Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2008, 11:56
Kitten
Kitten is offline
Hey mensen,

Ik vroeg mij af of er hier nog meer mensen delen van de Total War serie spelen? Ik speel op't moment zowel RTW, RTW:Barbarian Invasion en M2TW.

En ik merk steeds meer dat ik een speer-man ben in gevechten. Lekker je flanken uitrusten met speermensen die de cavalerie in de pan hakken, terwijl in het centrum mijn killers hun werk doen. En dan archers neermeppen met de cavalerie die vrij is.
Oud 04-06-2008, 17:49
Verwijderd
Ah, total war

Ja dat speel ik zeker nog, hoewel momenteel niet echt veel.
Vooral R:TW en M2:TW..
singleplayer ben ik nogsteeds wel zoet met de mods, en kan niet wachten totdat total realism eens uitkomt voor M2TW..

Speerman, mwoah, in M2 wel ja, vooral omdat ik veel met byzantium speel, en daar hebben ze bijna alleen maar. Ook met multi is het wel handig, maar ik vind speermen zo duf. In RTW had ik ook bijna geen triarii, misschien 2 in mn flanken, verder gewoon goede legionairs, en dan wat leuke cavalry die de vijand toch wel van de flanken of achterkant aanvalt.
Echt je staat versteld hoeveel mensen ehct dom recht van voren aanvallen, terwijl mijn cavalry in 2 groepen links en rechtsom aanvalt.. dan kan ik beide flanken aanvallen, of met dubbele sterkte nog van achter erin tikken als ie wel spearmen blijkt te hebben.
he shit, nou krijg ik meteen weer zin in dat spel
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 22:48
Kitten
Kitten is offline
Ik speel veel met de Engelsen en vul mijn legers op met Mercs. Hoewel ik nog niet op Hard speel, gebruik ik vaak mijn Merc Crossbowmen als ranged en back-up melee (wat ze opvallend goed doen). Ze hebben vooral een slag voor me gewonnen waarin 3 van hun units, deels in Melee, een 5-star general uitschakelden. Hele leger ging op de vlucht!
Oud 05-06-2008, 15:02
Changshan
Changshan is offline
Ik speel verschillende campaigns, de eerste met de Engelsen op hard, de tweede en derde met de Spanjaarden en de Turken allebei op very hard als ik het goed heb.

Vooral met de Engelsen heb ik gemakkelijke ideaallegers: St. John's knights, armoured swordsmen, een paar groepen van die fantastische bowmen die Engeland nu eenmaal heeft, meestal retinue longbowmen als ik het goed heb (via guilds heb ik nu ook Sherwood archers, die zijn te goed) en natuurlijk veel te veel culverins om de helft van een leger zonder veel tactiek maar mét veel grafische pracht aan gort te schieten. Om het wat creatiever te maken soms een groep arquebusiers erbij, maar die zijn nog al onhandig bij de Engelsen (weinig defence, weinig melee attack, tegenvallende schotkracht). Als ik cavalry tegenstanders verwacht, huur ik even snel de standaardspearmen in die overal rondlopen.

Goed, eigenlijk wilde ik net als Thijsjuh zeggen dat ik het niet zoveel meer speel, maar ik geloof dat dit soort verhalen bij mij hetzelfde effect heeft.
Oud 06-06-2008, 13:50
T_ID
T_ID is offline
Wat grappig is, is de indianen spelen (of bevechten) in de uitbreidings set Americas. Als iemand je stad in wil nemen, maar je hen niet kunt decimeren met boogschutters, dan heb je gewoon een paar medicijnmannen (of wat voor units het moraal dan ook opkrikken) nodig.

Alles dat van man tot man vecht dwars door elkaar gestapeld vlak achter de poort, en halverwege die meute, buiten bereik, die moraalsunits, en boogschutters op de muren.

Je wacht lekker totdat de vijand met hun ram aan komt zetten en de poort inbeukt. De boogschutters doen wat ze het beste doen, de medicijnmannen voorkomen dat je eigen eenheden vluchten, en je kunt zo legers van tweemaal zoveel mensen aan met de instant massamoord die dan in de 'deuropening' van de ingebeukte stadspoort plaatsvind.

En inderdaad, het viel me op hoe bizar veel mensen gewoon rechttoe rechtaan frontaal aanvallen, zelfs als je een overduidelijke tangbeweging uitvoert. Of mensen die rustig als ik een loslopende cavalerie eenheid heb hun zwaardvechters en speervechters vooruit laten stormen en zo hun boogschutters alleen laten staan. Zoiets verwacht je van een CPU, maar niet van menselijke tegenstanders.

Mijn favo volk bij Medieval 2 zijn overigens de Denen. Viking raiders en huskarls zijn goedkoop, werken net zo goed tegen bepantserde vijanden, en maken al het voetvolk nog eens bang ook. Een formatie van drie van die dingen hakt echt door alles heen, terwijl huskarls te paard de pest zijn voor zwaarbepantserde ridders.
Oud 06-06-2008, 16:48
Changshan
Changshan is offline
Ja, de Denen ga ik de eerstvolgende keer ook eens proberen...

Ik kan me goed herinneren dat ik er een enorm rijk mee had met Medieval I. De andere helft van de wereld was van de Almohaden; West-Europa was allang geïslamiseerd. Ik had eigenlijk wat screenshots moeten bewaren zodat ik die nu naar Wilders kon sturen.
Oud 07-06-2008, 16:21
Verwijderd
Het is nu wachten op Empire: Total War.

Alle delen kapotgespeeld. En moet het toch wel met T_ID eens zijn. Veel mensen die online battles doen vechten rechtoe rechtaan. Weinig gebruik makend van taktiek. Vooral het voorbeeld met archers en cavalarie is inderdaad spreken. Jammer mgoed. Leuke serie als je van dit soort games houdt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 18:05
Blaf
Blaf is offline
1 - cheats
2 - olifanten met guns
3 - frontaal in de vijhandelijke troepen waltsen
4 - ???
5 - profit!
Oud 07-06-2008, 18:15
T_ID
T_ID is offline
Aargh, als ik ergens een hekel aan heb... Twee dingen geven me koppijn in Medieval, en dat zijn hordes Mongolen en Timurids. Meestal zorg ik gewoon voor achterlijk veel units en autoresolve, want beiden brengen zo achterlijk veel boogschutters mee dat je ze alleen met artillerie veilig kunt benaderen.

Alleen door de poort te verdedigen wanneer ze een stad van je innemen kun je echt goed tegen Mongolen vechten vond ik.
Oud 08-06-2008, 18:20
Kitten
Kitten is offline
Eindelijk... Ik had M2 opnieuw geinstalleerd, dus maar even alles herunlocked d.m.v. Spanje. Gewoon met spearmen de eerste dingen gedaan, daarna de rest afgemaakt met Knights. In de loop naast portugal en moors, de Fransen afgemaakt .

Volgende doel: Oefenen op siege-aanvallen. Daar kan ik echt niets van...
Oud 09-06-2008, 12:15
Verwijderd
Ik heb Rome: Total War eens "gekocht", best geinig spelletje.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 21:06
Kitten
Kitten is offline
Ik heb nu Rome: Total Realism... verslaavend... en moeilijk
Oud 15-06-2008, 22:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgende doel: Oefenen op siege-aanvallen. Daar kan ik echt niets van...
Idem hier. Maar ja, dat komt deels doordat de AI in steden echt totaal fucked is. Mannetjes die vast komen te zitten. Eenheden die totaal niet luisteren omdat ze tegen een onzichtbare barrière lopen.

Dat terwijl je dat echt niet kan hebben als je cavalerie wil gebruiken in straatgevechten. Tien tegen een dat ze dan niet op tijd weg zijn voor een bataljon speertjes.
Oud 15-06-2008, 23:30
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Idem hier. Maar ja, dat komt deels doordat de AI in steden echt totaal fucked is. Mannetjes die vast komen te zitten. Eenheden die totaal niet luisteren omdat ze tegen een onzichtbare barrière lopen.

Dat terwijl je dat echt niet kan hebben als je cavalerie wil gebruiken in straatgevechten. Tien tegen een dat ze dan niet op tijd weg zijn voor een bataljon speertjes.
Ik heb wat geoefend bij Rome Total War en Rome Total Realism. Het is aardig te doen, maar je moet zorgen (net als bij normale veldslagen) dat je overal lokaal overwicht hebt en geen mensen met lange wapens in gesloten ruimtes zetten (zie Attila16 op youtube).

Cavelerie in steden stuur ik meestal 90* rond (laat ze net buiten berijk van de muur wachten) en let op of ze niet shishkebab worden. Dat doe ik pas als ik mijn frontale aanval op het midden inzet. als je dat een beetje stevig doet (vooral phalanxes zijn daar goed voor), haal je bijna alle melee units uit het centrum. Dan is het een zaak van onze vuur houden en keihard met de cavelerie op de rug van die speer-mennekes rammen en ze al routing afslachten.

Alternatief is snel de muren winnen en je archers daar op zetten. Vervolgens bait je de melee in het centrum naar je toe met wat skirmishers en verander je ze in vloerkleed.
Oud 16-06-2008, 18:48
T_ID
T_ID is offline
Mja, als alternatief kun je ook wachten totdat men naar buiten komt (als voedselgebrek de stad dwingt tot overgave, 'turns untill surrender' dus) en ze dan neermaaien. Ik heb dat vaak gedaan in de Teutonic expansion set waar je met Lithuania overal hele lichte troepen en skirmishers hebt, en vaak tegenover zwaarbewapende tegenstanders van The teutonic order staat.
Oud 17-06-2008, 11:21
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mja, als alternatief kun je ook wachten totdat men naar buiten komt (als voedselgebrek de stad dwingt tot overgave, 'turns untill surrender' dus) en ze dan neermaaien. Ik heb dat vaak gedaan in de Teutonic expansion set waar je met Lithuania overal hele lichte troepen en skirmishers hebt, en vaak tegenover zwaarbewapende tegenstanders van The teutonic order staat.
Ik heb Kingdoms niet, maar ik wil ook nog wel eens campaign-baiten. De AI wil nog wel eens achter je poppetjes aanrennen als je je terugtrekt. Dan maak je ze op 't veld af.
Oud 17-06-2008, 16:54
Twistingg
Twistingg is offline
MTW1( Doe ik nooit meer ) RTW: Speel ik zo nu en dan nog welleens( Vind expansion daarvan echt 3x niks) EN MTW2 Nu bezig met Moors op vh/vh en af en toe is Kingdoms
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 09:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb Kingdoms niet, maar ik wil ook nog wel eens campaign-baiten. De AI wil nog wel eens achter je poppetjes aanrennen als je je terugtrekt. Dan maak je ze op 't veld af.
Zou je moeten halen. Veel van die expansions, met names Americas, is echt een heel andere gameplay.

Amerika koloniseren met een handjevol Spaanse eenheden tegenover massale hordes indianen is überhaupt een ultieme test van je techniek, want als je geen taktieken gebruikt (bijvoorbeeld door te autoresolven) wordt je daar zonder een moment twijfel afgemaakt.

Ik heb veldslagen van 5 units tegen een een volle eenhedenbalk (stuk of 20 zijn dat er, toch?), terwijl daarbuiten nog vijandelijke versterkingen stonden te wachten tot zij er ook bij pasten.

Zoiets zien is toch even omschakelen van "Hoe kan ik het beste winnen" naar, "Hoe richt ik de meeste schade aan terwijl ze me afmaken"
Oud 18-06-2008, 15:20
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Zou je moeten halen. Veel van die expansions, met names Americas, is echt een heel andere gameplay.

Amerika koloniseren met een handjevol Spaanse eenheden tegenover massale hordes indianen is überhaupt een ultieme test van je techniek, want als je geen taktieken gebruikt (bijvoorbeeld door te autoresolven) wordt je daar zonder een moment twijfel afgemaakt.

Ik heb veldslagen van 5 units tegen een een volle eenhedenbalk (stuk of 20 zijn dat er, toch?), terwijl daarbuiten nog vijandelijke versterkingen stonden te wachten tot zij er ook bij pasten.

Zoiets zien is toch even omschakelen van "Hoe kan ik het beste winnen" naar, "Hoe richt ik de meeste schade aan terwijl ze me afmaken"
Ja, dan krijg je chokepoints enz. Wat vooral leuk werkt is impasseble terrain en de domme neiging van de AI omte proberen het centrum van je formatie te breken als ze niet kunnen cirkelen. Van de zijkant met armor-piercing op units inschieten .

En natuurlijk wederom local superiority rules: Met z'n allen op 1 andere unit, en dit gaat er vandoor zonder schade te doen...
Oud 21-02-2009, 13:39
Verwijderd
Empire: Total War demo is uit trouwens.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 17:09
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb Rome total war lang niet meer gespeeld, maar ik speelde het vorig jaar best vaak.
Ik was meer een paardenman. Veel ruiters altijd die hun flanken overliepen Ik was dol op de kataprakts, die net zo dodelijk als chariots en olifanten en veeel betrouwbaarder.
Ook probeerde ik vaak met 'assasin-squads' te werken, oftewel een groep ruiters die hun generaal om ging leggen terwijl de rest van mijn leger hun troepen bezig hield. Ik heb zelfs weleens tegen een zware overmacht gevochten, al zijn generaals gedood (hij had er drie of vier in zijn leger) en daarna teruggetrokken met minimale verliezen.
Oud 21-02-2009, 17:12
Changshan
Changshan is offline
Ben de demo aan het binnenhalen. Stomme steamshizzle.
Oud 22-02-2009, 18:22
Verwijderd
Demo doet me weinig. Ik vind het er niet zo mooi uitzien. ME II maakte meer indruk op me. Ik wil weten hoe de singleplayer is. Hoe diplomacy werkt etc etc. Die gevechten geloof ik wel.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 18:35
Verwijderd
Heb 'm binnen..

Is toch wel even wennen in het begin, toch andere tactiek met al die ranged combat.
Wel nogsteeds een leuk spel, maar het heeft me nog niet zo gegrepen als Rome. Is wel leuk om met de United provinces te spelen natuurlijk, hoewel het belgisch/duitse accent wel beetje apart is..

Maar toch gaat dit spel me alweer verslaafd maken, dat weet ik nu al, ik heb wat met die total war series..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 19:55
Changshan
Changshan is offline
Dan ga ik hem binnenkort ook maar bestellen. Vond de demo eerst ook tegenvallen en vind nog steeds dat er heel wat campaignvernieuwing nodig is om er een echt nieuwe game van te maken.

Aan de demo heb ik ondertussen kunnen wennen; het is eerst wat jammer dat je niet nog iets verder kunt inzoomen op schepen, maar daartegenover staat dat er nog genoeg grafische shit overblijft in de vorm van prachtige golven en brandende/zinkende schepen.

De land battle is leuk en redelijk anders dan bij vorige TW's, zolang je het ook maar echt speelt als een 18de eeuwse veldslag en niet met verschillende 'kluitjes' soldaten op de vijand af rent (wat op zich kan, je mannetjes schieten elkaar niet snel in de rug).
Oud 05-03-2009, 21:03
Verwijderd
ondertussen iets meer gespeeld, en begin er weer meer feeling voor te krijgen..

Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de 18e eeuwse battles, het is leuker om ze ook op die manier te spelen.. Hoewel het er voor mij wel een beetje de lol af haalt(maar dat is misschien wennen), want het is nu toch meer 'statisch' vechten.. schieten, terugschieten.. schieten.. tot iemand gewonnen heeft, of desnoods daarna keihard met melee erin, maar dat werkt nog niet geweldig.
Terwijl je bij Rome nog aardig tactisch bezig kon zijn, met kleine aanvallen en dan terugtrekken, flanken en weetikwat.
Nu kan je alleen echt nuttig flanken emt je cavalry..

De zeeslagen moet ik sowieso nog onder de knie krijgen, daar blunder ik nog finaal mee..

Ondertussen wel al stuk duitsland(of in ieder geval de koninkrijken hannover en westfalen) aan mn voeten geworpen, als kleine United provinces. Nu de rest van de wereld nog
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 10:26
Verwijderd
Ik heb em gisteren ook gespeeld. Grafisch bij mij niet geweldig, als in de oorlog voering, magoed. Ben ook begonnen met United Provinces Grappig naam. Heb Brussel al overgenomen van de spanjaarden. Ging vrij traag de oorlog, buiten de stad leek het, maar toch de stad geconquerd. Qua diplomacy is het ook aardig veranderd, je hebt nu daarvoor geen agent. Traderoutes moet ik nog beetje uitzoeken hoe dat werkt. Bouwen is ansich makkelijker geworden, maar weet nog niet helemaal hoe het reilt en zeilt.
Denk wel dat ik me er weer wat uurtjes mee vermaken als ik die over heb
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 16:57
Verwijderd
Vanmiddag nog even gespeeld, nu weekendje even mn ouders verblijden met mijn aanwezigheid, dus even geen total war..

Eerste x probeerde ik ookb russel in te nemen. Dat ging wel makkelijk(je vecht inderdaad buiten de stad, heb ik bij meerdere sieges gehad.. heb nog nergens een muur gezien).. Maar daarna was ik meteen in oorlog met spanje(duh) en frankrijk en de saksen kwamen ook meteen binnenwandelen. Dat was dus onmogelijk..
Dus ik laat brussel maar even voor wat het is, bewaar vrede met spanje, en maak eerst die kleine duitse staten af.. , hoewel pruisen erg irritant is..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 17:02
Kitten
Kitten is offline
Ik heb het hele spel net gekocht, en ben nu aan het proberen het spel te installeren... Maar om een of andere reden moet hiervoor iets gedownload worden via steam wat niet werkt...
Oud 06-03-2009, 19:12
Verwijderd
Ik hoorde dat er iets met STEAM was. Het ligt eruit of iets dergelijks. Weet er het fijne ook niet van. DoW2 wilde ook niet gisteren (bij mij in ieder geval).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 19:30
Blaf
Blaf is offline
ff een vraagje tussendoor hoe is de pathfinding in de steden nu? of omdat je minder in de steden vecht heb je daar minder mee te maken?
Oud 07-03-2009, 10:01
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ff een vraagje tussendoor hoe is de pathfinding in de steden nu? of omdat je minder in de steden vecht heb je daar minder mee te maken?
Als je een stad wil veroveren vecht je in de grond buiten de stad. Wel kan er een fort aanwezig zijn bij de stad wat je dan moet veroveren.
Oud 07-03-2009, 12:39
Verwijderd
En dat vind ik dan wel weer jammer, want die sieges vond ik toch altijd wel leuk om te doen..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 17:28
T_ID
T_ID is offline
Mijn grootste troefkaart op zwaardere moeilijkheidsgraden was zelfs alle artillerie en belegeringstorens afmaken, en daarna een massaslachting aanrichten in de opening van de poort (zie beschrijving eerder in dit topic). Jammer dat dat nu weg is.

Maar ja, als dat spel afhankelijk is van dat [...]programma Steam...
Oud 11-03-2009, 18:10
Verwijderd
Medieval II: Engelsen;

Oorlog met hongarije, Spanje, Byzantijnen, Polen en volgens mij ook met wat van dat Jihadvolk. Slechte politicus, ja. Kansje dat ik dit niet ga redden, gelukkig heb ik een oude save met een andere mofelijkheid: vazalstaatje maken van iemand waardoor het instant vree en wel wordt in Europa. Maar ik moet toch aan die 44 gebieden + Jeruzalem komen hè; nog 40 á 50 beurten te gaan voor dat :')
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 20:06
Mephisto
Mephisto is offline
Ik heersch zo ongelofelijk hard met de verenigde provinciën met Empire TW

Frankrijk is veroverd, Pruisen is bijna volledig veroverd, de cherokee indianen zijn mijn bitches en Polen wordt stukje bij beetje gereduceerd tot as.
Oud 13-03-2009, 13:23
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik heersch zo ongelofelijk hard met de verenigde provinciën met Empire TW

Frankrijk is veroverd, Pruisen is bijna volledig veroverd, de cherokee indianen zijn mijn bitches en Polen wordt stukje bij beetje gereduceerd tot as.
Ik heb in het begin Zuid-Amerika verkocht voor West Canada. De Inuit de grond in gestampt, ook de Piraten. Nu heers ik verder over Noord-Europa. Pruissen, Poland-Lithuania en een aantal Duitse staten zijn kaput. Ik heb vooral veel tech. Fire by rank owned echt zo hard.
Oud 13-03-2009, 15:41
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik heb in het begin Zuid-Amerika verkocht voor West Canada. De Inuit de grond in gestampt, ook de Piraten. Nu heers ik verder over Noord-Europa. Pruissen, Poland-Lithuania en een aantal Duitse staten zijn kaput. Ik heb vooral veel tech. Fire by rank owned echt zo hard.
Mjah, ik heb mijn koloniën in zuid-amerika uitgebreid met het franse stuk en de pirateneilandjes (het zijn er maar 2, daarna verdwijnen ze gewoon compleet van de kaart ) waarna ik Frans Amerika ben gaan veroveren om vervolgens de cherokee indianen weg te vagen en de VS in te nemen. Nu bezig met het laatste stukje pruisen weg te vegen en polen stukje bij beetje te veroveren. Frankrijk is ook al van mij

kutfransen.

Hierna wordt het denk ik óf een stuk rusland of zweden.
Oud 16-03-2009, 16:53
Changshan
Changshan is offline
^ Mooie shit Sharif, misschien een reden om weer eens langs te komen, als je LAN-opstelling hebt.

Moet zelf ff kloten om op mijn pc weer internet te krijgen, als dat is gelukt kan ik het spel kopen en met Steam installeren, anders lukt het volgens mij niet.
Oud 16-03-2009, 22:54
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
^ Mooie shit Sharif, misschien een reden om weer eens langs te komen, als je LAN-opstelling hebt.

Moet zelf ff kloten om op mijn pc weer internet te krijgen, als dat is gelukt kan ik het spel kopen en met Steam installeren, anders lukt het volgens mij niet.
het is 11 gig, succes met downloaden
Oud 16-03-2009, 23:05
Verwijderd
Sharif de wereldveroveraar
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 09:47
Verwijderd
Ben nu bezig met de Zweden. Gaat erg lekker. Vind het vechten niet heel erg bijzonder. Mgoed.

Nog niet gekocht. Eerst wachten tot de verschillende patches. Want hoor nogal wat slechte dingen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 10:35
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ben nu bezig met de Zweden. Gaat erg lekker. Vind het vechten niet heel erg bijzonder. Mgoed.

Nog niet gekocht. Eerst wachten tot de verschillende patches. Want hoor nogal wat slechte dingen.
Er zitten altijd zeikerts tussen.

Ik ben weer even terug naar Rome Total Realism, want ik heb andere dingen aan mijn hoofd en RTR staat op m'n laptop. Geen E:TW deze week denk ik...
Oud 18-03-2009, 12:52
Fingon
Fingon is offline
E:TW is inderdaad geweldig, de multiplayer is nu wel een stuk leuker, maar steam vind ik wat minder.
Er zijn op het moment ook al wel leuke kleine mods, bijvoorbeeld dat er veel meer rook blijft hangen, en dat de sprites op grotere afstand gelijk blijven.
Die rook ziet er erg vet uit, maar dat is ook hardstikke zwaar voor je systeem helaas.
Ik draai normaal zon 30-40 fps, maar als er veel rook hangt dan gaat het zo naar 20
Oud 18-03-2009, 12:52
Fingon
Fingon is offline
-dubbele post :$

Laatst gewijzigd op 18-03-2009 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 20:17
Verwijderd
Ben er ook maar eens aan begonnen. Die zeeslagen zijn nog best lastig, schepen blijven maar draaien en draaien. En ze vuren niet wanneer ik dat wil. =\
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 16:10
Verwijderd
Zo, oefening baart kunst. Begin die dingen eindelijk een beetje onder de knie te krijgen. Vlaggeschip opblazen zie er trouwens best wel nice uit.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 20:21
Changshan
Changshan is offline
^ Ik maakte bij de zeeslag uit de demo veel gebruik van de salvobuttons. Met de normale kogels kon je dan redelijk wat schade aanrichten bij een schip. Vond de bonusschade wanneer je hem dwars door de hele lengte van het schip wist te beschieten trouwens nog wat tegenvallen. Dus wanneer je voor hem langs wist te manoeuvreren.

@ Sharif: oh nee, wil hem niet downen hoor, net besteld, ligt binnenkort in de bus. Maar je moest de code toch via internet laten verifiëren?
Oud 27-03-2009, 09:02
Changshan
Changshan is offline
Pff, was nog wel ff moeite om in te komen. Het hielp ook al niet echt dat ik de instellingen toch wat naar beneden moest bijstellen, omdat er per unit kennelijk wel heel veel extra cpu power nodig is.

Maar uiteraard ben ik uiteindelijk wel tot 02.45 doorgegaan.
Oud 27-03-2009, 15:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
^ Ik maakte bij de zeeslag uit de demo veel gebruik van de salvobuttons. Met de normale kogels kon je dan redelijk wat schade aanrichten bij een schip. Vond de bonusschade wanneer je hem dwars door de hele lengte van het schip wist te beschieten trouwens nog wat tegenvallen. Dus wanneer je voor hem langs wist te manoeuvreren
Maar da's toch geen gek effect? Als je een schip uit die tijd van voren of achteren beschoot had je de dunne zijde. Ze waren veel langer dan ze breed waren, dus om ze over de hele lengte te raken moet je ernaast liggen.

Probleem daarmee is de wet van murphy: if the enemy is in range, so are you. De kans dat zo'n schip duimen gaat draaien terwijl jij langzij netjes voor hun kannonen langs vaart is zonder twijfel klein.
Reageren

Regels voor berichten