Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Woohow, wat een leuk topic
![]() Nou, ik zit dus in driegymnasium, en ik heb een hele grote mond. Eigenlijk. Dus spreek ik iedereen aan met schatje en lieverd, en dan kijken ze me heel eng aan en dan rennen ze weg. Nouja, ik erger me er wel aan, maar ik maak me er niet zo heel erg druk over. Ze zijn gewoon een beetje... stom. Maar dat waait wel over. Hoop ik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Brugpiepers heb ik nooit last van gehad, op de middelbareschool was ik een 'legende' en iedereen ging zowiezo wel uit de weg. Er zijn overigens wel een aantal bruggers bijna de trap af gevallen toen ze mij zagen in hun eerste schoolweek ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik weet niet meer vanaf wanneer ik mijn eigen brood ging maken maar ik deed het wel op de middelbare, in de brugklas niet geloof ik want toen was ik nog lui. Ik had wel diepvriesdoosjes want we hadden niet echt een broodtrommel.
Ik weet nog een keer dat ik in de brugklas zat en mijn broer en ik omgeroepen werden om ons bij de receptie te melden dus wij dachten, oh oh, iets met mam/pap/oma ofzo. Komen we daar aan en zegt die receptioniste 'Jullie zijn jullie brood vergeten' en overhandigt ons trommeltjes. Leg dat maar eens uit aan je klasgenootjes, haha. ![]()
|
Ik zit al bijna twee jaar niet meer op de middelbare school, maar het viel toen ook al op dat het volk steeds kleiner en schattiger werd. En steeds brutaler, stoven wij nog uiteen als er een zesdeklasser langskwam, nu kreeg je een grote bek.
![]() Hoewel de echte wupjes dat niet deden, want die zaten vooral op een ander gebouw. Ik heb wel een keer gehad dat ik van een trap af kwam lopen en de gang er tegenover in keek en het een zee van mensen was. ![]() ![]() Onze school deed het in die jaren namelijk best goed, want het was zo'n fijne kleine school, dus al het volk kwam op onze school en de school naast ons deed het een stuk slechter want die was te groot! (Dit schommelde volgens mij sowieso tussen die twee scholen, uiteindelijk gaat die andere school het weer beter doen ''want die is niet zo groot en druk'' en doet onze school het weer slechter. ![]() Overigens smeerde ik op de basisschool mijn eigen brood al, als ik bij mijn moeder was. Mijn vader deed het nog wel voor ons, vond ie leuk en wij waren te lui om het zelf te gaan doen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik niet zoveel last van brugklassers. Alleen in de lift, zij denken dat zij de hele klas mee mogen nemen ofzo. ![]() Dit jaar zijn er alleen wel 13 nieuwe brugklassen genomen, dus het is wel een beetje druk in de gang/kantine. Overigens maakt mijn moeder wel mijn brood ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik zit in 1b. Ik doe Vwo Gymnasium.
Er zit een jongen in de Derde en die pest mij heel erg. Hij gaat zelfs zo ver dat ik vorige keer een hele blauwe plek had nadat hij me had geslagen. Ik ga liever niet naar de leraren op school. Die maken het alleen maar erger het loopt wel los. Hoop ik...............[/COLOR] |
![]() |
|
Ik vind het ook irritant dat de brugpiepers niet snappen dat Gymnasium al vwo is, en dat vwo gymnasium een beetje dubbelop is!
![]() @Mitchiee: Derdeklassers zijn ook grote mongolen! ![]()
||
![]() |
Citaat:
mavo/havo zou bijv een niveau op een school kunnen zijn in de eerste paar jaar net als vwo/gymnasium, of juist havo/vwo, het is een niveau aanduiding op een school zodat je gemengde brugklassen hebt..... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Mavo/havo en havo/vwo kan wel, omdat dat verschillende niveaus zijn. Maar gymnasium is een onderdeel van vwo die nergens anders voorkomt. Zoals vmbo ook verschillende niveaus heeft (bl, gl, kl & tl), heeft vwo dat ook (gymnasium en atheneum). Nu is het zo dat men soms ook 'ik doe vmbo tl' zegt, maar dat is ook een beetje dubbelop. Snap je wat ik bedoel?
|
![]() |
Op onze school merk ik dat er een soort 'rang' is boven de brugpiepers. We zitten nu met leerjaar 1, 2 en 3 in dit gebouw, en je hebt van die 2e en 3e jaars die zich dan 'beter' dan de 1e jaars voelen. En dat vind ik zo jammer. Want ik ben zelf ook 1e jaars geweest en ik weet hoe ik toen heb opgekeken naar de hogere jaren.
||
Citaat:
![]() Tijdens de pauzes hangen ze vaak tegenover mijn woning en zie ik gewoon dat ze lege blikjes en sigarettenpakjes voor mijn deur neergooien (waarvan betalen ze de dure Camel en Marlboro sigaretten van??) Als ik ze hierop aanspreek krijg ik soms een bekwerk van ouwe lul, maar ik ben toen de kelder ingegaan en met een aangescherpte hooivork naar buiten gekomen, sindsdien geen last meer van gehad., Ik kies voor de ouderwetse degelijke aanpak, niet dat softe gepamper wat tegenwoordig gebruikelijk is. Vooral die te grote rugzakken die ze dragen, da's gewoon geen gezicht en roken kunnen ze ook al niet! ![]() |
![]() |
|
Bij ons 'pauzegroepje' komt soms het pieperbroertje van één van die mensen staan, wat een irritant joch zeg.
![]() ![]() Verder zijn piepers niet zo erg, al vind ik het wel leuk om soms door ze heen te lopen, 'want dat deden ze vroeger ook bij mij!' ![]()
|
![]() |
Al die mensen die nu stoer gaan toen tegen brugpiepers die zijn gewoon hun eigen brugklas aan het inhalen.
Doe gewoon normaal, oké er zitten kneuzen tussen die hunzelf echt geen houding weten te geven maar ik zit nu in examenjaar en ik zie ze nog steeds. Ja het is natuurlijk vet stoer om een brugger om te duwen, echt klasse, al die rukkers die vroeger door de gang werden geduwd gaan nu ook precies hetzelfde doen. Mij doet het echt niks, ze worden vanzelf wel volwassener (uitzonderingen altijd) en over een paar jaar zijn ze even oud als ons, wij zijn ook jonger als hun geweest, en op een dag zijn hun ouder als wij nu zijn, het is allemaal een kwestie van tijd en dat je voorloopt op hun is geen reden om ze een beuk te geven. |
![]() |
||
Citaat:
Jongen (13) mishandelt buschauffeur BREDA (ANP) - De politie heeft woensdag op het station in Breda een 13-jarige jongen aangehouden voor de mishandeling en bedreiging van een 47-jarige buschauffeur. De jonge verdachte werd boos toen de chauffeur zijn strippenkaart afpakte, omdat daar mee was gerommeld. Hij sloeg en duwde de chauffeur. De man had volgens de politie veel moeite om de jongen te kalmeren. NS-personeel kwam te hulp en wist het slachtoffer te ontzetten. Het incident is op camerabeelden vastgelegd. |
![]() |
|
![]() |
er zijn een paar piepers bij ons op school die echt enorm vervelend zijn
kleine opdondertjes die denken dat ze heel veel voorstellen.... ![]() en ze blokkeren de gangen altijd, is er net genoeg ruimte voor 2 mensen om lang elkaar te lopen in beide kanten, gaat ineens de pieper die voor me loopt stilstaan bij een groeo die dar staat en komt er tegelijk van de andere kant een papier aan(die makkelijk even opzij kan gaan en wachten totdat ik voorbij ben gelopen terwijl ik dat niet kan), die dus mooi stug blijft doorlopen waardoor ik 'm uit de weg moet beuken om er;angs te kunnen kan me amper voorstellen dat ik zo irritant was toen ik een pieper was, we(ik&co) hebben ook het idee dat ze elk jaar erger worden, in het begin vielen ze nog wel mee, maar de lichting van dit jaar is gewoon echt vervelend |
![]() |
|
Wij merken niet zoveel van die brugpiepers (1e & 2e klas), als er eentje tegen ons aanvalt bijvoorbeeld is het eerste wat ze zeggen "sorry". Of als ze op onze plek staan bijv. in de kantine en ze zien ons, de 3e/4e klassers, aankomen gaan ze al ergens anders zitten. Soms hebben ze wel een grote bek maar daar weten we wel raad op
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #24 Verwijderd | 500 | 21-09-2007 00:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: Wie gaat de columnwedstrijd winnen? Ieke | 158 | 24-09-2004 21:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: Brugpieper? Neeeee!! Ieke | 0 | 04-09-2004 11:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Wie moet er door naar de finale? Deel 2. Ieke | 24 | 23-03-2004 18:04 | |
De Kantine |
Vroeger. Toen je nog heel klein was (lees: een brugger)... Anne | 114 | 11-05-2003 22:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bruggers hun tassen te zwaar Yamyam | 65 | 13-10-2002 13:20 |