Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik overweeg om psychobiologie te gaan doen, maar ik heb me er nog niet súperveel in verdiept. Wat ik wel weet, is dat als je psychobiologie gaat studeren, kom je sowieso aan de UvA terecht. Het eerste jaar, vooral het eerst hálfjaar, volg je samen met biomedische wetenschappen en biologie. Dan heb je het nog niet over psychobiologie maar bestudeer je echt de basis van biologie. Je bent dan ook echt nog met heel veel mensen/studenten, namelijk ook van andere opleidingen. Pas na dat halfjaar ga je samen met BMW eh... een vak volgen, dacht ik te hebben gezien, en daarna splits je je helemaal af. Geloof ik. Je eindigt wel met een psychobiologisch vak, dacht ik, maar je begint echt met biologie.
Het voordeel is, dat als je psychobiologie gaat doen, dat je in het eerste halfjaar nog kan switchen naar biologie, mocht je daartussen twijfelen. Naar BMW kón ook, maar dit jaar begint de numerus fixus daarvan (bij alle BMW studies, dus ook op de UvA) en dan kan je daar niet meer (alsnog) voor kiezen in je eerste halfjaar. Maar dat is eigenlijk alleen handig als je daartussen twijfelt. In het tweede jaar begin je wel echt aan je psychobiologie en dat schijnt dan ook veel leuker te zijn. En het is, geloof ik, een veel kleinere studie van psychologie. Psychologie is volgens mij véél groter, véél meer studenten, minder contacturen ect. Maar dat is dan van horen zeggen, want zelf heb ik niet zoveel met psychologie. Dat zou je dan zelf nog even moet vergelijken/navragen, denk ik? Als psycholoog ga je later mensen met klachten behandelen, als psychobioloog kijk je naar hersenen en zenuwen en wat die te maken hebben met gedrag en emoties en hoe prikkels verwerkt worden ect. Je werkt dan meer met machines en zit meer in de onderzoeksrichting. En klik voor UvA. En hier kun je zien wie al die studie heeft gevolgd/wie je ernaar zou kunnen vragen. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Psychobiologie of Geneeskunde? Rogier. | 7 | 01-01-2010 20:24 | |
Studeren |
Twee studies AsianDF | 84 | 10-02-2007 19:21 | |
Studeren |
Studiekeuze ricosticksdelic | 20 | 15-05-2006 19:14 | |
Studeren |