Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2011, 17:01
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Hallo,

Ik heb een goede vriendin.Ze is op mij geweest en ik op haar, maar nu niet meer. Ze heeft altijd gezegd geen zus te hebben. Maar vandaag kwam ze online en zei dat ze haar "zus" was. Ze ondervroeg me over de vakantie, omdat die vriendin misschien mee gaat. Ook ondervroeg ze me over liefde. En vroeg of ik op iemand was en of ik iemand wou zoenen. Ik zei nee, want dat is ook niet zo. Toen moest ze gaan (we hebben eigenlijk best wel gezellig gekletst)
Ik daarna naar een andere vriendin gegaan, en gezegd: "ik heb gezellig met de zus van "x" gekletst." De zus? Die heeft helemaal geen zus...

Dus... wat moet ik nou en wat is haar doel?

(Staat het goed in L&R?)

Dankjewel
Advertentie
Oud 27-04-2011, 17:11
Edelweiss
Edelweiss is offline
Ja, staat hier wel goed hoor

Misschien (als ze liegt) wilde ze wel weten of je nog wat voor haar voelt, omdat ze misschien nog wel wat voor jou voelt. Of ze durfde het niet te vragen en haar 'zus' vroeg het. Je kunt er alleen maar achter komen door het haar te vragen, dat is niet brutaal, vriendinnen kunnen dat toch aan elkaar vragen??
Gewoon navragen, dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 17:13
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Okeej, maar ik ben dan bang dat ze boos word
Weet ook niet egt waarom maar...Ik wil deze goede vriendschap niet weggooien.
Maar denk je dan dat ze nog iets voor me voelt?
Oud 27-04-2011, 17:15
Edelweiss
Edelweiss is offline
Dat zou best eens kunnen, anders zou haar 'zus' het toch ook niet vragen??
Gewoon vragen, als je het niet vraagt dan weet je het niet, échte vriendinnen kun je dat gewoon vragen .
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 17:17
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Wat vragen? Of dat haar echte zus is of dat ze nog op mij is?
En wat zou ik moeten doen als ze nog op me is of dat haar zus niet bestaat...
...
Oud 27-04-2011, 17:24
Edelweiss
Edelweiss is offline
Ja gewoon vragen of het haar échte zus is of dat ze nog op je is? En dat je eigenlijk niet gelooft dat het haar zus zou zijn omdat ze je dit bij voorbaat had verteld, en daarna in éen keer een gesprek aan knoopte op msn.
En als ze nog op je is moet je zeggen (al is het bot) dat je haar neit meer leuk vind, maar dat je gewoon vriendinnen wilt zijn, als je het niet bot zegt dan dringt het ook niet door. Als haar zus niet bestaat en zij het zelf was naja, dan weet je dat. Je hoeft hier niet ruzie om te gaan maken, gewoon navragen!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 17:27
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Ja gewoon vragen of het haar échte zus is of dat ze nog op je is? En dat je eigenlijk niet gelooft dat het haar zus zou zijn omdat ze je dit bij voorbaat had verteld, en daarna in éen keer een gesprek aan knoopte op msn.
En als ze nog op je is moet je zeggen (al is het bot) dat je haar neit meer leuk vind, maar dat je gewoon vriendinnen wilt zijn, als je het niet bot zegt dan dringt het ook niet door. Als haar zus niet bestaat en zij het zelf was naja, dan weet je dat. Je hoeft hier niet ruzie om te gaan maken, gewoon navragen!
Okj dankjewel voor je hulp!
Oud 27-04-2011, 17:31
Edelweiss
Edelweiss is offline
alsjeblieft, ik hoop dat het goed komt
en laat me weten hoe het af liep!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 18:45
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
ok eigenlijk vind ik haar wel nog leuk, maar voor de rest wel erg bedankt
Oud 27-04-2011, 20:45
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Edit: Nu blijkt het hele verhaal over haar vader, die zelfmoord heeft gepleegd (zegt ze), ook niet waar te zijn...
Oud 27-04-2011, 21:04
Verwijderd
Heb je al aan haar gevraagd waarom ze dat soort verhalen verzint? Geef gewoon aan dat jij het niet fijn vind dat zij allemaal verhalen loopt te verzinnen. Misschien wil ze gewoon je aandacht, maar die kun je natuurlijk ook op een andere manier vragen.

Ik zou gewoon even naar haar toe gaan om het allemaal te vragen. Probeer het ook niet via msn / sms te doen ofzo, dat is toch heel anders.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 21:26
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Ik ga haar morgen vragen, ik zal er uitgebreid verslag over doen.
Oud 28-04-2011, 16:50
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Nou, ik heb haar vandaag gevraagd. Het blijkt inderdaad allemaal verzonnen. Toen ik over haar vader begon, hij bleek ziek te zijn maar hij leeft nog. Toen begon ze te huilen. Blijkbaar heeft ze het er erg moeilijk mee dat ze dit tegen me heeft gelogen. Maar we zijn, zoals iedereen al zij, nog gewoon vriendinnen.
Toen ik vroeg waarom ze het deed, zei ze: "gewoon".... Dus dat snap ik niet echt.
Oud 28-04-2011, 17:30
Edelweiss
Edelweiss is offline
Ik denk dat ze het deed omdat ze het niet durfde te vertellen (over haar vader), en niet durfde te vragen over jou. Vraag gewoon hoe het nu precies zit, en dat je haar vriendin bent, en ze het je gwn kan vertellen. Ze zit er waarschijnlijk echt mee.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 18:29
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Ik denk dat ze het deed omdat ze het niet durfde te vertellen (over haar vader), en niet durfde te vragen over jou. Vraag gewoon hoe het nu precies zit, en dat je haar vriendin bent, en ze het je gwn kan vertellen. Ze zit er waarschijnlijk echt mee.
Waarmee? dat ze op me is, of dat haar vader ziek is?
Oud 28-04-2011, 18:56
Edelweiss
Edelweiss is offline
Dat ze heeft gelogen over haar vader en over haar gevoelens tegen jou.
En het harde feit (erge ziekte?!) dat haar vader ziek is.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 19:06
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Dat ze heeft gelogen over haar vader en over haar gevoelens tegen jou.
En het harde feit (erge ziekte?!) dat haar vader ziek is.
Okeej...
Oud 29-04-2011, 14:22
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Het is een goede vriendin en je weet niet eens dat ze geen zus heeft?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 18:47
honkballertje
honkballertje is offline
en heb je vandaag nog duidelijkheid gekregen van haar?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 11:18
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Het is een goede vriendin en je weet niet eens dat ze geen zus heeft?
Citaat:
en heb je vandaag nog duidelijkheid gekregen van haar?
Inderdaad, nu ik daar zo over na denk. Ze heeft me veel verteld enzo, dus ook dat ze een zus heeft, ik ben nog nooit bij haar thuis geweest dus waarom zou ik haar dan niet vertrouwen?

Nee, nog steeds geen uitleg. Ik begin steeds meer te denken dat ze nog op me is, en dat ze daarom me ontwijkt. Ze gaat niet meer zo heel veel met me om, dus misschien om mij uit haar hoofd te zetten.... Ik weet het niet. Misschien denk ik dit alleen maar omdat ik het hoop...

Maar wat moet ik dan doen? Ik had zelf het idee om te vragen of ze ergens bang voor is...
Oud 01-05-2011, 12:24
zoef de haas
zoef de haas is offline
ontloopt ze je niet gewoon omdat nu is gebleken dat wat ze je heeft verteld niet helemaal/helemaal niet waar is en ze zich daar behoorlijk voor schaamt?
Oud 01-05-2011, 14:08
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
ontloopt ze je niet gewoon omdat nu is gebleken dat wat ze je heeft verteld niet helemaal/helemaal niet waar is en ze zich daar behoorlijk voor schaamt?
Ze schaamt zich inderdaad heel erg ja, maar ze ontloopt me al sinds ze me heeft verteld dat ze op me was.
Oud 01-05-2011, 22:15
Verwijderd
Als je zelf je twijfels erbij hebt, of je haar nog wel kan vertrouwen is het misschien toch wel verstandig om gewoon wat afstand te nemen. Je hoeft haar niet meteen te negeren en overal te verwijderen , maar gewoon zelf niet te veel contact zoeken.
Het is voor jullie een rare situatie, en als jij verder geen duidelijkheid van haar krijgt dan wordt het volgens mij gewoon energieverslindend en daar moet je voor oppassen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 06:32
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Je kunt ervan uitgaan van wel. Ik zou haar ermee confronteren. Zij heeft geen reden om boos te worden?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 13:40
Edelweiss
Edelweiss is offline
Is er nog nieuws?

Hoe loopt het nu?
Of is het alweer opgelost?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2011, 16:00
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Nou even een update!

Ik heb met haar gepraat maar ik krijg het er niet uit waarom ze nou gelogen heeft, en of ze nog op mij is. Ondertussen ben ik verliefd, niet op haar, maar ze vraagt steeds op wie ik ben. Als ik in mijn 2e naam op msn iets met liefde heb staan vraagt ze steeds: Wie is het. Gaat het over mij... etc etc etc.

Dus..
Oud 07-05-2011, 17:39
Edelweiss
Edelweiss is offline
Ze hoopt dus gewoon dat het over jou gaat omdat ze je dus nog duidelijk wel leuk vindt
Je moet haar gewoon zeggen dat zij het niet is, maar een ander, anders blijft ze hopen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 13:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Klinkt als een pathologische leugenaar, die vriendin van je. Iemand die de drang om te liegen niet kan onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 18:44
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
ow...
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten