Je hebt ook nog geen 'welke anti-spijbelmaatregelen zijn momenteel bekend?' of iets dergelijks.
En ehm,
- Waarom vinden we spijbelen eigenlijk zo erg?
- Is het echt erg om te spijbelen? Neemt de kans op een slecht opleidingsniveau/slechte baan hierdoor toe? Of waren het al 'kansarme' groepen die spijbelde/valt het eigenlijk wel mee?
- Wie spijbelen er vooral? Welke groepen (gender/afkomst/opleidingsniveau) spijbelen vooral? Waarom juist deze?
- Welke karaktertrekken spelen mee in een spijbelaar?
- Welke soorten spijbelaars heb je? (Denk bijvoorbeeld aan 'ik heb geen zin' of 'meelopen' of 'ik kan het toch niet/faalangst' ect.)
- Werd er vroeger evenveel gespijbeld, of meer/minder? Waardoor komt dit waarschijnlijk?
- Wat zijn de huidige maatregelen in Nederland die genomen worden om spijbelen te verminderen?
- Welke andere maatregelen, bijvoorbeeld in het buitenland of slechts als idee, bestaan er om spijbelen te verminderen?
- Waarom zouden deze maatregelen werken? Of waarom niet?
- Wat zou ik aanbevelen om het spijbelen tegen te gaan? Hoe zou dit moeten werken, hoeveel zou dit kosten en hoeveel zou het opleveren?
Bijvoorbeeld. Hoewel je dit ook wel als deelvragen van deelvragen kunt zien, maar goed.