Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb gister nog een enorme reactie geschreven over interpunctie en hoe goed te rijmen (klik) en een wat kortere over beelden en gevoelens overbrengen (wat in mijn ogen écht belangrijk is in een gedicht) (klik). En mijn spatiebalk doet nu niet geheel normaal en bovendien is de commentaar van dat gedicht ook heel toepasselijk op dit gedicht. Gewoon, omdat jij net als bijna iedereen (werkelijke groottalenten en buitensporig vreemde mensen daargelaten) de fout maakt om dingen teveel te beschrijven, te letterlijk te blijven. Vooral de tweede klik dus.
Misschien ga ik zo nog even echt op je gedicht in, maar dit even ten eerste. Misschien steek je al wat van mijn gezwam op, daar. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vind je het een goed gedicht of niet, want dat kon ik er niet uit wijs worden ![]()
||
Citaat:
Dus hoef geen reacties op me gevoelens.. ![]() Maar goed, hij kan dus veel beter begrijp ik. Zonder spelfouten enz..
|
De spelfouten zijn het probleem niet zo zeer. Ik heb duisent keer een 'joun' in 'jouw' verandert bij een dichteres die vorig jaar gewoon in de finale van doemaardichtmaar stond, om maar iets te noemen. Een gedicht, nou ja, het is uiteindelijk wel gemaakt van woorden, zoals muziek is gemaakt door een muziekinstrument, maar dat is slechts de allerhoogste laag. Een goed gedicht staat of valt niet met spelfouten, dat is slechts iets oppervlakkigs wat iederéén kan leren.
Het gaat er veel meer om, hoe je dingen beschrijft. De beelden die je oproept, de gevoelens die je overbrengt op de lezer. En daar gaat vooral mijn tweede reactie over. En dat kan inderdaad nog veel beter (hoewel waarschijnlijk ook nog een stuk slechter, want 97% van de mensen dicht zo, of god mag weten hoeveel het er zijn). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat vinden jullie hiervan? Verwijderd | 106 | 17-09-2005 22:06 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie hiervan? Some | 7 | 24-07-2003 08:27 | |
Lifestyle |
wat vinden jullie hiervan? Aguy | 12 | 05-07-2003 18:50 | |
Seksualiteit |
Meiden wat vinden jullie van gebeft worden? Some | 103 | 03-06-2003 09:52 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie hiervan?? diamondvoodoo | 12 | 29-08-2002 18:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat vinden jullie ervan dat Nederland POLITIEK INCORRECT is? Nieuwe Nationale Partij | 89 | 21-01-2002 21:21 |