Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2011, 21:14
PunkyFunkyDucky
PunkyFunkyDucky is offline
Zijn hier nog fans van de Total War serie? Ik zelf heb Rome Total War en de uitbreidingset, Rome Total War. Ook speel ik Medieval Total War II en de Kingdoms uitbreidingsset. Beide grijs gespeelt . Mij RTW cd is paar jaar geleden gebroken, vorige week had ik de RTW Golden Edite gekocht voor slechts 5 euro en nu speel ik het weer hardcore
Oud 02-02-2011, 22:35
DAH
DAH is offline
Ik heb Medieval TW II + Kingdoms, Medieval Total War, Shogun TW, en last but surely not least: Rome TW.
Maar de Medieval I en Shogun heb ik amper gespeeld. Ik wil Rome weer installeren maar dan moet ik m'n pc maar eens ontdoen van enkele games, want 'ie zit een beetje vol. Medieval II is erg leuk met zo'n mod, waarvan ik de naam niet meer weet. Een paar nieuwe maps en facties.

Dit jaar komt Shogun II uit. Het lijkt me wel erg vet.
Oud 03-02-2011, 22:23
PunkyFunkyDucky
PunkyFunkyDucky is offline
Wat ik van Shogun Total War II zag er echt heel goed uit, denk allen dat me pc het niet aan kan. Ik heb vrij weinig met de geschiedenis van China dus ga het spel niet kopen. Ik hoop echt dat volgend jaar Rome Total War II uit komt; D
Hoge verwachting!
Oud 03-02-2011, 23:40
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Shogun is Japan btw; China zou dan erder Ming Dynasty: Total War heten.
Oud 04-02-2011, 12:27
T_ID
T_ID is offline
Ik heb Rome, de uitbreiding Barbarian Invasion, Medieval II en de uitbreiding Kingdoms.

Alles voorbij Medieval II zou waarschijnlijk een nieuwe computer vereisen en die staat voor niet eerder dan begin 2012 op de rol.

Wat me daarvan vooral bijbleef is de multiplayer. Meestal hang ik ergens onderaan in de klassementen en verlies ik verreweg het meeste omdat ik nu eenmaal geen 12 uur per dag speel en al helemaal geen rusher ben, maar bij Rome en Medieval stond ik af en toe echt verbaasd dat mensen vol frontaal in de aanval gingen, overduidelijke omtrekkende bewegingen niet doorhadden.
En de klassieke romeinse tactiek van één lijn maken, en vlak voor het gevecht het middenveld achteruit laten wijken tot een halve maan vorm had al helemaal niemand door.
Oud 04-02-2011, 12:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik hoop dat ze wat doen aan de hemeltergend slechte A.I.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 19:57
Changshan
Changshan is offline
Alleen singleplayer gespeeld (afgezien van max. vijf potjes binnenshuis over de LAN, MIITW): Shogun I, Medieval I en uitbreiding, Rome en Barbarian Invasion, Medieval II en een beetje Empire, al ging die laatste me erg snel vervelen: geen dynamiek meer tussen schutters en hand-to-hand-vechters. Wel vet om te zien tho.

Denk dat ik Napoleon aan me voorbij laat gaan, maar misschien met een nieuwe pc nog wel een keer Shogun II koop. Zag er wel nostalgisch uit, aangezien Shogun I ongeveer de derde game in m'n leven is waar ik verslaafd aan ben geweest.
Oud 04-02-2011, 19:59
Changshan
Changshan is offline
De AI heeft me trouwens nooit overtuigend gestoord, maar goed, ik ben met RTS'en wel zo'n autist dat ik de game zo vaak op pauze zet en alle legers zodanig zelf bestuur dat ze ook niet echt van mijn orders kunnen afwijken. En een makkelijke vijand verslaan is best leuk op z'n tijd.
Oud 05-02-2011, 21:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
De pathfinding in Rome en Medieval II was toch wel huilen met de pet op, vooral in steden. Ook was de tegenstander erg dom, ze lieten bijvoorbeeld regelmatig gewoon hun halve leger doodgaan door boogschutters zonder iets terug te doen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 23:46
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb Rome: total war gespeeld en de uitbreiding daarvan barbarian invasion. Ik speelde altijd single player, nooit online, simpelweg omdat mijn oude computer dat niet aankon. Tegenstanders waren vaak erg dom inderdaad, met boogschutters kon je vaak een groot gedeelte van hun leger uitschakelen en hun ruiters renden altijd frontaal op mijn speren in.
Ik heb voor sinterklaas Empire: total war en Napoleon: total war gekregen (de dubbeldisk). Daar moet ik nog een beetje inkomen, toch een hele andere dimensie met artillerie en zo.
Oud 06-02-2011, 04:06
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
De pathfinding in Rome en Medieval II was toch wel huilen met de pet op, vooral in steden. Ook was de tegenstander erg dom, ze lieten bijvoorbeeld regelmatig gewoon hun halve leger doodgaan door boogschutters zonder iets terug te doen.
Dat heb ik nooit echt begrepen, die klacht. OK, er liep wel eens een battle totaal vast doordat enkele mennekes tussen twee gebouwen vast zaten en je ze dan maar moest gaan vinden, maar meer dan dat... als je ze een logische route gaf, kwamen ze normaliter altijd wel uit waar je ze wilde hebben. In mijn geval dan.

Je andere punt is zeker waar; weet ook nog goed hoe ik in Amerika bij Medieval II iedere keer een half Aztekenleger aan flarden kon schieten met mijn kanonnen, zodat ik getalsmatig op gelijke hoogte kwam en dus overwicht had met m'n beter getrainde, bepantserde mannen tegen hun wavering army.
Reageren

Regels voor berichten