Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2011, 20:31
Verwijderd
Ik heb sinds kort (2-3 dagen) wondjes op mijn mondhoeken.
Eerst waren ze relatief klein en dacht ik dat het gewoon scheurtjes waren.
Nu zijn ze groter en meer rond mijn mondhoek dan echte scheuren.
Het zijn geen echte (koorts)blaasjes denk ik.
Wat zou het wel kunnen zijn ?

Laatst gewijzigd op 13-03-2011 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 20:33
Pluis
Pluis is offline
Dat is een prachtige variant van een koortslip!
Oud 13-03-2011, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Dat is een prachtige variant van een koortslip!
Dacht ik ook al even aan, maar het zijn gewoon wondjes (ondertussen korst).
Het zijn dus geen blaasjes ofzo, en ik dacht dat dit bij een koortslip wel altijd het geval was. Het kan ook zijn dat ik me hierin vergis natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 20:59
Pluis
Pluis is offline
Nee dat hoeft niet. soms gaan de blaasjes zo snel kapot, dat je alleen het korstenstadium meemaakt.

gaan ze nou ineens verhuizen of breidt het zich enorm uit, dan kan het ook krentenbaard zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Oud 13-03-2011, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Nee dat hoeft niet. soms gaan de blaasjes zo snel kapot, dat je alleen het korstenstadium meemaakt.

gaan ze nou ineens verhuizen of breidt het zich enorm uit, dan kan het ook krentenbaard zijn, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Jij lijkt hier veel vanaf te weten
Vermits er dus niet echt vocht meer is: hoe besmettelijk is het nog in dit stadium ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 21:05
Pluis
Pluis is offline
nja zolang er nog korsten zitten is het besmettelijk, maar als het goed is ingedroogd heb je het ergste wel gehad.
Oud 16-03-2011, 16:55
Guinie
Guinie is offline
Hoe kun je het verhelpen? Ik heb ook zoiets, maar bij mij lijkt het meer op een gewoon een heel droog stukje huid zeg maar. Is dit hetzelfde? En ik smeer er nou steeds lippenbalsem op, helpt dat of maakt het dat alleen erger?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 19:27
Pluis
Pluis is offline
Een koortslip begint als een jeukend rood plekje, daarna wordt het een blaasje, en als dit blaasje kapot gaat wordt het een nattig wondje dat daarna indroogt tot een korstje.
Lippenbalsem doet niks op een koortslip. Je kan de genezing wel iets versnellen door voórdat je een blaasje hebt al te smeren met aciclovir creme (of zovirax, als je graag de dure merkversie hebt)
Oud 16-03-2011, 19:53
Guinie
Guinie is offline
..Zover nog geen blaasjes iig.. Alleen twee kleine rode pijnlijke plekjes op m'n mondhoeken. Maar het valt verder ook niet zo op ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 20:19
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Koortslip inderdaad.
In sommige gevallen kan het ook droogte zijn, voeldoende water dus en afblijven van je lippen (zeker niet met je tong nathouden)

Zou geloof ik ook vitamine c gebrekje kunnen zijn maar pin me er niet op vast. Maarja, koortslip is waarschijnlijker.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 21:41
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
..Zover nog geen blaasjes iig.. Alleen twee kleine rode pijnlijke plekjes op m'n mondhoeken. Maar het valt verder ook niet zo op ofzo
Nou het kán een koortslip worden, maar het kunnen ook gewoon een soort van kloofjes zijn, door het weer enzo.
Oud 16-03-2011, 21:41
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Koortslip inderdaad.
In sommige gevallen kan het ook droogte zijn, voeldoende water dus en afblijven van je lippen (zeker niet met je tong nathouden)

Zou geloof ik ook vitamine c gebrekje kunnen zijn maar pin me er niet op vast. Maarja, koortslip is waarschijnlijker.
vitamine C gebrek lukt je niet in nederland als je normaal eet. Alleen als je alleen maar patat en afhaal eet, dan zou je dat lukken.
Oud 17-03-2011, 10:31
arPos
arPos is offline
Als het een herpesvariant is gaat het weg met zinkzalf.
Oud 17-03-2011, 21:23
TedEdFred
TedEdFred is offline
het kan ook gewoon uitgedroogd zijn. Wel of geen koortslip, het kan geen kwaad om er iets vets op te smeren, vaseline of uierzalf. Maar beter geen geparfumeerde bende of labello ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:04
Guinie
Guinie is offline
Waarom geen labello?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 19:00
Verwijderd
Ik ben er mee naar de dokter geweest. Ik heb geen koortslip maar iets wat te maken heeft met stafylokokken.
Moet nu antibiotica nemen.

@ Pluis : Het is blijkbaar dus wel iets krentenbaard-achtigs
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 14:35
Pluis
Pluis is offline
als het een stafylokok is, dan is het niet iets krentebaard-achtigs, maar gewoon echt krentebaard!
Heb je er geen antibiotische zalf voor gekregen? Of zat het ook nog ergens anders?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 17:47
Verwijderd
Wat zijn de gevolgen van een tekort aan vitamine B2?

Bij een tekort aan vitamine B2 kunnen er ontstekingen van de huid ontstaan, voornamelijk bij de mondhoeken. Een vitamine B2-tekort kan leiden tot een verlaging van het hemoglobinegehalte. Dat is riskant: hemoglobine is de rode kleurstof in ons bloed en vervoert zuurstof in het bloed van de longen naar alle cellen in ons lichaam.

www.vitamine-info.nl

Hoe heeft je huisarts vastgesteld dat het om een stafylokok ging?

Ik heb het ook wel vaker gehad, maar altijd in tijden dat ik niet zo veel at. Een vriendin van me heeft het bijna constant, maar zij heeft een gluten-vrij dieet en komt daardoor niet aan haar B2-behoefte.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 18:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook een tijd van die pijnlijke, rode mondhoeken gehad en volgens m'n moeder kwam dat omdat ik dan te weinig aardappels at, zit daar toevallig vitamine B2 in?
Oud 19-03-2011, 19:35
Verwijderd
Citaat:
als het een stafylokok is, dan is het niet iets krentebaard-achtigs, maar gewoon echt krentebaard!
Heb je er geen antibiotische zalf voor gekregen? Of zat het ook nog ergens anders?
Ja, zalf en pillen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook een tijd van die pijnlijke, rode mondhoeken gehad en volgens m'n moeder kwam dat omdat ik dan te weinig aardappels at, zit daar toevallig vitamine B2 in?
Vitamine B2

Belangrijke bronnen van vitamine B2 zijn melk(producten), vlees(waren), groenten, fruit en graanproducten.

Natuurlijke voedingsbronnen

% ADH (volwassen man)

Melk (2 glazen)

50

Broccoli (gekookt, 150 gram)

20

Ei (1 stuk)

15

Leverpastei (voor 1 sneetje)

5

Noten (handje, 50 gram)

5

Aardappel staat er niet bij, het zal dus in ieder geval niet bijster veel B2 opleveren denk ik zo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten