Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2011, 18:58
Verwijderd
Vertel.

In de breedste zin van het woord: plaatsnamen, mensen, boeken, dieren, landschappen, nieuwsberichten, situaties, geuren, smaken (kunnen geuren en smaken mooi zijn? Hm.), gebeurtenissen, muziek, smileys, gadgets en wat een mens zoal nog meer mooi kan vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2011, 19:08
Verwijderd
Spoiler voor de plaatjes.

Spoiler

Er komt nog meer. Veel meer. Want ik vind heel veel dingen mooi. Maar dit was het voor nu. Het allermooiste qua gebouwen kan ik nu geen goed plaatje van vinden, dus dat komt nog
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 19:25
Verwijderd
Spoiler met het mooiste soort gebouwen:
Spoiler

Lelijke, vervallen dingen dus.

En deze foto:
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 19:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
tetten
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 19:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik maak vast het "je moeder" grapje, en ga nu eens kijken voor plaatjes. Nee, niet van je moeder.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 19:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Als ik daaraan zou beginnen, was ik morgen nog bezig.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 20:07
Verwijderd
Ik ben zo iemand die in alles wel iets moois ziet...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 20:08
Verwijderd
Ik vind het onverwachte mooi. Zo.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 20:42
Em.
Em. is offline
Ik vind foto's zoals in *zie spoiler* mooi. Hoewel ik eraan twijfel of het een leeftijdsafhankelijke 'het gaat wel over' bevlieging is (zoals habbo) of echt mooi, maar dat zien we dan wel weer.

Spoilerrrrr. en dan vooral de middelste foto is wauw. <3

Spoiler

En verder houd ik van sommige gedichten, van sommige hele mooi gedichten, vooral om ze voor te dragen als ik me tevreden voel. Dan zijn ze het mooist. Ik vind de eerste lente/zomerdagen prachtig, als de lente in de lucht hangt, dan is er ook zoiets onbenoembaars mooi, dan is ineens zoveel mooi. Ik vind 'mijn' kastanjeboom mooi als het donker is/wordt en ik kijk door mijn raam en ik zie alléén de takken van de boom zwart afsteken tegen de lucht erachter.

En verder vind ik het prachtig om mensen te zien als, tja, kwetsbare gevoelswezens? Soms zie ik mijn scheikundeleraar zo half berustend (want er stopt altijd wel iemand niet met praten) half gelukkig (want hij straalt uit dat ie zich prima op z'n plek voelt) glimlachen. Of een andere leraar die van zichzelf vrij onhandig was en ineens een kindje kreeg. Dat was ineens ook zó mooi, dat onhandige en dat dat dan toch zo, tja, gelukkig was. Of een zekere mannelijke gklasgenoot die eigenlijk net te gevoelig is, die vind ik af en toe ook zo... mooi reageren. Ontroerend.

En verder bepaalde zinnetjes, liedjes, andere stukjes kunst. Sommige tekeningen/schilderijen/ect.

En daarnaast zijn er natuurlijk een aantal mensen die een heel hoog kwijlgehalte hebben. Maar er zit een verschil tussen mooi en lekkuuurrr. Iedereen kan mooi/bijzonder zijn, maar niet iedereen is dan ook lekker.

O ja, en ik heb een lichte fascinatie voor ruggen, vooral schouderbladen en ruggewerfels, en voor sleutelbeenderen. Als ze net-genoeg afsteken en met de juiste lichtinval zijn die echt wauw. <3
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 21:37
Verwijderd
Graffiti, vriendschap, steden, ov, kunst, en zoveel meer......
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 22:19
Verwijderd
kreeften, ik vind het prachtige beesten en niet alleen hoe ze eruit zien, het hele gedrag van zo'n dier is schitterend om bij te houden en mee te maken

metaal bewerken is mooi, nee, prachtig. Alles wat daar bij komt kijken.

modeltekenen, dat is ook nog eens erg rustgevend

muziek, ga geen waslijstje van namen plaatsen

Sommige herinneringen.

Dinosaurius!

van die a-perecte lichamen, niet allemaal, ben daar best kieskeurig in. Vooral heel dun is echt mooi.

vuur, water, bla ja elementen

onverklaarbare dingen

schaken

kronkelende takken, gevlochten wortels

zeegeur is lekker, en mooi om te ervaren

bla zoveel meer, zoals jodium ruikt heerlijk, pissebedjes van heel dichtbij zijn mooi, strakke dode kikkerhuidjes, slakken, plasje benzine in de zon, suzanne, de monsters uit de film 9 van tim burton, bidsprinkhanen, schedeltjes, botten, doorsnede van een boom, verbrande huizen, verlaten kerken, documantaires over seriemoordenaars, sommige dans-performances, zwarte rook, gewone rook, bossen, weiland met 1 boom, sommige honden, slangen, werk van Egon, zwemmen, gedichten, emoties bla bla bla
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 22:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dankzij onze eigen Para ben ik fan van dit beest:

Kijk dan, die kleuren! En hij is teringsterk!
Oud 12-02-2011, 22:30
Verwijderd
Ja kreeften <3 (ja ook garnaaltjes en andere wezens die erop lijken)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 04:14
Carn
Carn is offline
Oud 13-02-2011, 08:19
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

zo is hij mooi, maar laat hem maar lekker een foto blijven
Ik denk dat ik het toch behoorlijk eng zou vinden als die ineens in mn kamer zou zitten
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 08:20
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

Hoe groot is die ongeveer?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 11:52
AzN
AzN is offline
Spoiler
Oud 13-02-2011, 14:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
zo is hij mooi, maar laat hem maar lekker een foto blijven
Ik denk dat ik het toch behoorlijk eng zou vinden als die ineens in mn kamer zou zitten
Gelukkig gaat dat nooit gebeuren, want hij leeft in het water.
Oud 13-02-2011, 18:41
Verwijderd
Dan nog vind ik m eng
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 18:59
Miekje*
Miekje* is offline
Nou dit dus:
Spoiler
Oud 14-02-2011, 12:26
TopDrop
TopDrop is offline
Spoiler
Oud 15-02-2011, 08:28
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik vind Balance mooi
Oud 15-02-2011, 10:47
Uice
Uice is offline
Spoiler

Me beperkend tot het visuele.
Oud 15-02-2011, 12:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Spoiler

Klassieke muziek (Tchaikovsky, Chopin), kostuumfilms, zonnige dagen in de winter (ook de geur ervan, de frisheid), een grote bos tulpen, uitzicht over de daken van een stad, koraalriffen, reeën in de verte (of ichtbij natuurlijk), rode krullen (zowel bij mannen als vrouwen), de geur van verse thee (munt, anijs, rooibos), bloemen in de berm, de eerste fluitende vogels die de lente aankondigen, de geur van warm stof op een warme zomerdag na een regenbui, Italiaanse piazza's, steden met veel grachten, iemand die zich ineens helemaal openstelt tegenover me, een mooi knapperend haardvuurtje, uren lezen in de winter, brownies bakken (en eten met ijs), lange gesprekken, heel hard lachen. Waar word ik niet blij van?
Oud 15-02-2011, 17:41
Uice
Uice is offline
Vergeten:

Spoiler
Oud 15-02-2011, 21:19
Geel
Geel is offline
<3!

--

Ikzelf vind simpele teksten mooi. Zo simpel dat het eigenlijk maar een paar zinnen zijn. Zulke zinnen kom ik heel vaak tegen in mijn geschiedenisboek. Of in een biologieboek. Maar ook in andere boeken. Het ligt niet aan de schrijfstijl, want, bijv. het geschiedenisboek is best saai geschreven. Het ligt aan de inhoud. Dan lees ik een hele onschuldige zin in de trant van 'De Neanderthaler moest wijken voor de Moderne Mens' en dan krijg ik rillingen over m'n rug. En soms krijg ik er traanogen van.

Verder ben ik niet zo van het visuele. Nou ja, niet van het visuele dat je vast kunt leggen. Ik kijk wel vaak naar mensen en dan denk ik over hoe mooi iemand eigenlijk is - nee, niet knap, maar mooi. Ik vind het ook mooi hoe ik me in de lente/zomer opeens realiseer dat de bomen weer bladeren hebben! In mijn hoofd zag ik voorheen kale bomen, en opeens hebben ze dan GROEENNN. Dat vind ik ook mooi.

Ik vind nog veel meer mooi, maar niet zo mooi dat ik het nu kan bedenken.
Oud 15-02-2011, 21:24
Verwijderd
als mensen hun grenzen verleggen en eigenlijk het onmogelijke doen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 21:36
Verwijderd
Ik noem alleen de dingen die echt ontroerend mooi zijn, want anders zit ik hier over een uur nog.
Zonlicht dat zo in stralen door de bomen valt. Zonlicht door je oogleden, en dat je daarna je ogen opendoet en dat alles om je heen extra groen lijkt in contrast met het rood van daarvoor. Een konijn dat z'n oortjes wast. Pianomuziek met onverwachte wendingen. M'n vriend als hij ergens enthousiast over is. De geur na een regenbui. Het gevoel van eerste lentedagen. De aanblik van verse sneeuw, vooral als het nog steeds sneeuwt, en vooral als ik nergens naartoe hoef. Boeken die nog dagen beïnvloeden met welke woorden je denkt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 00:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
De San Francisco Bay met lage ochtendmist <3

Sowieso, San Francisco <3
Oud 16-02-2011, 07:09
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Zonlicht door je oogleden, en dat je daarna je ogen opendoet en dat alles om je heen extra groen lijkt in contrast met het rood van daarvoor
<3
Oud 16-02-2011, 09:30
Verwijderd
Citaat:
En verder houd ik van sommige gedichten, van sommige hele mooi gedichten, vooral om ze voor te dragen als ik me tevreden voel. Dan zijn ze het mooist.

En verder vind ik het prachtig om mensen te zien als, tja, kwetsbare gevoelswezens? Soms zie ik mijn scheikundeleraar zo half berustend (want er stopt altijd wel iemand niet met praten) half gelukkig (want hij straalt uit dat ie zich prima op z'n plek voelt) glimlachen. Of een andere leraar die van zichzelf vrij onhandig was en ineens een kindje kreeg. Dat was ineens ook zó mooi, dat onhandige en dat dat dan toch zo, tja, gelukkig was. Of een zekere mannelijke gklasgenoot die eigenlijk net te gevoelig is, die vind ik af en toe ook zo... mooi reageren. Ontroerend.

En verder bepaalde zinnetjes, liedjes, andere stukjes kunst. Sommige tekeningen/schilderijen/ect.
Citaat:
Spoiler
Citaat:
Spoiler

Me beperkend tot het visuele.
Citaat:
Spoiler
Citaat:
<3!

--

Ikzelf vind simpele teksten mooi. Zo simpel dat het eigenlijk maar een paar zinnen zijn. Zulke zinnen kom ik heel vaak tegen in mijn geschiedenisboek. Of in een biologieboek. Maar ook in andere boeken. Het ligt niet aan de schrijfstijl, want, bijv. het geschiedenisboek is best saai geschreven. Het ligt aan de inhoud. Dan lees ik een hele onschuldige zin in de trant van 'De Neanderthaler moest wijken voor de Moderne Mens' en dan krijg ik rillingen over m'n rug. En soms krijg ik er traanogen van.

Verder ben ik niet zo van het visuele. Nou ja, niet van het visuele dat je vast kunt leggen. Ik kijk wel vaak naar mensen en dan denk ik over hoe mooi iemand eigenlijk is - nee, niet knap, maar mooi. Ik vind het ook mooi hoe ik me in de lente/zomer opeens realiseer dat de bomen weer bladeren hebben! In mijn hoofd zag ik voorheen kale bomen, en opeens hebben ze dan GROEENNN. Dat vind ik ook mooi.
<33

Ik vind Geels post trouwens ook mooi, in a way. En oude mensen, omdat het is of ze van papier zijn. En dit gedicht.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 09:50
Verwijderd
Een upje, want ik heb iets heel moois gevonden. Oh en mja, ik voel er veel voor om dit topic maar in mijn eentje vol te spammen met mooie dingen.
Spoiler

Wat houd ik daar toch van! <3
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 10:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mooi Etmakas, sneeuw en ijs <33

Ik heb jaren geleden een gletsjerwandeling gemaakt en dat was echt geweldig.
Spoiler
Oud 20-02-2011, 15:43
Lorelei
Lorelei is offline
Oud 21-02-2011, 02:51
arPos
arPos is offline
de axelottl
vrouwen
enorme systemen
watermanagement
schepen (vooral slepers)
Oud 21-02-2011, 08:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat ik trouwens ook geweldig vind:

Ik heb college gehad over cartografie vroeger <333 ik weet er alleen bijna niks meer vanaf.
Oud 21-02-2011, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Wat ik trouwens ook geweldig vind:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb college gehad over cartografie vroeger <333 ik weet er alleen bijna niks meer vanaf.
Om hier even op voort te borduren: in het Palais des Beaux Arts de Lille bevindt zich een collectie met maquettes van enkele vestingssteden en omgeving in Noord-Frankrijk, België en van Maastricht. Deze maquettes stammen hoofdzakelijk uit de achttiende eeuw en zijn werkelijk prachtig om te zien.

http://www.pba-lille.fr/spip.php?article63

Laatst gewijzigd op 21-02-2011 om 13:53.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 11:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Uberhaupt maquettes <3 ik hou ervan.
Oud 21-02-2011, 16:08
Verwijderd
Ik ook, en al helemaal als het zulke nauwkeurige maquettes zijn van een niet meer bestaande situatie uit het verleden.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 13:47
Verwijderd
Ja, Tippi Degré <3 Ik heb haar boek! En die is ook mooi. En lief. <3
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 14:35
always-midnight
always-midnight is offline
Vliegtuigen <33

Ik verzamel mokken
Spoiler

Onze (ik&partner) nieuwe woning.

De serie One Tree Hill, die ik sinds de eerste aflevering volg. <333

Laatst gewijzigd op 22-02-2011 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:41
Em.
Em. is offline
Citaat:
<33

Ik vind Geels post trouwens ook mooi, in a way. En oude mensen, omdat het is of ze van papier zijn. En dit gedicht.
Ik ben het met je eens over Geels post. En over dat gedicht!

En zwarte vogels zijn ook mooi, als ze vliegen. Dan zie je zo'n helemaal zwart silhouet, alleen de vórm van vogel is nog over, en dat dan tegenover een lichblauwe/grijze lucht. Vooral als het er meerdere zijn is het mooi. En niet-zwarte vogels als ze zo vliegen dat ze toch zwart lijken/zwart afsteken tegen de lucht. Het kan soms ook prachtig zijn om al die vogels te zien wegtrekken (en terugkomen). En helemaal als ze het concept V niet helemaal begrijpen en dan een bocht proberen te maken. Bij een ondergaande zon. ja.
Oud 22-02-2011, 17:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh, boven de wijk waar mijn ouders wonen vliegt regelmatig een enórme zwerm spreeuwen, echt duizenden vogels. Die maken dan van die prachtige patronen, en vliegen bijna als één. Zo mooi <33.
Oud 22-02-2011, 17:56
always-midnight
Zo mooi! Zo'n woestijn.
Oud 22-02-2011, 21:49
Verwijderd
mooie borsten, omdat mensen niet alleen bestaan uit seks en lust, maar ook echt mooie vormen kunnen hebben
en deze dingen..

Spoiler

Laatst gewijzigd op 22-02-2011 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 23:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zo mooi! Zo'n woestijn.
Ik ben er geweest Dat is echt geweldig mooi.
Oud 23-02-2011, 07:12
always-midnight
Citaat:
Ik ben er geweest Dat is echt geweldig mooi.
Ik ben ook in een woestijn geweest, maar niet die van dat plaatje.
Ergens in het Midden-Oosten.

Wat ik ook mooi vind ik het (Nederlandse) merk Fred de la Bretoniere. Ik ben daar verslaafd aan.
Oud 24-02-2011, 20:38
Verwijderd
Ik vind lampen in de mist mooi. Alsof het licht vastgehouden wordt door de nevel <3

Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 22:05
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind lampen in de mist mooi. Alsof het licht vastgehouden wordt door de nevel <3
Dan zou je juist niets zien.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Dan zou je juist niets zien.
Toen ik zag dat je gepost had wist ik dat het commentaar moest zijn op hetgene ik had gezegd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten