Dit jaar was al een moeilijk jaar ...
Maar ongeveer 5 weken heeft mijn beste maatje een zoveelste zelfmoordpoging gedaan. Ik wist dat het slecht met 'm ging, maar dit had ik niet zo zeer aan zien komen. Hij heeft zich laten opnemen op een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis. Hier zit hij sindsdien en zal hij nog minstens anderhalve maand moeten blijven. Ik heb nu ook nog maar heel weinig contact met ‘m, wat ik heel erg vind.
Hier ben ik al heel lang best wel kapot van, wat jullie je vast wel voor kunnen stellen.
Sindsdien zit ik niet meer lekker in m’n vel, ik gedraag me alsof het goed met me gaat en ik verzwijg alles aan m’n ouders … Gelukkig kan ik alles kwijt bij m’n vrienden, die me steunen door dik en dun. Ook schrijf ik heel veel op, in de hoop m’n hoofd leeg te maken. Maar toch val ik nog bijna elke nacht huilend in slaap …
Ik wil dit niet langer. Ik weet dat ik hem niet zomaar terug kan krijgen, dat alles nooit meer wordt zoals het ooit was … Maar ik wil niet meer met een rotgevoel gaan slapen en wakker worden. Het is iets waar ik elke dag mee opsta en naar bed ga.
Wat nu?
|