Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2011, 22:41
Verwijderd
hoi iedereen

toen ik laatst tegen een paar mensen vertelde dat ik van plan ben om een hbo/opleiding te gaan volgen (met vwo) leken ze daar nog al van op te kijken
het is blijkbaar zonde om met een vwo diploma geen universitaire opleiding te gaan doen.
omdat he dat ook al met havo kan

wat vinden jullie hiervan????

Laatst gewijzigd op 07-02-2011 om 23:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2011, 08:52
Verwijderd
Ik heb ook vwo maar wil ik ook hbo gaan doen. Ik vind het zelf een persoonlijke keuze, als jij een hbo studie leuker vind dan een wo studie, en je komt daar in de 5 vwo achter is het toch zonde om havo te gaan doen?

Ik vind zelf dan wel als je hbo rechten gaat doen met vwo in plaats van wo rechten, dat dat een beetje raar is. Ik weet niet hoe vaak dat voorkomt, maar het zal vast gebeuren. Als jij je op je plaats voelt op het hbo, dan moet je dat lekker gaan doen. Mensen die het niet snappen moet je maar gewoon links laten liggen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 13:36
Stff
Stff is offline
Ik heb na het vwo zelf ook eerst HBO gedaan, dat is niets vreemds. Uit mijn oude vwo klas weet ik dat minimaal 8 mensen HBO zijn gaan doen. Ook in de klas op het HBO waren er zeker een stuk of 5 die van het vwo kwamen.
Oud 08-02-2011, 15:37
Lente
Lente is offline
ik heb vwo gedaan en vond dat ik moest gaan studeren. Na twee foute keuzes heb ik toch maar toegegeven dat hbo beter bij me past. Kies niet iets alleen omdat het zo hoort, daar word je niet gelukkiger van
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 15:52
En.Jay
En.Jay is offline
Citaat:
ik heb vwo gedaan en vond dat ik moest gaan studeren. Na twee foute keuzes heb ik toch maar toegegeven dat hbo beter bij me past. Kies niet iets alleen omdat het zo hoort, daar word je niet gelukkiger van
amen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 16:25
Verwijderd
Thanks voor jullie reacties.
In mijn geval is het dat mij het hbo (en de banen daarbij) mij meer aanspreken dan die van het wo etc.
maar dan ga ik gewoon lekker hbo doen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 17:36
Edelweiss
Edelweiss is offline
ik vind het gewoon gezeik, je kan echt wel hbo met vwo doen, dat is echt neit zonde hoor
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 17:50
A5-je
A5-je is offline
Ik zit zelf in VWO 5 en ben ook van plan om hbo te gaan doen,
net als ongeveer een kwart van de rest van de klas.
Het verschilt per persoon wat je goed ligt
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 08:53
Verwijderd
Het is na vwo niet zonde om hbo te doen, omdat het doel van een studie is om je een kans te bieden op werk dat JIJ de rest van jouw leven interessant gaat vinden en niet om een zo hoog mogelijk papiertje te halen; en het is niet zonde om voor het hbo, vwo gedaan te hebben, omdat je nooit weet hoe het loopt en je misschien wel ooit een exra of andere opleiding wil gaan doen waarvoor vwo nodig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten