Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2011, 10:00
dnalor
dnalor is offline
Wil jullie reacties horen....?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2011, 11:11
Verwijderd
waarom je bent een man?? En nee dat gaat natuurlijk niet goed samen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 17:24
Catch
Catch is offline
Nee. Als je tiener bent moet je tienerdingen doen en niet zwanger worden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 17:33
Verwijderd
nee, dan ben je ws op je 35ste oma, en ga je de rest van je leven maar balen dat je je school niet hebt afgemaakt...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 21:10
Verwijderd
Lijkt mij ten eerste meer iets voor L&R dit topic en ten tweede: neen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 12:16
Verwijderd
Het gaat wel samen als in 'het kan'. Want ja, tieners kunnen ook zwanger worden (voor jullie allemaal zonder condoom gaan seksen, natuurlijk). Het lijkt me alleen niet zo leuk om als tiener zwanger te worden, en het lijkt me ook niet zo leuk om het kind te zijn van een tienermoeder. Het gaat dan ook niet góéd samen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 20:24
Rysair
Rysair is offline
Ik kan me er totaal niet bij voorstellen dat ik als tiener een kind waarvoor ik elke dag voor moet zorgen. Ik heb al genoeg aan me kop.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 13:07
Rivka
Rivka is offline
Ik vind het voor zowel de moeder als het kind heel onverantwoord. Ten eerste is de moeder zelf nog een kind (of net de puberteit een beetje ontgroeid) en kan ze dus helemaal geen eigen kind onderhouden of ervoor zorgen. Waarschijnlijk zal dan de 'oma' voor de verzorging moeten opdraaien (ook financieel) en dat is natuurlijk ook niet helemaal fair. Ook zal de moeder waarschijnlijk moeten stoppen met haar opleiding en daar krijgt ze dan ook weer spijt van etc.
Oud 27-03-2011, 00:04
Volk
Volk is offline
Ik denk dat het heel erg afhangt van waar en wanneer je tiener en zwanger bent. Ik moet er nu en hier niet aan denken. Maar mijn oma bijvoorbeeld is van een tijd en plek dat het normaal was om te trouwen als je klaar was met de huishoudschool. En dat is dus precies wat ze deed. En bij het huwelijk horen kinderen en dus krijg mijn oma haar eerste op haar 17de. In die context gaat het heel goed samen, hoort het zo. Ze had/heeft een man en vader voor haar kinderen, een dak boven het hoofd en een inkomen. Maar ik denk dat jonge vrouwen in het huidige Nederland de keuze hebben om het verder te schoppen dan tienermoeder en dat dat een kans is die ze zeker moeten gebruiken. Nu ja, moeten is niet het juiste woord. Er zijn nu nog steeds meiden die als ze klaar zijn met de middelbare school gaan trouwen en kinderen krijgen, en voor hun is dat goed op dat moment. Het is alleen niet wat ik zou doen/heb gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten