Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ontwikkel me voortdurend op school. Het is consequent dat je natuurlijk wel competent moet zijn op de manier van werken die bij een VWO'er past. Dit is dan ook iets waar ik op toezie en vermoedelijk ook iets wat ik kan.
Ik begrijp die dikgedrukte zin niet, maar ik begrijp wel wat je ermee probeert te zeggen. Zelf zou ik 'm vervangen met: 'Het is essentieel dat ik competent ben en blijf door te werken op een niveau dat bij een VWO'er past.' Maar 't is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat die dikgedrukte zin volledig klopt. In dat geval kun je m'n suggestie negeren ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm, hele verbetering maar dit klinkt nog wel raar: op de manier die op dit schooltype gebruikelijk is. Ik zou 'voor' i.p.v. 'op' gebruiken. En 'schooltype' zou ik vervangen door gewoon "het vwo".
"Ik vermoed" vind ik ook raar. 'Vermoeden' betekent bij mij, dat je iemand (in principe een ander) er licht van verdenkt iets "gedaan" te hebben of te zullen gaan "doen". Daarom zou ik eerder gebruiken: "ik verwacht". |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor of op weet ik niet. Ik heb een voorzetselgat in mijn hersens.
![]() 'Vermoeden' betekent bij mij meer zoiets als 'ik ben een verstandig mannetje met baard dat veel nadenkt over zaken in een bruine leunstoel, en daarom voorspel ik deze en deze situatie'. Het is een woord dat ik vaak en graag gebruik, dus. 'Verwachten' is een lelijk woord. |
![]() |
|
![]() |
Wat vinden jullie van dit:
Als vwo'er moet je over meerdere competenties beschikken die je moet kunnen hanteren in het vwo. Zo onderga ik een constante persoonlijke ontwikkeling en krijg is steeds meer vaardigheden tot mijn beschikking. Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw en vaardigheden die ik nog ontbeer, verwerf. Ik ben vrij zeker dat ik hierin kan slagen. PS: wat betreft het eerste bericht, had ik hierbij al zo ' een vermoeden dat het nergens op sloeg, het klonk al frapant... |
![]() |
|
Ik krijg sterk de indruk dat je zoveel mogelijk 'moeilijke' woorden in dat stukje tekst probeert te krijgen. Als ik de inhoud zo lees, begrijp ik dat je je schoolervaringen en -prestaties moet beschrijven? Dat kun je toch juist 't beste in je eigen woorden doen?
In ieder geval, die laatste versie ziet er 'n stuk beter uit dan die eerste ![]() - 'Vaardigheden toepassen' vind ik beter dan 'competenties hanteren'. - 'Vaardigheden ontwikkelen' vind ik beter dan 'vaardigheden uitbouwen of tot je beschikking krijgen'. - 'Een ontwikkeling doormaken' vind ik beter dan 'een ontwikkeling ondergaan'.
|
![]() |
okee bedankt allemaal voor jullie tips,,,lijkt dit er meer op??:
Als vwo'er moet je over meerdere vaardigheden beschikken die je moet kunnen toepassen in het vwo. Zo doormaak ik een constante persoonlijke ontwikkeling en ontwikkel hierbij steeds meer vaardigheden. Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw en vaardigheden die ik nog ontbeer, verwerf. Ik ben vrij zeker dat ik hierin kan slagen. Zoals je dus ziet heb ik niets kunnen verzinnen voor: 'en ontwikkel hierbij steeds meer vaardigheden' beetje sielig...maar ik kom er niet op ![]() weet iemand wat ik hier kan plaatsen? alvast bedankt! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als vwo'er moet je over meerdere vaardigheden beschikken die je moet kunnen toepassen in het vwo. Zo
doormaak -> maak ... door En ik vind die vette zin niet lekker lopen. Ik zou iets zeggen als; Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw. Daarnaast wil ik nieuwe vaardigheden ontwikkelen. Ik vraag me trouwens af of er bij die eerste zin in mijn correctie (dus 'ik wil er dan ook.... uitbouw') geen komma ontbreekt, ik ben te gaar om het goed te kunnen beoordelen ![]() |
![]() |
|
Ik kan me van 't VWO herinneren dat er 'n komma hoort te staan tussen twee werkwoorden. Dus Andijvie's suggestie zou worden: "Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit, behoud en verder uitbouw. Daarnaast wil ik nieuwe vaardigheden ontwikkelen."
En als je graag 'en ontwikkel hierbij steeds meer vaardigheden' wilt vervangen met iets anders: "Zo maak ik een constante persoonlijke ontwikkeling door en doe ik daarbij steeds meer kennis op." Want je hebt 't eigenlijk alleen over 't ontwikkelen van vaardigheden, terwijl je op 't VWO toch ook vrij veel theorie krijgt te verwerken? Of ervaar je dat anders? ![]()
|
![]() |
nee daar heb je gelijk in, maar eigenlijk is het de bedoeling dat ik in het kort wat moet vertellen over mijn manier van werken (motivatie, werkhouding, inzet, samenwerking, etc. oftewel vaardigheden) snap je
![]() maar ik zou dat er ook bij kunnen betrekken: "Als vwo'er moet je over meerdere competenties beschikken die je moet kunnen toepassen tijdens je opleiding. Zo maak ik een constante persoonlijke ontwikkeling door en verwerf hierbij steeds meer kennis en vaardigheid. Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit behoud en verder uitbouw, en de kennis die ik nog ontbeer, verkrijg. Dat ik hierin zal slagen is voor mij een gegeven." Laatst gewijzigd op 27-03-2011 om 12:28. |
![]() |
|
Nog 'n beetje mierenneukerij
![]() "Als vwo'er moet je over meerdere competenties beschikken die je moet kunnen toepassen tijdens je opleiding. Zo maak ik een constante persoonlijke ontwikkeling door en verwerf hierbij steeds meer kennis en vaardigheden. Ik wil er dan ook voor zorgen dat ik de vaardigheden die ik al bezit, behoud en verder uitbouw, en de kennis die ik nog ontbeer, verkrijg. Dat ik hierin zal slagen is voor mij het ultieme streefdoel."
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] PO opdracht Verwijderd | 6 | 06-07-2013 19:44 | |
Algemene schoolzaken |
hulp nodig bij studeren wudong | 2 | 22-05-2012 11:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |