![]() |
|
Nee dat hoeft niet. soms gaan de blaasjes zo snel kapot, dat je alleen het korstenstadium meemaakt.
gaan ze nou ineens verhuizen of breidt het zich enorm uit, dan kan het ook krentenbaard zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vermits er dus niet echt vocht meer is: hoe besmettelijk is het nog in dit stadium ? |
![]() |
|
Een koortslip begint als een jeukend rood plekje, daarna wordt het een blaasje, en als dit blaasje kapot gaat wordt het een nattig wondje dat daarna indroogt tot een korstje.
Lippenbalsem doet niks op een koortslip. Je kan de genezing wel iets versnellen door voórdat je een blaasje hebt al te smeren met aciclovir creme (of zovirax, als je graag de dure merkversie hebt)
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wat zijn de gevolgen van een tekort aan vitamine B2?
Bij een tekort aan vitamine B2 kunnen er ontstekingen van de huid ontstaan, voornamelijk bij de mondhoeken. Een vitamine B2-tekort kan leiden tot een verlaging van het hemoglobinegehalte. Dat is riskant: hemoglobine is de rode kleurstof in ons bloed en vervoert zuurstof in het bloed van de longen naar alle cellen in ons lichaam. www.vitamine-info.nl Hoe heeft je huisarts vastgesteld dat het om een stafylokok ging? Ik heb het ook wel vaker gehad, maar altijd in tijden dat ik niet zo veel at. Een vriendin van me heeft het bijna constant, maar zij heeft een gluten-vrij dieet en komt daardoor niet aan haar B2-behoefte. |
![]() |
|
Ik heb ook een tijd van die pijnlijke, rode mondhoeken gehad en volgens m'n moeder kwam dat omdat ik dan te weinig aardappels at, zit daar toevallig vitamine B2 in?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Belangrijke bronnen van vitamine B2 zijn melk(producten), vlees(waren), groenten, fruit en graanproducten. Natuurlijke voedingsbronnen % ADH (volwassen man) Melk (2 glazen) 50 Broccoli (gekookt, 150 gram) 20 Ei (1 stuk) 15 Leverpastei (voor 1 sneetje) 5 Noten (handje, 50 gram) 5 Aardappel staat er niet bij, het zal dus in ieder geval niet bijster veel B2 opleveren denk ik zo. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
wondje in mondhoek Verwijderd | 13 | 14-06-2005 23:17 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Linda2 Verwijderd | 16 | 22-01-2005 11:39 | |
Verhalen & Gedichten |
2 van Crystal.Tears' verhaaltjes Crystal.Tears | 4 | 28-02-2004 13:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Eeuwige glimlach kuzmelis | 2 | 24-11-2003 11:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |