Advertentie | |
|
![]() |
|
Nouja, ik kan me voorstellen dat je ouders er niet om staan te springen. Het kan ook niet leuk zijn voor jou om zoiets voor hen geheim te moeten houden. Uiteindelijk is het toch jouw beslissing.
Alles wat ik kan zeggen is dat ik in de situatie heb gezeten, en dat het bij mij niet werkte op de langertermijn. |
![]() |
|
![]() |
Aan de ene kant zeg ik: ja, dat kan. Leeftijd is maar een nummer. Als je maar van mekaar houdt
![]() Aan de andere kant zeg ik: nee. 16 & 29, je zit wel in totaal verschillende levensfases. Maar als het voor jullie werkt, dan zou ik zeggen: ga ervoor, wees gelukkig met elkaar ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zolang jij niets doet wat je niet wilt en gelukkig bent met jullie relatie, lijkt het me geen probleem (maar dat geldt ook voor een relatie met iemand van je eigen leeftijd, natuurlijk
![]() Ik kreeg zelf op mijn 15de een relatie met iemand van 25, dus 10 jaar verschil. Dat was soms echt wel lastig, maar hij hield rekening met mij en ik met hem, zodoende werkte het. (En werkt het nu nog steeds, maar tussen 26 en 36 lijkt het verschil minder groot, vind ik.) |
![]() |
|
Als jullie beiden vinden dat het goed zit, wie is de maatschappij dan om daarover te oordelen? Lekker verder gaan waar je mee bezig bent. Je trekt je haren uit je hoofd als je ermee stopt omdat andere mensen het veroordelen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarschijnlijk ben jij voor je leeftijd heel volwassen, maar 16 en 29 is toch echt een flink verschil. Ik ben 23 en ik denk dat ik nu op een leeftijd ben dat ik iets zou kunnen hebben met iemand van 29, maar eerder echt niet. Iemand van 29 werkt. Zelfs ik studeer nog, al loop ik de komende jaren alleen nog maar stages en lijkt het op werken, waardoor het misschien zou kunnen.
Ik kan mij heel goed indenken dat iemand van 29 spannend is voor een meisje van 16, maar gaat het wel zoals het hoort? Het klinkt je vast bekend in de oren, maar pas je op dat hij geen gebruik van je maakt? Staat hij er hetzelfde in als jij? Zijn jullie even serieus, etc? Respecteert hij jouw grenzen en dergelijke? Wat je er ook mee doet, licht in ieder geval je ouders in. Het is belangrijk dat zij weten wat jij doet op dit gebied en zeker als het gaat om iemand die zo'n stuk ouder is dan jij. Dat je er ouders er niet blij mee zullen zijn, daar kan je de donder op zeggen, maar het blijven je ouders en wie weet kan je nog best heel redelijk met je ouders hierover praten (ook dus over het feit dat je hierover twijfelt). Naar mijn mening, maar dat is mijn mening, kan je als 16jarig meisje geen gelijkwaardige relatie hebben met iemand van 29 jaar. Zoek eens goed uit hoe hij erin staat en zorg ervoor dat alles 'veilig' blijft, je ouders op de hoogte zijn en hij geen gebruik van je maakt. Succes! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het moeilijk om hier iets over te zeggen. Aan de ene kant vind ik het een groot leeftijdsverschil, met name omdat je wel nog echt in een andere fase van je leven zit. Ik vind het vreemd dat iemand van 29 verliefd wordt op iemand van 16. De meeste meiden van 16 die ik ken, vallen ver buiten de categorie meiden waar de jongens van 29 die ik ken op vallen. Ik heb daar altijd een beetje een vreemd gevoel bij en rationeel gezien zeg ik: niet doen, dit kan nooit goed gaan want levenservaringverschil, verschillende fases blablabla.
Gevoelsmatig vind ik het alleen maar leuk voor jullie. Mijn vriend is ook ruim tien jaar ouder dan ik en een vriendin heeft een vriend dat 26 jaar ouder is. En dat gaat al heel erg lang heel goed en die gaan ook echt niet meer uit elkaar en samen oud worden. Zoiets is heel erg persoonsgebonden, bij de ene 16-jarige vind ik het prima en kan ik alleen maar blij zijn, bij de andere denk ik 'jugh, wat voor een pedofiel moet die vent wel niet zijn', niets ten nadele van de meiden, maar omdat ze gewoon nog echt heel kinderlijk zijn, zowel in hun doen en laten als lichamelijk. Maargoed. Vooral doen als jullie er bij mee zijn ![]() |
![]() |
|
Ik heb zelf ook een vriend die 13 jaar ouder is en dat gaat prima, hij en ik zijn alleen 3 jaar later wat met elkaar begonnen. En ik weet wel dat ik op mijn 16e echt geen relatie met hem aan had kunnen gaan, ik was toen nog al wel volwassener dan de gemiddelde 16-jarige maar de ervaring van hogeschool met stages en dergelijke helpen toch wel erg mee met het opgroeien.
Als 16-jarige heb je namelijk een geheel andere leefwereld, je woont (meestal) nog bij je ouders en je zit nog op de middelbare school. Je kan je dan moeilijk inleven bij de ander.
|
mn zus had precies hetzelfde op die leeftijd, is vrij lang goed gegaan ook nog, de relatie is dan wel over maar het zijn nog altijd vrienden.
En mijn vriendin is ook flink ouder dan mij en dat wil toch ook wel.
|
Dat de meisjes in Thailand in die gevallen vaak zat in de prostitutie zitten en/of geen vrije keus hebben. Dat is in Nederland niet acceptabel en zou het daar ook niet moeten zijn.
En Esther, niemand kan het je verbieden, hoewel ik niet zeker weet of het als pedofilie of seks met een minderjarige telt en of dat strafbaar is als jullie dat in overeenstemming met elkaar zouden doen. Ik denk dat je wel heel zeker moet weten dat hij echt goed genoeg voor je is en dat er niemand is met wie je het beter zou kunnen vinden. Het feit dat je hier komt vragen of het wel of niet kan spreekt daar niet echt voor, maar daar kan ik niet over oordelen. Ik denk dat je vooral moet oppassen omdat hij al 13 jaar langer heeft gehad om relaties in te hebben en misschien nu wel veel sneller denkt aan een gezinnetje stichten en hij jou daarvoor als geschikt materiaal ziet.
|
Ik vraag me altijd af wat een man in een kind kan zien, een meisje dat voorlopig nog lang geen vrouw is. 13 jaar verschil maakt me niets uit als het allebei volwassenen zijn. Maar wat moet een volwassene in een (seksuele) relatie met een kind??? Die man kan niet anders dan gigantisch achterlopen op zijn ontwikkeling.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, een meisje van 15 kan er vaak al vreselijk lekker uitzien. Goed geproportioneerd enzo.
Maar dat is puur fysieke aantrekkingskracht. Ik zou nooit met zo'n jong ding iets beginnen. De levens lopen te ver uit elkaar, en eerlijk gezegd, iets rijper kan geen kwaad. Beetje levenservaring enzo. Maar om naar te kijken, is het niet verkeerd. Om meer dan alleen kijken, vind ik een beetje een no-go. Maar dat ben ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Met kind doelde ik op 'nog niet volwassen', ik reken pubers daar dus ook nog bij. Je komt het zelden tot nooit tegen dat je een meisje van 16 mentaal echt volwassen kunt noemen. Ik ben daarom ook wel degelijk van mening dat iemand van, in dit geval 29, wel degelijk heel ver achter moet lopen wil hij überhaupt op 1 lijn met haar kunnen zitten. Verder zou je verwachten dat iemand van die leeftijd slim genoeg is om te wachten tot ze echt volwassen is. Wanneer hij oprechte gevoelens voor haar heeft is hij bereid daar de tijd voor te nemen.
|
Verwijderd
|
Ik vind levenservaring helemaal geen geneuzel, eigenlijk.
Ik zou niks willen of kunnen met iemand die nog niet geleerd heeft voor zichzelf te zorgen, echt moeilijke keuzes te maken, geconfronteerd werd met de meest vormende zaken, die ik wel al tegenkwam (positief en negatief). En dan heeft een kind van 16 echt minder te bieden dan iemand die al meer ervaring heeft. (Of noem het puber, whatever, volwassen is het zeker niet). En dan kan ik haar nog zo leuk vinden, en respecteren, en goed op 1 lijn zitten. Dat stukje zou ik toch echt missen. Maar goed, jij hebt toen je 15 was ook een vent van 10 jaar ouder. Dus jij zal de uitzondering zijn. Maar een uitzondering, heeft nauwelijks het recht om het gangbare als geneuzel te bestempelen. Prijs jezelf gelukkig, zou ik zeggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
+ met een jongen die wat dichter bij je leeftijd zit kan je ook heel gelukkig worden hoor. Dat jij nu gelukkig bent met iemand van 29 betekent niet dat er niemand anders op de wereld is waar je ook gelukkig mee zou kunnen zijn (die dichter bij jouw leeftijd zit) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb mijn man ook leren kennen puur vriendschappelijk, we konden goed met elkaar praten, vonden dezelfde muziek leuk, keken dezelfde soort films, konden om hetzelfde lachen. Dan valt het leeftijdsverschil helemaal niet meer op. Hij heeft er echt niet voor gekozen om als 25-jarige op een meisje van 15 te vallen, dat gebeurde gewoon. (En andersom net zo goed.) |
![]() |
|
Naar mijn mening valt het met alleen 'heel raar' niet te beschrijven en vind het tweede dus een stuk meer van toepassing. Meningen verschillen echter, ik ben 19 en vind het leeftijdsverschil met een meisje van 15 al te groot. Ik kan me daarom moeilijk voorstellen dat iemand die veel ouder is dan ik daar wel interesse in heeft, laat staan dat ik het goedkeur c.q. respecteer.
|
![]() |
Ok je hebt al bijna 7 maanden wat en je ouders weten van niks/hebben niks door? (Misschien is het ondertussen al wel anders, maar toch...)
Als je het zo hoort klink 13 jaar idd wel erg veel, maar als jij er blij van wordt (en hij ook natuurlijk) moet je er vooral mee door gaan ![]() ![]() Ik moet alleen wel zeggen dat ik je opening van het topic wel een beetje serieus en volwassen over vond komen, waar natuurlijk niks mis mee is als je echt zo bent. Maar je bent nog wel 16 en zorg ervoor dat je straks niet je hele tienerjaren door bent gevlogen en eigenlijk niet enorm veel lol hebt gehad met vriendinnen ofzo. Wat ik wil zeggen is dat ik me kan voorstellen dat je redelijk snel volwassen bent geworden doordat je een vriendje van 29 hebt. En ik weet dat je er waarschijnlijk liever niet aan wilt denken, maar als het over een jaar of 2 straks misschien wel uit is, heb je dan wel een leuke tienertijd gehad? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
blind-date Dominique24! | 38 | 17-06-2003 11:33 |