Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2010, 14:31
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Vertel, want vind je van brugklassers, hoe ga je met ze om? Of ben je zelf brugklasser en wordt je als oud vuil behandeld? Spui!

TS begint, ik ben 6ejaars op het vwo en ik heb het wel gezien met al die bruggers. Niets persoonlijks maar ik ben inmiddels wel veel ouder dan zij en ook veel groter en alle dingen waar ik overheen gegroeid ben (onzeker zijn, keihard roddelen, in de wc staan met kluitjes van 10, door de gangen rennen, stoer lopen doen, etc) doen zij nog vrolijk aan mee. Dat is irritant want dat doet men nu al 6 jaar en nu weet ik het wel. Ik duw wel bruggers aan de kant als ze echt keihard in de weg staan maar als ze gewoon rustig lopen en ik tegen ze opbots omdat ik haast heb zeg ik wel meestal sorry.
En jullie?
Oud 21-03-2010, 14:40
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
4H, ik ken ze nou ook wel, ze zijn te jong om ook maar een naam te weten ofzo, dus gewoon niet op letten. Staan ze in de weg dan loop je erdoorheen, ze gaan áltijd wel aan de kant
Er is wel 1 zo'n bruggertje die ik er zo zielig uit vind zien, wat een schatje toch
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 16:06
Chikey
Chikey is offline
Bij mij op school zijn ze etg irri een meisje denkt egt dat ze heel wat is en heeft tegen iedereen een grote bek maar ze ziet er zelf niet uit !!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Bij mij op school zijn ze etg irri een meisje denkt egt dat ze heel wat is en heeft tegen iedereen een grote bek maar ze ziet er zelf niet uit !!!!!!!!!!
boeiend gewoon niks aandoen, zo was ik ook wel in mijn eerste jaar hahaha
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 16:40
Geel
Geel is offline
Ooh, brugpiepers! Ze worden elk jaar schattiger en kleiner! Is het jullie ook opgevallen?

Meestal negeer ik ze. Als ik ze in de gang tegenkom en ze staan in de weg, dan duw ik ze. Wat ik vooral genant vind om te zien is hoe ze in de gangen en in de pauzes zo... zo.. 'brugpieperig' gedragen. Duwen, schreeuwen, rennen, gillen.... dan denk ik "WTF, ben ik ook ooit zo geweest?"

Maar er is wel één klein schattig brugpiepertje die soms bij ons komt zitten en praten (omdat één van m'n vrienden de groepleider is van de scoutingclub,,of zo..). Hij is hoogstens 1,40 en zo schattig als een 3-jarige Meestal zijn zijn klasgenoten er ook en dan is het één en al schattige-brugpiepers-bijeenkomst.
Oud 21-03-2010, 17:27
Miekje*
Miekje* is offline
Wat ik niet snap aan bruggers: WAAROM in godsnaam hebben de allerkleinste brugmugjes nou zo'n enorme Kippling-tas? Ik snap zoiets echt niet, want zo lijk je toch nog veel kleiner? En ze staan inderdaad altijd in de weg en rennen en vliegen overal tussendoor. Ik zie ook veel (vooral meisjes) die een Eastpak-tas hebben, en dan zo-een met duisent vakken. En die dragen ze dan vooral in hun knieholtes. Dan lijken ze ook nog veel kleinerr dan dat ze al zijn.

Het leuke is wel dat als er een brugklas mini's voor de ingang van de mediatheek staan en je vraagt nog op een vriendelijke toon: 'Jongens, mag ik er even langs, misschien?', dat ze opzij vlíegen gewoon .

Maar ach. Zo zijn we allemaal wel geweest denk ik.
Oud 21-03-2010, 18:13
Toneless
Toneless is offline
Ik zit gelukkig niet met bruggers in het gebouw. Dus heb ik er niet zoveel last van. Maar als ik naar een ander gebouw moet en ze wél tegen komt, dan duw je ze gemakkelijk opzij omdat ze zo klein zijn.

Ik vind het trouwens raar om me voor te stellen dat ik ook zo klein was .
Oud 22-03-2010, 19:32
Verwijderd
Schattig!

Soms doen de jongens een beetje irritant, maar ik was vroeger ook zo.
Bruggers hebben wel de vervelende gewoonte om in grote zwermen in de weg te staan, maar meestal gaan ze wel opzij als je erlangs moet of je duwt gewoon een beetje.

Citaat:
Wat ik niet snap aan bruggers: WAAROM in godsnaam hebben de allerkleinste brugmugjes nou zo'n enorme Kippling-tas?
Ik neem aan dat je de hele middelbare school doet met één tas.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 19:52
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Schattig!

Soms doen de jongens een beetje irritant, maar ik was vroeger ook zo.
Bruggers hebben wel de vervelende gewoonte om in grote zwermen in de weg te staan, maar meestal gaan ze wel opzij als je erlangs moet of je duwt gewoon een beetje.

Nou ik ken een groot aantal mensen die in de eerste klas zo'n reus van een Kippling hadden, maar dat was in de derde wel over hoor .
Oud 22-03-2010, 22:08
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik heb 3 tassen versleten aan de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 07:55
Verwijderd
Woohow, wat een leuk topic .
Nou, ik zit dus in driegymnasium, en ik heb een hele grote mond. Eigenlijk. Dus spreek ik iedereen aan met schatje en lieverd, en dan kijken ze me heel eng aan en dan rennen ze weg.
Nouja, ik erger me er wel aan, maar ik maak me er niet zo heel erg druk over. Ze zijn gewoon een beetje... stom. Maar dat waait wel over. Hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 14:29
D-gast
D-gast is offline
of rondjes lopen met rugtas broodtrommeltjes mee! Watefak die dingen gebruik ik niet meer sinds groep 6 ofzo?
3vmbo
Oud 24-03-2010, 21:16
Verwijderd
Waar stop jij je brood dan in?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 21:33
D-gast
D-gast is offline
1. me moeder maakt het
2. in een plastic zakje. of in aluminiumfolie ofzoiets of ik koop eten bij de supermarkt.
je gaat toch niet zeggen dat jij broodtrommeltjes hebt
Oud 24-03-2010, 22:18
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Broodtrommels zijn relax.
Oud 24-03-2010, 22:22
WAT
WAT is offline
Citaat:
idd, ik zit op het hbo (eerste jaar) en ook hier zijn er nogsteeds veel met een broodtrommel (incluus mijzelf) ook omdat het een veilige manier is om je brood mee te nemen en het goedkoper is dan steeds brood kopen in de kantine....

Brugpiepers heb ik nooit last van gehad, op de middelbareschool was ik een 'legende' en iedereen ging zowiezo wel uit de weg.
Er zijn overigens wel een aantal bruggers bijna de trap af gevallen toen ze mij zagen in hun eerste schoolweek leuk en vermakelijk
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 11:31
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
of rondjes lopen met rugtas broodtrommeltjes mee! Watefak die dingen gebruik ik niet meer sinds groep 6 ofzo?
3vmbo
Da's grappig, mijn moeder smeert namelijk mijn brood niet meer sinds groep 3 .
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Da's grappig, mijn moeder smeert namelijk mijn brood niet meer sinds groep 3 .

Net zoiets als gymspullen inpakken. Dat moet je vanaf je zesde toch wel zelf kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 17:51
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik weet niet meer vanaf wanneer ik mijn eigen brood ging maken maar ik deed het wel op de middelbare, in de brugklas niet geloof ik want toen was ik nog lui. Ik had wel diepvriesdoosjes want we hadden niet echt een broodtrommel.

Ik weet nog een keer dat ik in de brugklas zat en mijn broer en ik omgeroepen werden om ons bij de receptie te melden dus wij dachten, oh oh, iets met mam/pap/oma ofzo. Komen we daar aan en zegt die receptioniste 'Jullie zijn jullie brood vergeten' en overhandigt ons trommeltjes. Leg dat maar eens uit aan je klasgenootjes, haha.
Oud 26-03-2010, 06:41
Oezem
Oezem is offline
Ik zit al bijna twee jaar niet meer op de middelbare school, maar het viel toen ook al op dat het volk steeds kleiner en schattiger werd. En steeds brutaler, stoven wij nog uiteen als er een zesdeklasser langskwam, nu kreeg je een grote bek.
Hoewel de echte wupjes dat niet deden, want die zaten vooral op een ander gebouw.

Ik heb wel een keer gehad dat ik van een trap af kwam lopen en de gang er tegenover in keek en het een zee van mensen was. Dat was echt shocking. Gelukkig hoefde ik die gang niet in, maar inmiddels kon je wel te laat in de les komen met de reden ''sorry stond in de file''.
Onze school deed het in die jaren namelijk best goed, want het was zo'n fijne kleine school, dus al het volk kwam op onze school en de school naast ons deed het een stuk slechter want die was te groot! (Dit schommelde volgens mij sowieso tussen die twee scholen, uiteindelijk gaat die andere school het weer beter doen ''want die is niet zo groot en druk'' en doet onze school het weer slechter. )

Overigens smeerde ik op de basisschool mijn eigen brood al, als ik bij mijn moeder was. Mijn vader deed het nog wel voor ons, vond ie leuk en wij waren te lui om het zelf te gaan doen.
Oud 26-03-2010, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad.

Verder heb ik niet zoveel last van brugklassers. Alleen in de lift, zij denken dat zij de hele klas mee mogen nemen ofzo.
Dit jaar zijn er alleen wel 13 nieuwe brugklassen genomen, dus het is wel een beetje druk in de gang/kantine.

Overigens maakt mijn moeder wel mijn brood 's Ochtends is ze toch bezig met brood maken, dan smeert ze alles in 1x door.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 12:50
D-gast
D-gast is offline
Citaat:

Net zoiets als gymspullen inpakken. Dat moet je vanaf je zesde toch wel zelf kunnen.
ik kan wel zelf mn brood smeren, ik ben er alleen te lui voor. ik vind het hartstikke relaxt dat ze dat voor me doet. hoef ik het niet meer te doen!
Oud 09-04-2010, 20:37
Mitchiee
Mitchiee is offline
Ik zit in 1b. Ik doe Vwo Gymnasium.

Er zit een jongen in de Derde en die pest mij heel erg. Hij gaat zelfs zo ver dat ik vorige keer een hele blauwe plek had nadat hij me had geslagen. Ik ga liever niet naar de leraren op school. Die maken het alleen maar erger het loopt wel los. Hoop ik...............[/COLOR]
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 16:14
Geel
Geel is offline
Ik vind het ook irritant dat de brugpiepers niet snappen dat Gymnasium al vwo is, en dat vwo gymnasium een beetje dubbelop is!

@Mitchiee: Derdeklassers zijn ook grote mongolen! (Sorry Etmakas!)
Oud 10-04-2010, 16:21
WAT
WAT is offline
Citaat:
Ik vind het ook irritant dat de brugpiepers niet snappen dat Gymnasium al vwo is, en dat vwo gymnasium een beetje dubbelop is!
sommige klassen zijn opgedeeld in niveaus.
mavo/havo zou bijv een niveau op een school kunnen zijn in de eerste paar jaar net als vwo/gymnasium, of juist havo/vwo, het is een niveau aanduiding op een school zodat je gemengde brugklassen hebt.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2010, 16:31
Geel
Geel is offline
Mavo/havo en havo/vwo kan wel, omdat dat verschillende niveaus zijn. Maar gymnasium is een onderdeel van vwo die nergens anders voorkomt. Zoals vmbo ook verschillende niveaus heeft (bl, gl, kl & tl), heeft vwo dat ook (gymnasium en atheneum). Nu is het zo dat men soms ook 'ik doe vmbo tl' zegt, maar dat is ook een beetje dubbelop. Snap je wat ik bedoel?
Oud 10-04-2010, 16:52
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, en nu weer over de brugpiepers, mensen!
Oud 13-04-2010, 13:32
Verwijderd
Ik zit nu in de tweede en sommige bruggertjes bij mij op school hebben echt een super grote bek. Er is één klein kut kind en dat loopt de hele tijd stoer te doen tegen mij en mijn vriendinnen. Maar ik heb in mijn domein twee super schattige brugpiepertjes
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 07:48
Bright Blue
Bright Blue is offline
Op onze school merk ik dat er een soort 'rang' is boven de brugpiepers. We zitten nu met leerjaar 1, 2 en 3 in dit gebouw, en je hebt van die 2e en 3e jaars die zich dan 'beter' dan de 1e jaars voelen. En dat vind ik zo jammer. Want ik ben zelf ook 1e jaars geweest en ik weet hoe ik toen heb opgekeken naar de hogere jaren.
Oud 14-04-2010, 10:31
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik zit nu in de tweede en sommige bruggertjes bij mij op school hebben echt een super grote bek.
Dat met die grote bek moet ik helaas zelf meemeken, woon zelf tegenover een VMBO school Brandenberg College (vroeger LTS Schaesberg) Ik ben beduidend ouder dan menig brugpieper anno 2010 (vroeger blowde de ''alternatieve'' brugpiepers en hadden veel jongens zelfs lang haar )

Tijdens de pauzes hangen ze vaak tegenover mijn woning en zie ik gewoon dat ze lege blikjes en sigarettenpakjes voor mijn deur neergooien (waarvan betalen ze de dure Camel en Marlboro sigaretten van??) Als ik ze hierop aanspreek krijg ik soms een bekwerk van ouwe lul, maar ik ben toen de kelder ingegaan en met een aangescherpte hooivork naar buiten gekomen, sindsdien geen last meer van gehad., Ik kies voor de ouderwetse degelijke aanpak, niet dat softe gepamper wat tegenwoordig gebruikelijk is.

Vooral die te grote rugzakken die ze dragen, da's gewoon geen gezicht en roken kunnen ze ook al niet!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 14:23
Volk
Volk is offline
Brugpiepers, ik mocht ze wel. Die waren zelfs kleiner dan ik Tweede klassers vond ik veel erger, die waren opeens brugklas-af en voelden zich de baas van de school.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 15:30
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Brugpiepers, ik mocht ze wel. Die waren zelfs kleiner dan ik Tweede klassers vond ik veel erger, die waren opeens brugklas-af en voelden zich de baas van de school.
Precies!
Oud 15-04-2010, 15:17
Toneless
Toneless is offline
Het leuke is dat we allemaal over onszelf praten, immers wij zijn ook allemaal brugpiepers geweest .
Oud 20-04-2010, 19:26
ansjuh
ansjuh is offline
ik ben zelf een brugsmurf en hoe vervelend het ook voor ander is ik heb tegen iedereen een grote bek
zie tegen niemand op en vind 2e klassers irritand die denken dat ze stoer zijn omdat ze geen smurf meer zijn
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 20:12
Issun
Issun is offline
Bij ons 'pauzegroepje' komt soms het pieperbroertje van één van die mensen staan, wat een irritant joch zeg. Hij heeft ook schoenen met metalen neuzen, alleen maar om hard te kunnen trappen als mensen irritant tegen 'm doen (wat mensen waarschijnlijk ook vaak doen, en terecht eigenlijk ).

Verder zijn piepers niet zo erg, al vind ik het wel leuk om soms door ze heen te lopen, 'want dat deden ze vroeger ook bij mij!'
Oud 25-04-2010, 17:58
Rr0x
Rr0x is offline
Al die mensen die nu stoer gaan toen tegen brugpiepers die zijn gewoon hun eigen brugklas aan het inhalen.

Doe gewoon normaal, oké er zitten kneuzen tussen die hunzelf echt geen houding weten te geven maar ik zit nu in examenjaar en ik zie ze nog steeds. Ja het is natuurlijk vet stoer om een brugger om te duwen, echt klasse, al die rukkers die vroeger door de gang werden geduwd gaan nu ook precies hetzelfde doen.

Mij doet het echt niks, ze worden vanzelf wel volwassener (uitzonderingen altijd) en over een paar jaar zijn ze even oud als ons, wij zijn ook jonger als hun geweest, en op een dag zijn hun ouder als wij nu zijn, het is allemaal een kwestie van tijd en dat je voorloopt op hun is geen reden om ze een beuk te geven.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 21:51
sweetgirl93
sweetgirl93 is offline
haha ik zit in de vierde en ben hulpmentor!
dat is zooooo leuk
echt waar, ze zijn ontzettend schattig en lief, en als ik ze in de pauze tegenkom hebben ze altijd weer verhalen en vragen over leraren, huiswerk etc!
echt, als je kan kiezen hulpmentor (brugklasmentor) te worden, DOEN
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 13:54
Verwijderd
Gelukkig ben ik er binnenkort vanaf, wat een verademing!
Ik duw ze lekker terug als ze t bij mij doen maar ze worden steeds brutaler.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 17:22
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Gelukkig ben ik er binnenkort vanaf, wat een verademing!
Ik duw ze lekker terug als ze t bij mij doen maar ze worden steeds brutaler.
Off topic, maar ook veel geweldadiger..

Jongen (13) mishandelt buschauffeur

BREDA (ANP) - De politie heeft woensdag op het station in Breda een 13-jarige jongen aangehouden voor de mishandeling en bedreiging van een 47-jarige buschauffeur. De jonge verdachte werd boos toen de chauffeur zijn strippenkaart afpakte, omdat daar mee was gerommeld. Hij sloeg en duwde de chauffeur.
De man had volgens de politie veel moeite om de jongen te kalmeren. NS-personeel kwam te hulp en wist het slachtoffer te ontzetten. Het incident is op camerabeelden vastgelegd.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 17:37
Verwijderd
Ja ik las het. Wel erg, persoonlijk zou ik niet schrikken van zo'n jochie, maar zodra ie me aanviel zou ik hem even laten zien wie hier nou ouder is.
Maar alsnog idioot.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 20:25
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Je kan een nieuw topic aanmaken voor dat onderwerp, verder weer ontopic!
Oud 10-05-2010, 08:41
XalionX
XalionX is offline
Het zijn vervelende kleine mensjes
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 22:14
xxboyxx
xxboyxx is offline
Ik ben 3de klas en bij mij op school zie je bijna door elke gang bruggers achter elkaar aan renen of schreeuwen (zelf nooit zo erg gedaan)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 18:10
Resource
Resource is offline
Kan zelf niet geloven dat ik er ooit één ben geweest. :$
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 19:01
silentbob
silentbob is offline
er zijn een paar piepers bij ons op school die echt enorm vervelend zijn
kleine opdondertjes die denken dat ze heel veel voorstellen....

en ze blokkeren de gangen altijd, is er net genoeg ruimte voor 2 mensen om lang elkaar te lopen in beide kanten, gaat ineens de pieper die voor me loopt stilstaan bij een groeo die dar staat en komt er tegelijk van de andere kant een papier aan(die makkelijk even opzij kan gaan en wachten totdat ik voorbij ben gelopen terwijl ik dat niet kan), die dus mooi stug blijft doorlopen waardoor ik 'm uit de weg moet beuken om er;angs te kunnen
kan me amper voorstellen dat ik zo irritant was toen ik een pieper was, we(ik&co) hebben ook het idee dat ze elk jaar erger worden, in het begin vielen ze nog wel mee, maar de lichting van dit jaar is gewoon echt vervelend
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 14:31
Verwijderd
Ik ben erachter gekomen dat ze respect hebben voor mensen vanaf klas 3-4.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 14:35
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Niet als je 1.60 lang bent, heb ik gemerkt.
Oud 24-05-2010, 16:02
XalionX
XalionX is offline
Wij merken niet zoveel van die brugpiepers (1e & 2e klas), als er eentje tegen ons aanvalt bijvoorbeeld is het eerste wat ze zeggen "sorry". Of als ze op onze plek staan bijv. in de kantine en ze zien ons, de 3e/4e klassers, aankomen gaan ze al ergens anders zitten. Soms hebben ze wel een grote bek maar daar weten we wel raad op
Oud 24-05-2010, 16:26
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ze worden elk jaar kleiner..

Haha, zo grappig. Hoe baas je jezelf vond toen je in de brugklas zat, en als je dan erna die foto's ziet..
Oud 26-05-2010, 19:16
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
de allerirritantsten niet helaas...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten