Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, dat heb ik, maar dan vind ik in principe nog niets nieuws. je schrijft het alleen anders,
M = aA en M = bB, waarbij A en B de (priem)getallen die wij zoeken, en a en b = getal uit N. Ik probeerde het ook nog via kwadrateren.maar ben er nog even niet uit. Dwz, niet een mooier bewijs dan ik hierboven leverde. Waarvan ik overigens wel vind dat het genoeg i, maar misschien kan het mooier ? M=aA en M=bB en M=cAB waarbij te bewijzen is dat c = element uit N M*M = aAbB, dit delen door cAB M = ab/c, maar hier zie ik ook nog geen gat in. |
![]() |
|
![]() |
We weten dat a een deler is van m, anders geformuleerd geeft dit: m=q.a en we weten ook dat b een deler is van a of anders gezegd door m gelijk te stellen aan q.a (zoals er staat) is b dan ook een deler van q en b ook een deler van a, maar vermits er geldt dat ggd(a,b)=1 kan b nooit deelbaar zijn door a en omgekeerd dus dat valt al weg.
We hebben nu dus: m=q.a (1) en b is een deler van q of anders gezegd: q=n.b (2) Als we (2) in (1) substitueren vinden we dat: m=n.b.a <-> m=n.(b.a) Dit impliceert dat b.a een deler is van m! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het ook met getallen geprobeerd. A=3 en B=7 M=(bijv) 42 M=aA = bB 42 = 14x3 = 6x7 42 kun je eerst delen door 3, levert 14, en daarna nog eens door 7. Omdat 3 en 7 niets gemeen hebben, levert delen door 3 geen 'waardeverlies' op. Ik bedoel: de uitkomst M/A zou je nog steeds moeten kunnen delen door B. In dat geval geldt: eerst delen door A en dan nog eens door B is hetzelfde als delen door (AxB) Maar ik zou dat liever met getallen zeggen dan met woorden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Nee, ik zei al ik ging ervan uit dat het een typefout betrof, maar dan nog klopt het niet.
Je hebt dan immers Citaat:
je moet iets doen met die ggd-eigenschap. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 72 deel 2 Heksjuh | 273 | 15-09-2010 08:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heb je een vraag waar geen antwoord op is?(nog geen antwoord mischien) The Crash Bash | 100 | 02-04-2003 15:59 | |
de claim van Spirit van wetenschappelijke bewijzen omtrent parapsychologie legatus | 18 | 20-03-2002 17:28 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
ARTistiek |
deel 4&5 van vervolg verhaal! fruitmand | 3 | 31-12-2001 17:42 | |
ARTistiek |
Inkt Voor Een Spreuk deel 2. metzondernix | 8 | 24-08-2001 19:05 |