Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2011, 15:38
Hpstefan
Hpstefan is offline
Zou iemand mij kunnen vertellen/informeren over de volgende zinnen of het kloppende/goede zinnen zijn:

Ik ontwikkel me voortdurend hier op school, het is consuquent dat je natuurlijk wel competent moet zijn op de manier van werken wat bij een vwo'er past. Dit is dan ook iets wat ik toezie, en vermoedelijk ook iets is wat ik kan.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2011, 16:20
Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Zou iemand mij kunnen vertellen/informeren over de volgende zinnen of het kloppende/goede zinnen zijn:

Ik ontwikkel me voortdurend hier op school, het is consuquent dat je natuurlijk wel competent moet zijn op de manier van werken wat bij een vwo'er past. Dit is dan ook iets wat ik toezie, en vermoedelijk ook iets is wat ik kan.

Alvast bedankt!
Is het niet ''die bij een vwo'er past''?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 16:53
Cyella
Citaat:

Alvast bedankt!
Ik ontwikkel me voortdurend op school, het is consequent dat je natuurlijk competent moet zijn op de manier van werken die bij een VWO'er past. Dit is dan ook iets wat ik toezie, en vermoedelijk ook iets is wat ik kan.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 16:57
Hpstefan
Hpstefan is offline
Bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 17:35
AzN
AzN is offline
Ik ontwikkel me voortdurend op school. Het is consequent dat je natuurlijk wel competent moet zijn op de manier van werken die bij een VWO'er past. Dit is dan ook iets waar ik op toezie en vermoedelijk ook iets wat ik kan.

Ik begrijp die dikgedrukte zin niet, maar ik begrijp wel wat je ermee probeert te zeggen. Zelf zou ik 'm vervangen met:

'Het is essentieel dat ik competent ben en blijf door te werken op een niveau dat bij een VWO'er past.'

Maar 't is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat die dikgedrukte zin volledig klopt. In dat geval kun je m'n suggestie negeren .
Oud 24-03-2011, 18:15
KillZeMall
KillZeMall is offline
Citaat:

Alvast bedankt!
Ik ontwikkel mij voortdurend hier op school. Het is natuurlijk noodzakelijk dat je competent moet zijn qua de werkmanier die bij een vwo'er hoort. Dit is dan ook iets wat ik zorg aan draag en vermoedelijk ook iets wat ik kan.

?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 19:20
Hpstefan
Hpstefan is offline
super!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 23:25
Verwijderd
Ik vind het echt heel krom geformuleerd, sorry Wat AzN zegt is echt verreweg de beste optie.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 11:59
Verwijderd
Wat een rare zinnen. Het klopt van geen kanten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Wat een rare zinnen. Het klopt van geen kanten.
Dit ja.

Citaat:

Alvast bedankt!
Ik maak hier op school een constante ontwikkeling door. Het is vanzelfsprekend dat je, als vwo'er, over de competenties moet beschikken om te werken op de manier die op dit schooltype gebruikelijk is. Ik zie er dan ook op toe dat ik deze vaardigheden behoud en blijf ontwikkelen; ik vermoed dat ik hiertoe in staat ben. (wat ik trouwens betwijfel, gezien deze zinnen, maar dat terzijde.)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 12:25
Verwijderd
Hm, hele verbetering maar dit klinkt nog wel raar: op de manier die op dit schooltype gebruikelijk is. Ik zou 'voor' i.p.v. 'op' gebruiken. En 'schooltype' zou ik vervangen door gewoon "het vwo".
"Ik vermoed" vind ik ook raar. 'Vermoeden' betekent bij mij, dat je iemand (in principe een ander) er licht van verdenkt iets "gedaan" te hebben of te zullen gaan "doen". Daarom zou ik eerder gebruiken: "ik verwacht".
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 12:33
Verwijderd
Voor of op weet ik niet. Ik heb een voorzetselgat in mijn hersens. En ik had 'schooltype' gezegd omdat ik 'vwo' al benoemd had (in 'als vwo'er').
'Vermoeden' betekent bij mij meer zoiets als 'ik ben een verstandig mannetje met baard dat veel nadenkt over zaken in een bruine leunstoel, en daarom voorspel ik deze en deze situatie'. Het is een woord dat ik vaak en graag gebruik, dus. 'Verwachten' is een lelijk woord.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 13:06
Verwijderd
Verwachten = mooi. Vermoeden is lelijk.

Maar goed, ontopic dan maar weer.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 17:06
Hpstefan
Hpstefan is offline
Wat vinden jullie van dit:

Als vwo'er moet je over meerdere competenties beschikken die je moet kunnen hanteren in het vwo. Zo onderga ik een constante persoonlijke ontwikkeling en krijg is steeds meer vaardigheden tot mijn beschikking.
Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw en vaardigheden die ik nog ontbeer, verwerf. Ik ben vrij zeker dat ik hierin kan slagen.

PS: wat betreft het eerste bericht, had ik hierbij al zo ' een vermoeden dat het nergens op sloeg, het klonk al frapant...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 17:09
Verwijderd
Frapant. Ja-ja.

Hoe dan ook, dit klinkt al een stuk beter, al lijkt 'competenties die je moet kunnen hanteren' me een beetje vreemd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 18:35
Verwijderd
Gewoon het stukje van Etmakas gebruiken. Want jij gebruikt "dure" woorden alleen maar voor de show, volgens mij. Alleen gebruik je ze verkeerd. Ik stel voor om in normaal Nederlands te schrijven, want dingen als "competenties hanteren" kunnen echt niet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 18:48
Verwijderd
Ik vind het ook over de top; ik heb inderdaad het idee dat je "dure" woorden gebruikt omdat je denkt dat je dan geloofwaardig overkomt oid, maar die woorden doen bij mij juist het omgekeerde
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 18:54
AzN
AzN is offline
Ik krijg sterk de indruk dat je zoveel mogelijk 'moeilijke' woorden in dat stukje tekst probeert te krijgen. Als ik de inhoud zo lees, begrijp ik dat je je schoolervaringen en -prestaties moet beschrijven? Dat kun je toch juist 't beste in je eigen woorden doen?

In ieder geval, die laatste versie ziet er 'n stuk beter uit dan die eerste . Maar toch komt 't nog steeds vrij ongeloofwaardig over (alsof je 't niet meent). Mijn suggesties:
- 'Vaardigheden toepassen' vind ik beter dan 'competenties hanteren'.
- 'Vaardigheden ontwikkelen' vind ik beter dan 'vaardigheden uitbouwen of tot je beschikking krijgen'.
- 'Een ontwikkeling doormaken' vind ik beter dan 'een ontwikkeling ondergaan'.
Oud 26-03-2011, 19:41
Hpstefan
Hpstefan is offline
okee bedankt allemaal voor jullie tips,,,lijkt dit er meer op??:

Als vwo'er moet je over meerdere vaardigheden beschikken die je moet kunnen toepassen in het vwo. Zo doormaak ik een constante persoonlijke ontwikkeling en ontwikkel hierbij steeds meer vaardigheden. Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw en vaardigheden die ik nog ontbeer, verwerf. Ik ben vrij zeker dat ik hierin kan slagen.

Zoals je dus ziet heb ik niets kunnen verzinnen voor: 'en ontwikkel hierbij steeds meer vaardigheden'
beetje sielig...maar ik kom er niet op
weet iemand wat ik hier kan plaatsen?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 20:22
Verwijderd
Als vwo'er moet je over meerdere vaardigheden beschikken die je moet kunnen toepassen in het vwo. Zo doormaak ik een constante persoonlijke ontwikkeling door en ontwikkel hierbij steeds meer vaardigheden. Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw en vaardigheden die ik nog ontbeer, verwerf. Ik ben vrij zeker dat ik hierin kan slagen.

doormaak -> maak ... door

En ik vind die vette zin niet lekker lopen. Ik zou iets zeggen als;
Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw. Daarnaast wil ik nieuwe vaardigheden ontwikkelen.

Ik vraag me trouwens af of er bij die eerste zin in mijn correctie (dus 'ik wil er dan ook.... uitbouw') geen komma ontbreekt, ik ben te gaar om het goed te kunnen beoordelen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 23:22
AzN
AzN is offline
Ik kan me van 't VWO herinneren dat er 'n komma hoort te staan tussen twee werkwoorden. Dus Andijvie's suggestie zou worden: "Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit, behoud en verder uitbouw. Daarnaast wil ik nieuwe vaardigheden ontwikkelen."

En als je graag 'en ontwikkel hierbij steeds meer vaardigheden' wilt vervangen met iets anders: "Zo maak ik een constante persoonlijke ontwikkeling door en doe ik daarbij steeds meer kennis op." Want je hebt 't eigenlijk alleen over 't ontwikkelen van vaardigheden, terwijl je op 't VWO toch ook vrij veel theorie krijgt te verwerken? Of ervaar je dat anders?
Oud 27-03-2011, 12:08
Hpstefan
Hpstefan is offline
nee daar heb je gelijk in, maar eigenlijk is het de bedoeling dat ik in het kort wat moet vertellen over mijn manier van werken (motivatie, werkhouding, inzet, samenwerking, etc. oftewel vaardigheden) snap je
maar ik zou dat er ook bij kunnen betrekken:

"Als vwo'er moet je over meerdere competenties beschikken die je moet kunnen toepassen tijdens je opleiding. Zo maak ik een constante persoonlijke ontwikkeling door en verwerf hierbij steeds meer kennis en vaardigheid. Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw, en de kennis die ik nog ontbeer, verkrijg. Dat ik hierin zal slagen is voor mij een gegeven."

Laatst gewijzigd op 27-03-2011 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 14:07
AzN
AzN is offline
Nog 'n beetje mierenneukerij :

"Als vwo'er moet je over meerdere competenties beschikken die je moet kunnen toepassen tijdens je opleiding. Zo maak ik een constante persoonlijke ontwikkeling door en verwerf hierbij steeds meer kennis en vaardigheden. Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit, behoud en verder uitbouw, en de kennis die ik nog ontbeer, verkrijg. Dat ik hierin zal slagen is voor mij het ultieme streefdoel."
Reageren

Regels voor berichten