hebben
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Oud 04-02-2011, 20:36
nattetwat
nattetwat is offline
oefening baart kunst, ga thuis rekken en strekken daardoor wordt je vanzelf wat leniger.
Het is misschien ook handig om een vertrouwens persoon te zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten