Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2012, 12:32
Kiki19
Kiki19 is offline
Heb 2 maand geleden onveilige seks gehad, zonder condoom.. heb er heel erg spijt van, maar niets meer aan te doen. De volgende dag werd ik meteen ongesteld, zoals ook zou moeten volgens mijn cyclus. Heb voor de zekerheid toen toch ook nog maar de MAP geslikt. Een maand later werd ik weer ongesteld en ben ik naar de dokter gegaan voor de pil, daar heb ik ook meteen een zwangerschapstest gedaan en die was negatief.

Nu heb ik de laatste paar dagen heel erg last van misselijkheid, witte afscheiding, raar gevoel in onderbuik, veel meer puistjes en bultjes rond mijn tepels. Ik heb gelezen dat dit allemaal symptomen van zwangerschap kunnen zijn!! Daar ben ik nu dus heel erg bang voor. Zou het ook kunnen zijn dat dit symptomen zijn van een aankomende menstruatie?? Want als het goed is moet ik morgen weer ongesteld worden..

Ik hoor graag wat jullie denken! Ik ben behoorlijk bang
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 12:34
TeDaz
TeDaz is offline
Misschien kan je beter nog een test doen voor de zekerheid?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 12:37
bierkoning
bierkoning is offline
Nou gezien je testen in de afgelopen weken, zal het niet zo zijn, mits je niet nog meer sex hebt gehad natuurlijk. Als je nog bang bent doe je nog een test.

En gezien je stressniveau nu zul je misschien morgen niet ongesteld worden, omdat je je zo druk maakt erover.
Oud 03-01-2012, 12:39
Kiki19
Kiki19 is offline
Heb na die keer geen seks meer gehad!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 12:40
bierkoning
bierkoning is offline
Nou dan zal het allemaal wel los lopen.... anders doe je nog een test voor de zekerheid... Maar gezien je verhaal kan ik me niet voorstellen dat je zwanger bent, dus ontspan en volgende keer even nadenken
Oud 03-01-2012, 13:23
Verwijderd
Klinkt als ongesteldheidssignalen die wat erger lijken dan normaal vanwege je focus erop. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon nog even een test halen bij de kruidvat, dan ben je de spanning in ieder geval kwijt. Maar net voor je ongesteldheid seks, daarna MAP, wel gewoon ongesteld worden én niet zwanger volgens een test, dan kun je bijna niet zwanger zijn. En verstandig dat je nu aan de pil bent gegaan!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 15:58
Kiki19
Kiki19 is offline
Oke dankjewel! Dan wacht ik mijn menstruatie af en mocht die niet komen, dan doe ik nog een testje!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 16:00
Vowel
Vowel is offline
Het lijkt me vrij sterk dat je zwanger bent, maar ik weet hoe irritant die onzekerheid kan zijn, dus als ik jou was zou ik gewoon nog een test doen. Dan heb je die zorgen tenminste niet meer en hoef je daar niet meer over te stressen.

Verder zou het kunnen dat het de symptomen zijn van je aankomende menstruatie, máár het zou ook kunnen dat jij niet goed reageert op deze variant van de pil. Niet iedereen reageert overal even goed op. Dus als het langer aanhoudt kun je gewoon teruggaan naar de dokter en eventueel een andere pil proberen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 16:05
Em.
Em. is offline
Dit soort topics horen op L&G. Dus seks -> L&G.
Oud 03-01-2012, 16:07
Kiki19
Kiki19 is offline
Ben nog niet begonnen met de pil, kan pas bij de eerstvolgende menstruatie en daar wacht ik dus nu op .
Verder denk ik gewoon dat ik nu meer let op al die dingen, omdat ik er zo bang voor ben.. terwijl ik het misschien normaal ook wel altijd heb.

Maar ik maak mijzelf gewoon echt helemaal gek, heel vervelend!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 16:30
Balance
Balance is offline
Je bent niet zwanger: je hebt een test gedaan en die was negatief, je bent na de seks twee keer gewoon ongesteld geworden en bovendien was er al weinig kans dat je zwanger werd. Je had immers seks tijdens een periode waarin je niet erg vruchtbaar bent (dag voor menstruatie) en je hebt de MAP gehaald. Alle redenen om dus aan te kunnen nemen dat je écht niet zwanger bent.

Wat betreft de symptomen die jij noemt: vrijwel allemaal zijn we mij bekend vlak voor (of tijdens) ik ongesteld moet worden. Lijken me dus gewoon menstruatieklachten.
Oud 03-01-2012, 19:39
Kiki19
Kiki19 is offline
Bedankt, dit stelt me een beetje gerust
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 16:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De kans dat je zwanger bent, lijkt me inderdaad nihil, bij twijfel kun je altijd gewoon een test doen.

Ik moet wel even zeggen dat ik het heel verstandig van je vind dat je de MAP hebt gehaald en dat je nu met de pil gaat beginnen

Overigens is de pil ook niet 100% veilig (mijn beste vriendin is daar een goed voorbeeld van, die heeft nu een zoontje), dus ik raad je wel aan condooms te blijven gebruiken voor de zekerheid
Oud 04-01-2012, 19:58
Kiki19
Kiki19 is offline
Ben nog niet ongesteld geworden, wat vandaag wel zou moeten. Heb wel al de hele dag zo'n rommelende ongesteldheids buik, als je snapt wat ik bedoel . Als ik het overmorgen nog niet ben, ga ik nog een test doen. Zal wel even laten horen wat eruit is gekomen!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 00:24
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
normaal gezien kan je alleen zwanger geraken 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie .. aangezien dat je de dag voor je eerste dag van je menstruatie sex hebt gehad was er geen eisprong..; dus het is eigenlijk niet mogelijk om zwanger te zijn ...
en maandstonden kunnen langer uitblijven bij stress.. misschien is het omdat je je druk maakt...
en als je bij twee (?) negatieve testen, een MAP en al een onwaarschijnlijke datum voor vruchtbaarheid, toch zwanger bent, .. dat lijkt me niet mogelijk ! no stress!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 10:48
Verwijderd
Citaat:
normaal gezien kan je alleen zwanger geraken 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie .. aangezien dat je de dag voor je eerste dag van je menstruatie sex hebt gehad was er geen eisprong..; dus het is eigenlijk niet mogelijk om zwanger te zijn ...
Nee. Je kunt zwanger raken als je seks hebt rond je eisprong, maar gezien sperma wel even blijft leven en een eicel ook niet meteen weer je baarmoeder uit is, moet je tenminste vijf dagen rond die eisprong rekenen als onveilige dagen. Vervolgens is er geen enkele garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie plaatsvindt. Het kan ook 7 dagen er na zijn, of 21 dagen erna. Ookal heb je een regelmatige cyclus, dan nog kan zoiets door stress verschuiven.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 13:49
Kiki19
Kiki19 is offline
Dat zou kunnen inderdaad, maar ik werd de dag na de seks dus ongesteld, zoals ook zou moeten volgens mijn cyclus. Dus dan kan het niet zo zijn dat die dag daarvoor nog een vruchtbare dag was, lijkt mij toch? En sperma blijft volgens mij niet 14 dagen leven, zodat ik alsnog in mijn vruchtbare periode daarop zwanger zou kunnen raken daarvan, toch? En afgelopen maand heb ik weer een menstruatie gehad en een negatieve zwangerschapstest. Moest gisteren dus ongesteld worden en ben meestal heel regelmatig, maar kan zijn dat het dus nog wel komt. Heb net een test gehaald, die ga ik morgenochtend doen! Zit erg in spanning.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Dat zou kunnen inderdaad, maar ik werd de dag na de seks dus ongesteld, zoals ook zou moeten volgens mijn cyclus. Dus dan kan het niet zo zijn dat die dag daarvoor nog een vruchtbare dag was, lijkt mij toch? En sperma blijft volgens mij niet 14 dagen leven, zodat ik alsnog in mijn vruchtbare periode daarop zwanger zou kunnen raken daarvan, toch? En afgelopen maand heb ik weer een menstruatie gehad en een negatieve zwangerschapstest. Moest gisteren dus ongesteld worden en ben meestal heel regelmatig, maar kan zijn dat het dus nog wel komt. Heb net een test gehaald, die ga ik morgenochtend doen! Zit erg in spanning.
Je hebt onveilige seks gehad, maar bent daarna nog 2x ongesteld geworden, MAP geslikt én hebt een negatieve test in handen gehad... Lijkt me genoeg bewijs voor het feit dat je dus niet zwanger bent. Als je overigens wél zwanger bent van die keer seks (kans is mijns inziens nihil), dan zou een zwangerschapstest nu ook gewoon positief moeten worden, dus je hoeft niet te wachten tot morgenochtend maar kan vandaag nog testen als je zekerheid wil.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Freya bedoelde het denk ik vooral in reactie op het idee van greenscarfed, wat veel jongens (meisjes ook wel) hebben nadat ze bij biologie het voortplantingssysteem hebben geleerd, dat alles altijd precies zo gaat als in het boek staat en niet anders. Daar kun je niet van op aan. Maar met een morning-after pil, twee menstruaties en een eerdere negatieve zwangerschapstest is bij jou de kans wel echt minimaal hoor
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 10:07
Kiki19
Kiki19 is offline
Het de zwangerschapstest gedaan en mijn clearblue test geeft aan: Niet Zwanger

Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 10:57
Verwijderd
Gefeliciteerd Vanaf nu veilige seks he.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 11:29
Kiki19
Kiki19 is offline
Dat zeker!!!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 16:51
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het de zwangerschapstest gedaan en mijn clearblue test geeft aan: Niet Zwanger

Niet echt een verrassing, maar gefeliciteerd. overigens kun je ook gewoon heel goedkope testen nemen geloof ik, volgens mij is clearblue vrij duur/luxe
Oud 06-01-2012, 16:57
Verwijderd
Voordeelverpakkingen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 16:14
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
eerlijk gezegd, omdat ik al 5 jaar de pil neem , heb k nooit over een cyclus nagedacht! inderdaad van iedereen is de cyclus anders,
maar in m'n cursus staat er , ongeveer 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie, afhankelijk van je cyclus. idd door invloeden van buitenaf (zoals stress) kan dat verschillen. sperma kan idd zo lang blijven maar je hebt maar 12-24uur de tijd om een optimale bevruchting te hebben..
idd ja van een cursus kun je het niet zo goed weten , het ligt vooral bij jezelf
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 16:14
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
je ziet dat je aan die biologie niet veel hebt he, haha
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 12:41
Kiki19
Kiki19 is offline
Ja is voor iedereen verschillend inderdaad!

Nog steeds niet ongesteld, al 4 dagen te laat! Heb wel steeds het 'gevoel' dat ik het word, maar dan komt er maar niets
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 15:52
koekje97
koekje97 is offline
niet zwanger
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 18:43
just_my92
just_my92 is offline
Citaat:
Ja is voor iedereen verschillend inderdaad!

Nog steeds niet ongesteld, al 4 dagen te laat! Heb wel steeds het 'gevoel' dat ik het word, maar dan komt er maar niets
Heb jij last van een onregelmatige cyclus?.
Je kan het trouwens ook in een agenda bijhouden, zo zie je ongeveer wel wat je cyclus is...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten