Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2010, 22:07
Rashanen
Rashanen is offline
Hekel aan gym (op school) of vind je die 'Lichamelijke opvoeding' juist het hoogtepunt van de week (dan zit je sowieso op een andere school dan ik want daar loopt toch een gymheks rond ) - hekel aan het feit dat je zoveel turnt bij de gymles, of is er iets heel anders...
Oud 18-11-2010, 13:34
Mobius
Mobius is offline
Onze verplichte twee uurtjes gym vroeger getuigden niet bepaald van een rijkelijke fantasie van de desbetreffende docent. Het waren voornamelijk de sporten/spellen waarbij zo min mogelijk gedaan hoefde te worden, zoals hockey, volleybal, zaalvoetbal en hardlopen. En daar sta je dan, om acht uur 's ochtends te blauwbekken in je korte broek, hartje winter.

Desalniettemin vind ik dat gym op school nooit afgeschaft mag worden, er zijn gewoon te veel kinders met overgewicht en dat moeten we koste wat kost tegengaan.
Oud 18-11-2010, 13:58
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
. Het waren voornamelijk de sporten/spellen waarbij zo min mogelijk gedaan hoefde te worden, zoals hockey, volleybal, zaalvoetbal en hardlopen.
Dit waren bij mij juist sporten waar je veel moest bewegen en warm van werd. Hoewel warm worden met zaalvoetbal nooit een probleem was.

Aan softbal had ik een schijthekel, intensiteit van vrijwel niks. Verder was gym voor mij altijd een hoogtepunt, niet dat het zo geweldig was maar ik vond het altijd beter dan zitten. Ik zou het liefste zien dat basisscholen en middelbare scholen 4 dagen per week 1-1,5 klokuur aan beweging inroosteren. Fitte kinderen leren beter en zijn uiteraard gezonder. Helaas is er geen geld of worden kinderen bezig gehouden met allerlei onzin zoals stages van een dag of slappe vakken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 15:18
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Dit waren bij mij juist sporten waar je veel moest bewegen en warm van werd. Hoewel warm worden met zaalvoetbal nooit een probleem was.
De leraren hoefden zo min mogelijk te doen.

Ik vind het allemaal wel goed, liever die 2 uur minder op school.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 16:04
Rashanen
Rashanen is offline
ik vind gym gewoon saai. we doen meer niet-sporten dan sporten -> turnen, korfbal, volleybal, softbal enz. Dat zijn echt van die sporten waar je nog zo actief mee kan gaan doen zonder ook maar een beetje moe te worden:
- je hebt altijd een paar slome mensen in de klas die niet kúnnen gymen
- je hebt altijd een paar luie mensen in de klas die niet wíllen gymen
- het zijn sporten die alleen op hoog niveau enigszins moemakend en dus sportief zijn (A)

maar als we echte sporten doen, ja dan is het leuk. piepjestest vond ik bijv. leukste les van jaar. dan heb je tenminste het gevoel dat je iets doet...
Oud 18-11-2010, 17:41
Verwijderd
Gym was bij mij op school altijd een ontspannen les. Heb alleen maar leuke docenten gehad en de activiteiten waren afwisselend. Turnen vond ik ook nooit leuk, maar meestal werd een deel van de zaal gebruikt voor turnen en de rest mochten we dan zelf invullen: basketbal, paaltjesvoetbal, hockey, volleybal. Een enkele keer was het dan helemaal turnen, maar daar kom je dan ook wel weer doorheen. Als we met mooi weer naar buiten gingen was dat vaak voor hardlopen. De Coopertest was vaste prik, de piepjestest heb ik maar 1x gedaan geloof ik. Verder natuurlijk voetbal, enkele keer hockey, softbal (mijn favoriet want ik ben honkballer) en ook verspringen, sprinten en speerwerpen. Met de hei om de hoek deden we ook nog wel eens een heideloop, meestal als voorbereiding op de Coopertest. Wat ik lachwekkend vond waren de toetsen over spelregels die we in de 4e? kregen, slaat helemaal nergens op.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 18:50
Verwijderd
Met gym doen we veel verschillende sporten, bijna elke week wel wat anders. Ik vond turnen nooit zo leuk om te doen, maar dat was dan ook maar een paar keer per jaar. In de eerste had ik geloof ik 3 uur gym in de week, de rest van mijn schoolcarrière 2 uurtjes.

Zelf heb ik toch nooit zoveel zin in gym, maar meestal blijkt het achteraf wel mee te vallen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 20:43
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Wat Afwezignummer2 zegt. Meer dan een paar pylonnen waren er niet nodig. Beetje delegeren, beetje op de klok kijken, easy money.
Oud 22-11-2010, 21:07
Missy
Missy is offline
Gym hoorde voor mij ook bij de leuke vakken. Zolang ik in een team zat die sportief was en niet van de gillende tutjes met 'Oh nee, een bal!!', heb ik me altijd prima vermaakt tijdens gym.
Oud 23-11-2010, 12:25
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Wat Afwezignummer2 zegt. Meer dan een paar pylonnen waren er niet nodig. Beetje delegeren, beetje op de klok kijken, easy money.
Ach so.
Maar een goede docent heeft het vooraf didactisch juist georganiseerd waardoor hij niet veel meer hoeft te doen. Dat is het moeilijkste van lesgeven, randvoorwaarden zoals intensiteit en spanningsveld moeten vooraf al goed ingeschat zijn. Als je dat doet hoef je als docent zijnde niet veel meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 23:37
Volk
Volk is offline
Gym was altijd wel leuk bij ons. We deden veel verschillende sporten, gingen ook wel eens skieleren en wandklimmen kwam ook elk jaar weer terug. Er werd sowieso veel afgewisseld, honkbal, boksen, dansen, badminton, volley, rugby, aan de ringen zwaaien, apekooien, alles kwam wel voorbij. Het fijne was ook dat je werd ingedeeld naar hoe goed je speelde, waardoor je niet tegen heel slechte of heel goede mensen hoefde maar tegen mensen die ongeveer even goed waren als jij. Natuurlijk probeer je dan beter te worden en een klasse naar boven te werken. Het werkte voor mij in ieder geval heel motiverend.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 20:11
Verwijderd
Gym, worst nightmare
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 10:13
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ach so.
Maar een goede docent heeft het vooraf didactisch juist georganiseerd waardoor hij niet veel meer hoeft te doen. Dat is het moeilijkste van lesgeven, randvoorwaarden zoals intensiteit en spanningsveld moeten vooraf al goed ingeschat zijn. Als je dat doet hoef je als docent zijnde niet veel meer te doen.
Onze gymles was doorgaans de eerste twee uren. Dat betekent acht uur 's ochtends present, vaak nog vóór de genoemde docent. Er bestond niet echt een programma, waarschijnlijk heeft hij in de auto besloten te gaan zaalvoetballen met het grut. Twee bankjes en vier pylonen, klaar. Maargoed, je wordt er wel wakker van. Heb het altijd met plezier gedaan.
Reageren

Regels voor berichten