Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Volgens mij vraagt ze daar helemaal niet om? Ze geeft alleen aan dat zij niet alles hoeft te bepalen en dat degene die met haar dat boek wil schrijven ook een stem heeft. Althans, zo had ik het gelezen.
Als ik TS nog een hint mag geven: bij schrijver zijn hoort in mijn ogen ook een algehele manier van taal gebruiken. Niet dat je nooit meer taalfouten mag maken of raar praten, maar dat het ook gewoon geautomatiseerd is om normaal Nederlands te schrijven. En dat zie ik in jouw posts niet zo terug. (spaties tussen letter en leesteken, 'dr over', dat soort dingen) Niet dat je dan direct een slechte schrijver bent, maar, hm, ja, als jij mij nu een tekst zou geven van jou zou ik daar al wel een beetje bevooroordeeld tegenover staan. ![]() |
![]() |
|
Ze is dertien hè, dat zorgvuldige gebruik van interpunctie en spelling komt nog wel, als je meer en serieuzer gaat schrijven.
Ik vind het wel een leuk idee, samen te schrijven. Hebben we op Letteren ook wel gedaan, met van die vervolgverhalen. Maar de leeftijd van de gemiddelde letteraar is tegenwoordig veel hoger dan dertien en het is toch wel leuk om van min of meer dezelfde leeftijd te zijn...
|
Ik schrijf ook maar halve boeken, maar met iemand samenwerken lijkt me niet de oplossing van dat probleem. De ander moet wel jouw denkbeelden en fantasie hebben (daarom lijkt het me een goed idee als je een leeftijdsgenootje kan vinden hiervoor inderdaad). Heb je op school niet een memobord of clubjes? Misschien kun je je docent Nederlands ook om raad vragen, of weet hij/zij wel iemand die hetzelfde wil als jij?
||
Citaat:
een advies: voor je begint te schrijven kan je best eerst een soort van "plan" makn: mss iet's over wie wie is in je verhaal. Een korte inhoud, ... ik schrijf meestal een korte inhoud per hoofdtuk dan weet je ineens wanneer je aan een nieuw hfdstk begint succes |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
boek schrijven. Evyyyy | 6 | 18-07-2012 14:26 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
boek schrijven.. Evyyyy | 6 | 03-04-2012 15:34 | |