Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Cavelerie in steden stuur ik meestal 90* rond (laat ze net buiten berijk van de muur wachten) en let op of ze niet shishkebab worden. Dat doe ik pas als ik mijn frontale aanval op het midden inzet. als je dat een beetje stevig doet (vooral phalanxes zijn daar goed voor), haal je bijna alle melee units uit het centrum. Dan is het een zaak van onze vuur houden en keihard met de cavelerie op de rug van die speer-mennekes rammen en ze al routing afslachten. Alternatief is snel de muren winnen en je archers daar op zetten. Vervolgens bait je de melee in het centrum naar je toe met wat skirmishers en verander je ze in vloerkleed. ![]()
|
Mja, als alternatief kun je ook wachten totdat men naar buiten komt (als voedselgebrek de stad dwingt tot overgave, 'turns untill surrender' dus) en ze dan neermaaien. Ik heb dat vaak gedaan in de Teutonic expansion set waar je met Lithuania overal hele lichte troepen en skirmishers hebt, en vaak tegenover zwaarbewapende tegenstanders van The teutonic order staat.
||
Citaat:
||
Citaat:
Amerika koloniseren met een handjevol Spaanse eenheden tegenover massale hordes indianen is überhaupt een ultieme test van je techniek, want als je geen taktieken gebruikt (bijvoorbeeld door te autoresolven) wordt je daar zonder een moment twijfel afgemaakt. Ik heb veldslagen van 5 units tegen een een volle eenhedenbalk (stuk of 20 zijn dat er, toch?), terwijl daarbuiten nog vijandelijke versterkingen stonden te wachten tot zij er ook bij pasten. Zoiets zien is toch even omschakelen van "Hoe kan ik het beste winnen" naar, "Hoe richt ik de meeste schade aan terwijl ze me afmaken" ![]()
||
Citaat:
![]() En natuurlijk wederom local superiority rules: Met z'n allen op 1 andere unit, en dit gaat er vandoor zonder schade te doen... ![]()
|
Ik heb Rome total war lang niet meer gespeeld, maar ik speelde het vorig jaar best vaak.
Ik was meer een paardenman. Veel ruiters altijd die hun flanken overliepen ![]() Ook probeerde ik vaak met 'assasin-squads' te werken, oftewel een groep ruiters die hun generaal om ging leggen terwijl de rest van mijn leger hun troepen bezig hield. Ik heb zelfs weleens tegen een zware overmacht gevochten, al zijn generaals gedood (hij had er drie of vier in zijn leger) en daarna teruggetrokken met minimale verliezen. ![]()
|
Verwijderd
|
Heb 'm binnen..
![]() Is toch wel even wennen in het begin, toch andere tactiek met al die ranged combat. Wel nogsteeds een leuk spel, maar het heeft me nog niet zo gegrepen als Rome. Is wel leuk om met de United provinces te spelen natuurlijk, hoewel het belgisch/duitse accent wel beetje apart is.. Maar toch gaat dit spel me alweer verslaafd maken, dat weet ik nu al, ik heb wat met die total war series.. ![]() |
![]() |
|
Dan ga ik hem binnenkort ook maar bestellen. Vond de demo eerst ook tegenvallen en vind nog steeds dat er heel wat campaignvernieuwing nodig is om er een echt nieuwe game van te maken.
Aan de demo heb ik ondertussen kunnen wennen; het is eerst wat jammer dat je niet nog iets verder kunt inzoomen op schepen, maar daartegenover staat dat er nog genoeg grafische shit overblijft in de vorm van prachtige golven en brandende/zinkende schepen. De land battle is leuk en redelijk anders dan bij vorige TW's, zolang je het ook maar echt speelt als een 18de eeuwse veldslag en niet met verschillende 'kluitjes' soldaten op de vijand af rent (wat op zich kan, je mannetjes schieten elkaar niet snel in de rug).
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ondertussen iets meer gespeeld, en begin er weer meer feeling voor te krijgen..
Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de 18e eeuwse battles, het is leuker om ze ook op die manier te spelen.. Hoewel het er voor mij wel een beetje de lol af haalt(maar dat is misschien wennen), want het is nu toch meer 'statisch' vechten.. schieten, terugschieten.. schieten.. tot iemand gewonnen heeft, of desnoods daarna keihard met melee erin, maar dat werkt nog niet geweldig. Terwijl je bij Rome nog aardig tactisch bezig kon zijn, met kleine aanvallen en dan terugtrekken, flanken en weetikwat. Nu kan je alleen echt nuttig flanken emt je cavalry.. De zeeslagen moet ik sowieso nog onder de knie krijgen, daar blunder ik nog finaal mee.. Ondertussen wel al stuk duitsland(of in ieder geval de koninkrijken hannover en westfalen) aan mn voeten geworpen, als kleine United provinces. Nu de rest van de wereld nog ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb em gisteren ook gespeeld. Grafisch bij mij niet geweldig, als in de oorlog voering, magoed. Ben ook begonnen met United Provinces
![]() Denk wel dat ik me er weer wat uurtjes mee vermaken als ik die over heb ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vanmiddag nog even gespeeld, nu weekendje even mn ouders verblijden met mijn aanwezigheid, dus even geen total war..
Eerste x probeerde ik ookb russel in te nemen. Dat ging wel makkelijk(je vecht inderdaad buiten de stad, heb ik bij meerdere sieges gehad.. heb nog nergens een muur gezien).. Maar daarna was ik meteen in oorlog met spanje(duh) en frankrijk en de saksen kwamen ook meteen binnenwandelen. Dat was dus onmogelijk.. Dus ik laat brussel maar even voor wat het is, bewaar vrede met spanje, en maak eerst die kleine duitse staten af.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Mijn grootste troefkaart op zwaardere moeilijkheidsgraden was zelfs alle artillerie en belegeringstorens afmaken, en daarna een massaslachting aanrichten in de opening van de poort (zie beschrijving eerder in dit topic). Jammer dat dat nu weg is.
Maar ja, als dat spel afhankelijk is van dat [...]programma Steam...
|
Verwijderd
|
Medieval II: Engelsen;
Oorlog met hongarije, Spanje, Byzantijnen, Polen en volgens mij ook met wat van dat Jihadvolk. Slechte politicus, ja. Kansje dat ik dit niet ga redden, gelukkig heb ik een oude save met een andere mofelijkheid: vazalstaatje maken van iemand waardoor het instant vree en wel wordt in Europa. Maar ik moet toch aan die 44 gebieden + Jeruzalem komen hè; nog 40 á 50 beurten te gaan voor dat :') |
![]() |
|
Ik heersch zo ongelofelijk hard met de verenigde provinciën met Empire TW
![]() Frankrijk is veroverd, Pruisen is bijna volledig veroverd, de cherokee indianen zijn mijn bitches en Polen wordt stukje bij beetje gereduceerd tot as. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() kutfransen. Hierna wordt het denk ik óf een stuk rusland of zweden. ![]()
|
^ Mooie shit Sharif, misschien een reden om weer eens langs te komen, als je LAN-opstelling hebt.
![]() Moet zelf ff kloten om op mijn pc weer internet te krijgen, als dat is gelukt kan ik het spel kopen en met Steam installeren, anders lukt het volgens mij niet.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben weer even terug naar Rome Total Realism, want ik heb andere dingen aan mijn hoofd en RTR staat op m'n laptop. Geen E:TW deze week denk ik...
|
E:TW is inderdaad geweldig, de multiplayer is nu wel een stuk leuker, maar steam vind ik wat minder.
Er zijn op het moment ook al wel leuke kleine mods, bijvoorbeeld dat er veel meer rook blijft hangen, en dat de sprites op grotere afstand gelijk blijven. Die rook ziet er erg vet uit, maar dat is ook hardstikke zwaar voor je systeem helaas. Ik draai normaal zon 30-40 fps, maar als er veel rook hangt dan gaat het zo naar 20 ![]()
|
^ Ik maakte bij de zeeslag uit de demo veel gebruik van de salvobuttons. Met de normale kogels kon je dan redelijk wat schade aanrichten bij een schip. Vond de bonusschade wanneer je hem dwars door de hele lengte van het schip wist te beschieten trouwens nog wat tegenvallen. Dus wanneer je voor hem langs wist te manoeuvreren.
@ Sharif: oh nee, wil hem niet downen hoor, net besteld, ligt binnenkort in de bus. Maar je moest de code toch via internet laten verifiëren?
|
Pff, was nog wel ff moeite om in te komen. Het hielp ook al niet echt dat ik de instellingen toch wat naar beneden moest bijstellen, omdat er per unit kennelijk wel heel veel extra cpu power nodig is.
Maar uiteraard ben ik uiteindelijk wel tot 02.45 doorgegaan. ![]()
||
Citaat:
Probleem daarmee is de wet van murphy: if the enemy is in range, so are you. De kans dat zo'n schip duimen gaat draaien terwijl jij langzij netjes voor hun kannonen langs vaart is zonder twijfel klein. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Het Awesome Soundtrack Topic O RLY | 18 | 02-12-2012 22:55 | |
Games |
[PC] Napoleon: Total War Changshan | 0 | 24-02-2010 16:07 | |
Software & Hardware |