Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2011, 13:28
Verwijderd
Hey,

Ik vraag me iets af bij de site van dokteronline. Ik wil namelijk graag de diana 35 pil bestellen. Maar dit kan niet zonder een arts consult. Maar wat houd dat in bij dokteronline?
En hoe zit dat met de vergoeding? Worden de pillen wel vergoed door de verzekering?
Ik hoop dat iemand dit ook eens heeft gedaan en mij kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 13:51
dnalor
dnalor is offline
Het enige wat ik doe is dingen (sympthonen) opzoeken... kijken wat ik er mee kan doen. Wat is een Diana 35 pil. Waarschijnlijk kan je het beste even langs je huisarts gaan... die kan je ook gelijk zeggen of deze pil vergoed word ja of nee...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Hey,

Ik vraag me iets af bij de site van dokteronline. Ik wil namelijk graag de diana 35 pil bestellen. Maar dit kan niet zonder een arts consult. Maar wat houd dat in bij dokteronline?
En hoe zit dat met de vergoeding? Worden de pillen wel vergoed door de verzekering?
Ik hoop dat iemand dit ook eens heeft gedaan en mij kan helpen.
Een 'consult' bij dokteronline houdt in dat je een vragenlijstje invult. Vervolgens worden de antwoorden gecontroleerd door een arts en die geeft dan door dat jij die pil wel/niet mag aan de apotheek, en die leveren vervolgens jouw bestelling. Of het vergoed wordt, ligt aan je verzekering, dus sla daar je verzekeringsvoorwaarden op na.

Als je overigens al ooit eens een recept van diane 35 hebt opgehaald bij een apotheek, dan kun je die ook bij Xanthe.nl bestellen, vind ik zelf een fijnere site dan dokteronline, maar dan heb je dus wel een recept nodig (niet per se fysiek; als je 't dus maar uit hebt afgehaald bij een apotheek).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 14:16
Verwijderd
Oke en dat controleren van de arts, hoe werkt dat dan? Moet je dan naar een arts toe?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Oke en dat controleren van de arts, hoe werkt dat dan? Moet je dan naar een arts toe?
Nee, een arts krijgt gewoon jouw ingevulde vragenlijst te zien en die beoordeelt hij. Daar staan dingetjes op als leeftijd en gewicht, of je rookt etc. Stelt vrij weinig voor.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 14:32
Verwijderd
Oh zo, ik dacht dat ik dan een arts te zien kreeg

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 15:52
Verwijderd
oh trouwens nog 1 vraagje, als je dat een keer besteld hebt. Moet je het dan altijd via die site bestellen, of krijg je een recept dat je ook bij je eigen apotheek kan halen?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 17:34
Verwijderd
Citaat:
oh trouwens nog 1 vraagje, als je dat een keer besteld hebt. Moet je het dan altijd via die site bestellen, of krijg je een recept dat je ook bij je eigen apotheek kan halen?
Ik heb geen idee of je het daarna bij je eigen apotheek kan halen eigenlijk, maar bij Xanthe.nl kun je het daarna iig wel altijd bestellen (en dat is even duur en werkt hetzelfde als een andere apotheek, je krijgt 't alleen thuisgestuurd). Ik dénk dat als je met het bonnetje wat je krijgt van dokteronline (een soort geprint receptje) naar je eigen apotheek gaat, je 't ook gewoon meekrijgt, maar dat moet je voor de zekerheid even navragen.

Overigens is via de huisarts ook heel makkelijk hoor; dat kwam bij mij neer op afspraak maken, diezelfde dag nog een afspraakje van 10 minuutjes, daar even wat vragen beantwoorden, wegen + meten en toen kreeg ik een receptje mee voor de pil die ik meteen nog die dag bij de apotheek kon afhalen. Maar je zult wel een reden hebben om niet naar de huisarts te gaan (had ik ook, mijn huisarts was toen nog 4 uur reizen bij me vandaag ).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 17:48
Verwijderd
Nou mijn huisarts doet altijd heel moeilijk. Ze heeft altijd een eigen mening zelfs als je iets echt nodig hebt... en dan geeft ze het niet. Ze heeft me ook al verschillende keren doorverwezen naar mensen die ik dus echt niet nodig had . Dus dan doe ik het liever zo
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 20:20
Pluis
Pluis is offline
Je kan natuurlijk ook gewoon een andere huisarts nemen
Oud 23-03-2011, 20:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En als jij bij de huisarts komt met de vraag of je aan de pil mag en dat onderbouwt met waarom je het wil zal ze het vast niet weigeren en ik zou niet weten naar wie ze je dan moet doorverwijzen.
Oud 23-03-2011, 20:53
Verwijderd
Nee dat doorverwijzen ging ook niet over de pil
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 22:28
Verwijderd
Maar de pil word wel vergoed, heb ik uitgezocht maar hoe zit dat dan met die arts-consult. Word dat ook vergoed?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten