Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2011, 10:54
muchachomalo
muchachomalo is offline
ik word gepest en ze roepen dat ik homo ben(ben ik niet)

ik zie het soms egt nie meer zitten

hoe verhelp ik dit??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2011, 11:07
anne11112
anne11112 is offline
awwhh dat is echt klote. ik werd vroeger ook heel veel gepest. ik negeerde het alleen meer kon ik jammer genoeg niet doen. hoe vernederend het ook was. jammer genoeg valt er niet veel voor te ondernemen. mischien met je meester/mentor bespreken, het lijkt mij dat je op school word gepest?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 11:16
synbitz
synbitz is offline
fysiek geweld!

iedereen zegt dat het niet helpt, maar dat doet het wel x )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 11:16
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
awwhh dat is echt klote. ik werd vroeger ook heel veel gepest. ik negeerde het alleen meer kon ik jammer genoeg niet doen. hoe vernederend het ook was. jammer genoeg valt er niet veel voor te ondernemen. mischien met je meester/mentor bespreken, het lijkt mij dat je op school word gepest?
ja ik word op school gepest,maar als ik naar de mentor ga gebeurt er ook niks

ik heb zo'n kutschool die daar nikss aandoet
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 11:18
Verwijderd
Zolang ze je niet slaan of schoppen kan je weinig doen. Als ze je homo noemen en je weet dat je het echt niet ben moet je er echt niks van aantrekken. Homo zijn is echt niet erg behalve dat je in de minderheid bent waardoor je onzeker kan voelen. Probeer het echt te negeren. Vraag je zelf af als ze het weer roepen of je echt homo bent. Zeg je nee dan ben je het niet. Zeg niks tegen ze. Negeer ze dan vinden ze het niet meer leuk. Als het toch moeilijk hebt dan kan je altijd naar iemand gaan die het oplost. Leraar of zo.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 11:20
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
Zolang ze je niet slaan of schoppen kan je weinig doen. Als ze je homo noemen en je weet dat je het echt niet ben moet je er echt niks van aantrekken. Homo zijn is echt niet erg behalve dat je in de minderheid bent waardoor je onzeker kan voelen. Probeer het echt te negeren. Vraag je zelf af als ze het weer roepen of je echt homo bent. Zeg je nee dan ben je het niet. Zeg niks tegen ze. Negeer ze dan vinden ze het niet meer leuk. Als het toch moeilijk hebt dan kan je altijd naar iemand gaan die het oplost. Leraar of zo.

Succes!
ik negeer ze al een half jaar en dat doet ze geen fuck

ze blijven doorgaan

ps: dankjewel dat ik bij jullie mn hart kan luchten

Laatst gewijzigd op 12-03-2011 om 11:28.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 11:49
anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
ja ik word op school gepest,maar als ik naar de mentor ga gebeurt er ook niks

ik heb zo'n kutschool die daar nikss aandoet
echt? Ghuu bij ons doen ze gelijk als dan zoals je net zei bij strobe schorsing ofzo. Is je school dan zo ... Ja kut. Hmm medelijden... Het gebeurd op school, dus moet je mentor het ook proberen op te lossen omdat hij laat maar zeggen baas is.. Snapje?

Tuurlijk mag je je hart luchten
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 11:52
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
echt? Ghuu bij ons doen ze gelijk als dan zoals je net zei bij strobe schorsing ofzo. Is je school dan zo ... Ja kut. Hmm medelijden... Het gebeurd op school, dus moet je mentor het ook proberen op te lossen omdat hij laat maar zeggen baas is.. Snapje?

Tuurlijk mag je je hart luchten
mn mentor doet er niks aan
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 11:56
anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
mn mentor doet er niks aan
al tegen je ouders gezegd? Die zullen toch wel gelijk contact opnemenmet je mentor..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 12:03
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
al tegen je ouders gezegd? Die zullen toch wel gelijk contact opnemenmet je mentor..
nee ga ik ook niet doen niet
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 12:05
anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
nee
niet gezegd? Oooh kind wel doen. Als wij jou niet kunnen helpenje ouders wel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 12:05
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
niet gezegd? Of contact opnemen xd
ik ga ut niet tegen mn ouders vertellen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 12:11
anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
ik ga ut niet tegen mn ouders vertellen
beter van wel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 12:32
LW
LW is offline
Al wil je het misschien niet vertel het aan je ouders, zij zullen dan contact opnemen met jouwn mentor en dan kan hij gaan praten met de pesters. Ik snap best dat je het liever niet wilt vertellen maar het is wel het beste. Pesten kan namelijk van kwaad tot erger gaan en het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er later trauma's van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 16:17
I dont care
I dont care is offline
Hi
Doet die school niks aan pesten een soort project ofzo.
Dan kunne die leerlingen inzien hoe het is om gepest te worden.
Hebben jullie misschien leerlingenraad op school?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 17:10
Verwijderd
Mijn school heeft een leeringenraad! Ik zelf zit er in.

Een leerlingenraad behandelt eigelijk geen pesterijen maar grotere problemen zoals wanneer een leraar al 2 maanden geen les heeft gegeven maar er wordt niks tegen de leerlingen gezegd over de situatie.

Mensen kunnen wel naar de leerlingen toe die er in zitten om raad te vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 17:46
Flierefluiter!!
Flierefluiter!! is offline
Citaat:
fysiek geweld!

iedereen zegt dat het niet helpt, maar dat doet het wel x )
Wat een loser opmerking, ik vind het spijtig om te zeggen, maar hoewel ik op de basis school gepest ben heb ik op de middelbare school ook aan de andere kant gestaan van het pesten..

Fysiek geweld ga je niet winnen, als je gepest word word je er door een groepje uitgepikt, wij zijn met veel, en jij alleen.. sla jij, slaan wij.. dat schiet helemaal niks op!!

De vraag is WAAROM word jij gepest? want dat vermeld je niet.. want mensen pesten niet zomaar random iemand. Sterker nog, een beetje pesten kan best een nuttige rol hebben in de samenleving (ik ga er vast spijt van hebben dat ik dat heb gezegt maar de uitleg volgt!)

Pesten gebeurt meestal op/tegen mensen die zich niet conform de groep gedragen. Zij haten jou niet, maar ze vinden jou gedrag/houding/uiterlijk hinderlijk. Sociaal gezien willen zij juist een uniforme groep hebben, die solidair staat.

Ik weet dat het fout klinkt omdat iedereen zijn indiviuele zelf moet ontdekken enzo. Maar gepest worden op de basis school is het beste dat mij ooit is overkomen. Ik heb mijn gedrag een beetje aangepast, en an eind van de basis school werd ik niet meer gepest en was ik weer een normale jongen. De overstap naar middelbare school was prima, ik kon mezelf opnieuw uitvinden, en middelbare school had ik een mooi leven, meer dan genoeg vrienden en vriendinnen, en iedereen vond me aardig.

Mensen denken vaak dat ze zichzelf verraden als ze zich zelf veranderen. Maar dat heet ontwikkeling. Als jij anders wil zijn dan de rest, en je uit dat, dan moet je accepteren dat andere daar aanstoot aan kunnen nemen.

Overigens weet ik niet WAAROM jij gepest word, en nogmaals Echt hard pesten is nooit goed, want daarmee verwoest je iemands zelfvertrouwen, en maak je iemand bitter. En zwaar fysiek geweld is nog veel erger.. Maar ik heb een enkel pak slaag gehad, wat nare opmerkingen gehad, en ik ben er beter van geworden. Ik ben nog steeds me zelf, maar dan met iets meer gevoel voor mode, leuker genipt haar, en al heel lang niet meer van die kleine foute zwembroeken die je moeder vroeger voor je kocht. je moet eens weten met hoeveel je weg kunt komen als je er leuk uit ziet !

Sorry als mensen aanstoot nemen aan mijn verhaal, maar dat is gewoon mijn mening. En ik ben zelf gepest dus ik weet hoe het voelt, en vind dat ik me er dus zo over mag uitspreken.

Ben je dik (en dan niet 'vol' maar echt dik) - val af (is nog gezond ook!)
Stink je - GA GEWOON DOUCHEN! en gebruik deo (wij hadden er zo 1 in de klas)
Heb je niet veel kleding smaak? - stap is op een meisje af, en vraag of ze je wil helpen leukere kleren uit te zoeken. Het zal je verbazen hoe behulpzaam ze kunnen zijn.

Laten we eerlijk zijn, jij vind dat jij mag doen wat jij wil, en het recht heb jezelf te zijn en dat andere daar niks over te zeggen hebben. Maar je leeft toch met elkaar in 1 samenleving, en je ziet elkaar toch constant. misschien hebben andere ook wel het recht de echte jou niet te kennen?!

Sorry ik bedoel het niet persoonlijk tegen jou, gepest worden is heel kut, maar kijk naar de reden van het pesten! probeer daar wat aan te doen, dat is meestal het effectiefst, zeker op de lange termijn.

Laatst gewijzigd op 12-03-2011 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 19:31
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
Wat een loser opmerking, ik vind het spijtig om te zeggen, maar hoewel ik op de basis school gepest ben heb ik op de middelbare school ook aan de andere kant gestaan van het pesten..

Fysiek geweld ga je niet winnen, als je gepest word word je er door een groepje uitgepikt, wij zijn met veel, en jij alleen.. sla jij, slaan wij.. dat schiet helemaal niks op!!

De vraag is WAAROM word jij gepest? want dat vermeld je niet.. want mensen pesten niet zomaar random iemand. Sterker nog, een beetje pesten kan best een nuttige rol hebben in de samenleving (ik ga er vast spijt van hebben dat ik dat heb gezegt maar de uitleg volgt!)

Pesten gebeurt meestal op/tegen mensen die zich niet conform de groep gedragen. Zij haten jou niet, maar ze vinden jou gedrag/houding/uiterlijk hinderlijk. Sociaal gezien willen zij juist een uniforme groep hebben, die solidair staat.

Ik weet dat het fout klinkt omdat iedereen zijn indiviuele zelf moet ontdekken enzo. Maar gepest worden op de basis school is het beste dat mij ooit is overkomen. Ik heb mijn gedrag een beetje aangepast, en an eind van de basis school werd ik niet meer gepest en was ik weer een normale jongen. De overstap naar middelbare school was prima, ik kon mezelf opnieuw uitvinden, en middelbare school had ik een mooi leven, meer dan genoeg vrienden en vriendinnen, en iedereen vond me aardig.

Mensen denken vaak dat ze zichzelf verraden als ze zich zelf veranderen. Maar dat heet ontwikkeling. Als jij anders wil zijn dan de rest, en je uit dat, dan moet je accepteren dat andere daar aanstoot aan kunnen nemen.

Overigens weet ik niet WAAROM jij gepest word, en nogmaals Echt hard pesten is nooit goed, want daarmee verwoest je iemands zelfvertrouwen, en maak je iemand bitter. En zwaar fysiek geweld is nog veel erger.. Maar ik heb een enkel pak slaag gehad, wat nare opmerkingen gehad, en ik ben er beter van geworden. Ik ben nog steeds me zelf, maar dan met iets meer gevoel voor mode, leuker genipt haar, en al heel lang niet meer van die kleine foute zwembroeken die je moeder vroeger voor je kocht. je moet eens weten met hoeveel je weg kunt komen als je er leuk uit ziet !

Sorry als mensen aanstoot nemen aan mijn verhaal, maar dat is gewoon mijn mening. En ik ben zelf gepest dus ik weet hoe het voelt, en vind dat ik me er dus zo over mag uitspreken.

Ben je dik (en dan niet 'vol' maar echt dik) - val af (is nog gezond ook!)
Stink je - GA GEWOON DOUCHEN! en gebruik deo (wij hadden er zo 1 in de klas)
Heb je niet veel kleding smaak? - stap is op een meisje af, en vraag of ze je wil helpen leukere kleren uit te zoeken. Het zal je verbazen hoe behulpzaam ze kunnen zijn.

Laten we eerlijk zijn, jij vind dat jij mag doen wat jij wil, en het recht heb jezelf te zijn en dat andere daar niks over te zeggen hebben. Maar je leeft toch met elkaar in 1 samenleving, en je ziet elkaar toch constant. misschien hebben andere ook wel het recht de echte jou niet te kennen?!

Sorry ik bedoel het niet persoonlijk tegen jou, gepest worden is heel kut, maar kijk naar de reden van het pesten! probeer daar wat aan te doen, dat is meestal het effectiefst, zeker op de lange termijn.
ik word gepest omdat ze denken dat ik homo ben omdat ik heel erg op mijn uiterlijk let en goed met meisjes overweg kan

maar ik ben niet homo

Laatst gewijzigd op 12-03-2011 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 19:55
anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
ik word gepest omdat ze denken dat ik homo ben omdat ik heel erg op mijn uiterlijk let en goed met meisjes overweg kan

maar ik ben niet homo
OOh dat ken ik. Ja dan word je snel uitgemaakt voor homo.

is iemand op onze school, die heeft meer meiden als vrienden, vind zijn uiterlijkk en kledingstijl ook belangrijk. Hem schelden ze ook uit, terwijl hij gewoon een vriendin heeft. Zo zie je al, dat ze aandacht zoeken en niks anders te doen hebben. Maar daar hebben ze wel wat aan gedaan. Jammer dat ze bij jou geen flikker doen
Oud 12-03-2011, 19:56
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
OOh dat ken ik. Ja dan word je snel uitgemaakt voor homo.

is iemand op onze school, die heeft meer meiden als vrienden, vind zijn uiterlijkk en kledingstijl ook belangrijk. Hem schelden ze ook uit, terwijl hij gewoon een vriendin heeft. Zo zie je al, dat ze aandacht zoeken en niks anders te doen hebben. Maar daar hebben ze wel wat aan gedaan. Jammer dat ze bij jou geen flikker doen
ikweet

maar het is wel fakking irritant

ik krijg echt de neiging om er 1 op zn bek te meppen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 20:14
Verwijderd
ik ben het niet helemaal eens met flierefluiter. Je hoeft niet erg anders te zijn om gepest te worden... Ik werd gepest omdat ik altijd veel te eerlijk was (in alles, maar niet als in meningen van: ik vind je broek lelijk). En ik vertrouwde mensen heel snel. En ik was dus een makkelijke prooi, want mijn zwaktepunten (ookal weet ik ze zelf niet precies) waren blijkbaar al bekend.

Daarnaast had ik ook geen gevoel voor kleding, muziek. Dan kan het wel zijn dat ze je daar ook mee pesten maar zo is dat niet begonnen. Als ze merken dat jij niet het beste zelfvertrouwen hebt, ben je de lul.

En in het verhaal van de TS is het ook totale onzin dat ze hem eruit pikken. Ik vind het juist een pluspunt als je goed met meiden overweg kan
Niks van aantrekken, miss zijn ze zelfs wel jalours!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 09:30
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
ik ben het niet helemaal eens met flierefluiter. Je hoeft niet erg anders te zijn om gepest te worden... Ik werd gepest omdat ik altijd veel te eerlijk was (in alles, maar niet als in meningen van: ik vind je broek lelijk). En ik vertrouwde mensen heel snel. En ik was dus een makkelijke prooi, want mijn zwaktepunten (ookal weet ik ze zelf niet precies) waren blijkbaar al bekend.

Daarnaast had ik ook geen gevoel voor kleding, muziek. Dan kan het wel zijn dat ze je daar ook mee pesten maar zo is dat niet begonnen. Als ze merken dat jij niet het beste zelfvertrouwen hebt, ben je de lul.

En in het verhaal van de TS is het ook totale onzin dat ze hem eruit pikken. Ik vind het juist een pluspunt als je goed met meiden overweg kan
Niks van aantrekken, miss zijn ze zelfs wel jalours!
maarikben het echt enorm zat

hoe laat ik ze ophouden?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 10:40
Verwijderd
Mischien er meer op in gaan (rustig), als ze je uitschelden voor homo. Vragen wat het probleem is als je homo zou zijn of ze daar dan last van hebben?? of waarom ze zo tegen homo's zijn, mischien uit onderzekerheid en is digene zelf homo?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 10:47
Verwijderd
@April20, zou ik niet doen, lok je veel discussie mee uit en dat helpt niet zo
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 10:52
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
d8ikook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2011, 11:07
Verwijderd
Ja sorry, maar ik zou echt zeggen, dat je dit toch echt aan je ouders moet vertellen. Want als de school er niks tegen doet, dan zullen je ouders er wel achteraan gaan en dan doen ze vaak wel wat...
Misschien onderschat jou mentor het wel heel erg. Als je ouders dan even met je mentor praten, is het zo duidelijker dat er wat aan gedaan moet worden.

Mijn ouders hebben me ook geholpen toen ik erg gepest werd en ook mijn mentor trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Maar hoe het nu is helpt ook niet toch?
een discussie is niet erg toch? beter dan uitgescholden worden

gewoon eemaling en erg duidelijk erin zijn,. wat het probleem nu eigenlijk is
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 11:55
Verwijderd
geloof me, een discussie kan wat uithalen als het 1 op 1 is, maar in je eentje tegen een grote groep dat red je nooit...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 14:58
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
geloof me, een discussie kan wat uithalen als het 1 op 1 is, maar in je eentje tegen een grote groep dat red je nooit...
godverdomme

vandaag gingen ze weer door

en nu ook via hyves

ik trek dit egt niet meer
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 15:04
Verwijderd
1 op 1 lijkt me ook beter inderdaad. Is er 1 die het hoogste woord heeft in het groepje? dan kun je die eens apart nemen voor een gesprek.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 15:25
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
1 op 1 lijkt me ook beter inderdaad. Is er 1 die het hoogste woord heeft in het groepje? dan kun je die eens apart nemen voor een gesprek.
ze gaan ookal door via hyves

klootzakken

Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 15:53
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Mep d'r 1 op de smoel?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 17:11
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
Mep d'r 1 op de smoel?
dan word het 6 tegen 1
en da gaat m nie worden
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 17:28
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
niks doen en erover posten op een forum doet ook niks, prima om je verhaal ergens te dumpen, dat raad ik sowieso aan maar als jij dit niet meer wil dan ben jij de enige die er wat aan kan gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 18:32
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
niks doen en erover posten op een forum doet ook niks, prima om je verhaal ergens te dumpen, dat raad ik sowieso aan maar als jij dit niet meer wil dan ben jij de enige die er wat aan kan gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 19:04
Verwijderd
Ja maar 1 gaan slaan kan je doen, maar dan krijg je ze alle 6 over je heen. En dat ga je never nooit redden. Bovendien vinden die 6 dat alleen nog maar leuker. En word het nog erger.
Echt je moet er hulp voor vragen.. Heb jij anders geen vrienden die ook nog voor je op kunnen komen? Als jij ook een groepje hebt sta je net zo sterk als hun.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 19:17
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
Ja maar 1 gaan slaan kan je doen, maar dan krijg je ze alle 6 over je heen. En dat ga je never nooit redden. Bovendien vinden die 6 dat alleen nog maar leuker. En word het nog erger.
Echt je moet er hulp voor vragen.. Heb jij anders geen vrienden die ook nog voor je op kunnen komen? Als jij ook een groepje hebt sta je net zo sterk als hun.
1 vriend komt voor me op

die word daardoor oowk gepest

maar de rest zijn laffe flikkers
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 19:44
Verwijderd
Als je ze niet wil aanspreken dan maar gewoon meepraten/lachen met ze, of negeren.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 20:27
Verwijderd
Praat met een leraar van school hierover, neem desnoods printscreens van het cyberpesten mee, en vraag of die leraar hen met het gedrag kan confronteren, desnoods zonder dat je er zelf bijzit...
De pestkoppen verwachten dat nl niet...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 23:02
Jefar
Jefar is offline
Gewoon de "leider" 1 keer hard op zijn moel slaan endsn doet de rest niets
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 01:39
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
1 vriend komt voor me op

die word daardoor oowk gepest

maar de rest zijn laffe flikkers
Maar zodra iemand jou een laffe flikker zou noemen zou je het hier posten, beetje hypocriet maar oke.

Kijk, wat je kan doen is:

A. Voor jezelf opkomen en die lui niet over je heen laten lopen, ook al zijn het er 6, dan nog kan je wel een keer voor jezelf een klap verkopen en dan krijg je maar die donderse 6 gasten over je heen, in ieder geval heb je je eigenwaarde.

Acktie -> Reactie -> ???

Maakt je nieuweschierig he?

B. Geef ze geen reden om op jou te pikken, geen idee hoe jij reageert zodra iemand je bijvoorbeeld shoarmahoofd zou noemen maar een scherpe relaxde opmerking met een chille houding, dan houden die luitjes het wel snel voor gezien. Maargoed om je nou voor te doen als een ander..

Dus wat ga je ermee doen? Ga je komende maanden hier posten over hoe ze je op je hyves pakken en weet ik het of ga je er wat aan doen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 09:53
Verwijderd
Ben ik nou de enige die denkt dat het alleen maar erger wordt als die pesters door leraren worden aangesproken? Dan krijg je volgens mij alleen maar dat de pesters nog harder gaan pesten (misschien zelfs op subtielere wijze, zodat het nog moeilijker is om ervan af te komen) omdat ze dan ook nog eens 'wraak' willen nemen. Een leraar kan ook maar tot op een bepaalde hoogte hulp bieden. Zodra bij school de deuren dicht gaan hebben die pesters daar waarschijnlijk ook geen boodschap meer aan. En als het pesten subtieler (en daarmee wil ik dus niet zeggen: minder erg) wordt is het ook minder zichtbaar voor de omgeving en kom je er misschien wel helemaal alleen voor te staan - dan denken misschien zelfs jouw vrienden dat je je aanstelt, of zo.

Heb je wel gewoon vrienden? Als ik jou was zou ik het blijven negeren, gewoon met je vrienden omgaan, doen alsof er niets gebeurt. Je moet je altijd bedenken dat pesters meestal het meest onzeker zijn. Zij pesten anderen om zichzelf beter te voelen en om ervoor te zorgen dat zij zelf het slachtoffer niet worden. Pesten is ook niet 'persoonlijk'. Ik bedoel, natuurlijk wordt het persoonlijk als ze jou eruit blijven pikken, maar ze hebben jou alleen gekozen omdat je op één of andere manier een makkelijk slachtoffer bent, of misschien reageer je gewoon op een manier die hen aanmoedigt. Als jij het niet was geweest hadden ze wel een ander slachtoffer gevonden, dat is wat ik bedoel met 'niet persoonlijk'.

Ik denk dat het belangrijkste is dat jij jouw houding verandert. Op dit moment straal jij waarschijnlijk heel erg uit dat zij jouw raken met de dingen die ze zeggen. Zodra jij vol zelfvertrouwen en op een relaxte manier hun woorden langs je heen laat gaan en zij dus geen lol meer kunnen beleven aan jou, zullen ze vanzelf ophouden. Verander jouw eigen zelfbeeld en laat dat niet van hen afhangen. Ze noemen je homo, so what? Zelfs al was je wel homo, dan had je je daar nog niet voor hoeven schamen. Bedenk hoe zielig zij zijn dat ze dit soort gedrag tentoonstellen; het ligt niet aan jou.

De volgende keer dat ze je weer uitschelden moet je bij jezelf denken: "Ik weet gelukkig wie het zegt." En dan moet je jezelf gelukkig prijzen dat jij niet zo zielig hoeft te doen om jezelf goed te voelen. Gewoon langs je heen laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 16:09
Verwijderd
@Syori, dan laat je die leraar zeggen dat ie t van n ander heeft de het heeft gezien, of dat die leraar het zelf heeft gezien...
Op die manier heb ik al heel vaak dingen opgelost, leraren begrijpen meestal wel dat je anoniem wil blijven...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 23:16
Verwijderd
Citaat:
@Syori, dan laat je die leraar zeggen dat ie t van n ander heeft de het heeft gezien, of dat die leraar het zelf heeft gezien...
Op die manier heb ik al heel vaak dingen opgelost, leraren begrijpen meestal wel dat je anoniem wil blijven...
Ja en dan? "Ik heb gezien dat jullie hem pesten. Houdt er mee op."

En dan? Dan gaan ze verder op een moment waarop niemand het ziet, of zoals ik al zei: Veel subtieler. En dan is het nog moeilijker om ervan af te komen, want dan krijg je er bovenop dat ze ook nog wraak willen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 10:53
Woeshje
Woeshje is offline
Hallo muchachomalo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan 11 jaar lang.
Je moet je er niks van aantrekken. Ik ben nu 17 en heb op 3 scholen gezeten in die 11 jaar ( 2x basis, 1x VMBO).
Heb altijd met me laten kisten. Accepteerde altijd maar alles. Met docenten praten had geen zin. Ik was doodsongelukkig.

Ik heb op de basisschool nooit vrienden of vriendinnen gehad, omdat die ook bang waren dat ze gepest zouden worden.
Ik weet hoe moeilijk dat is voor je, Je moet gewoon contact zoeken met de mensen die je niet uitschelden.
En schijt hebben aan die het wel doen. Je moet er niet op reageren, want ze vragen om reactie.
Ik weet niet in welke periode jij zit, basisschool, middelbaar, ect?

Maar ik kan je wel een tip meegeven:
Als je naar een nieuwe school gaat. moet je met een schone lei beginnen, niet met je laten kisten.
Voor jezelf en/of voor andere opkomen. Dan krijg je ook direct meer vrienden.
Er zullen altijd mensen zijn die je uitproberen. Dus moet je voor je zelf opkomen.
Anders blijf je onzeker, dan gaat alles niet lukken. Het best wat je kan doen, is dingen positief inzien.
Denk nu maar zo. Ze schelden me uit voor homo, omdat ze zelf ongelukkig zijn. Uiteindelijk kom jij sterker uit de strijd!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 18:02
Sandbak
Sandbak is offline
Citaat:
ik word gepest en ze roepen dat ik homo ben(ben ik niet)

ik zie het soms egt nie meer zitten

hoe verhelp ik dit??
Zal ik je eens wat zeggen. Ik zit in het zelfde schuitje. Mijn ouders zijn naar de schoolleiding gestapt.
Oud 15-03-2011, 18:03
Sandbak
Sandbak is offline
Citaat:
Ben ik nou de enige die denkt dat het alleen maar erger wordt als die pesters door leraren worden aangesproken? Dan krijg je volgens mij alleen maar dat de pesters nog harder gaan pesten (misschien zelfs op subtielere wijze, zodat het nog moeilijker is om ervan af te komen) omdat ze dan ook nog eens 'wraak' willen nemen. Een leraar kan ook maar tot op een bepaalde hoogte hulp bieden. Zodra bij school de deuren dicht gaan hebben die pesters daar waarschijnlijk ook geen boodschap meer aan. En als het pesten subtieler (en daarmee wil ik dus niet zeggen: minder erg) wordt is het ook minder zichtbaar voor de omgeving en kom je er misschien wel helemaal alleen voor te staan - dan denken misschien zelfs jouw vrienden dat je je aanstelt, of zo.

Heb je wel gewoon vrienden? Als ik jou was zou ik het blijven negeren, gewoon met je vrienden omgaan, doen alsof er niets gebeurt. Je moet je altijd bedenken dat pesters meestal het meest onzeker zijn. Zij pesten anderen om zichzelf beter te voelen en om ervoor te zorgen dat zij zelf het slachtoffer niet worden. Pesten is ook niet 'persoonlijk'. Ik bedoel, natuurlijk wordt het persoonlijk als ze jou eruit blijven pikken, maar ze hebben jou alleen gekozen omdat je op één of andere manier een makkelijk slachtoffer bent, of misschien reageer je gewoon op een manier die hen aanmoedigt. Als jij het niet was geweest hadden ze wel een ander slachtoffer gevonden, dat is wat ik bedoel met 'niet persoonlijk'.

Ik denk dat het belangrijkste is dat jij jouw houding verandert. Op dit moment straal jij waarschijnlijk heel erg uit dat zij jouw raken met de dingen die ze zeggen. Zodra jij vol zelfvertrouwen en op een relaxte manier hun woorden langs je heen laat gaan en zij dus geen lol meer kunnen beleven aan jou, zullen ze vanzelf ophouden. Verander jouw eigen zelfbeeld en laat dat niet van hen afhangen. Ze noemen je homo, so what? Zelfs al was je wel homo, dan had je je daar nog niet voor hoeven schamen. Bedenk hoe zielig zij zijn dat ze dit soort gedrag tentoonstellen; het ligt niet aan jou.

De volgende keer dat ze je weer uitschelden moet je bij jezelf denken: "Ik weet gelukkig wie het zegt." En dan moet je jezelf gelukkig prijzen dat jij niet zo zielig hoeft te doen om jezelf goed te voelen. Gewoon langs je heen laten gaan.
Toen ik dit las kreeg ik de tranen in mijn ogen... Hopelijk kan het me helpen.
Oud 15-03-2011, 18:07
Sandbak
Sandbak is offline
Citaat:
godverdomme

vandaag gingen ze weer door

en nu ook via hyves

ik trek dit egt niet meer
Wat deden ze? Anti Jouw Hyves maken? Flauwe Krabbels posten? Chat?
Je kan ze ook aangeven bij hyves
Oud 15-03-2011, 19:50
muchachomalo
muchachomalo is offline
Citaat:
Wat deden ze? Anti Jouw Hyves maken? Flauwe Krabbels posten? Chat?
Je kan ze ook aangeven bij hyves
flauwe krabbels

chat
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 19:54
Verwijderd
Ik heb geen Hyves dus ik heb geen flauw idee hoe het werkt, maar hoe kunnen zij 'krabbels' (??) op jouw Hyves zetten? Waarom heb je ze dan als vrienden geaccepteerd? Kun je geen mensen blokkeren ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten