Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Des te meer omdat ik er nog nooit een rationeel argument voor heb gehoord. Maar misschien kun jij dat veranderen...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hj heeft 40 jaar gezond geleefd en opeens...Waarom zou het niet omgekeerd kunnen?
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag. |
![]() |
||
Citaat:
Had je een beter voorstel? je kind uitzichtloos laten lijden omdat iemand toevallig denkt dat je je er vervelend over voelt als je zijn leven beëindigd dat is stukken beter? gevoelens zijn overrated en zouden in de belangrijke gevallen juist geen rol moeten spelen, alleen de levenskwaliteit van het kind zou een rol moeten spelen, niet het feit dat je je vervelend voelt omdat je iemand aan zijn eind hebt geholpen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En wat vind je ervan als iemand die zelfmoord wil plegen omdat hij het leven niet meer aantrekt, psychische klachten, euthanasie te laten ondergaan?? Deze groep krijgt niet zo makelijk euthanasie.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij is het wel belangrijk voor de vraag over euthanasie hoe je het leven ziet. Als je denkt dat het leven door een hogere macht is gegeven zou het niet netjes zijn om dat zelf weg te halen. Als het hele leven najagen van wind is kan ik me voorstellen dat het niks uitmaakt. Als het leven het allerbelangrijkste is zou het erg oneerlijk zijn om dat van iemand af te nemen, hoe slecht het leven van diegene dan ook zou zijn. Zelf heb ik hier eigenlijk niet echt een mening over, ik kan me wel een beetje vinden in beide ideeën. Aan de ene kant vind ik het niet goed om het leven af te nemen van iemand, ongeacht de staat van dat leven. Maar aan de andere kant heb je wel het probleem van het lijden. Is de pijn van het lijden dan erger dan het plezier van het leven? Of blijft er geen plezier meer over. Wel vind ik "het kind moet dan veel operaties ondergaan" geen goede reden om zijn/haar leven weg te nemen. Sowieso kun je je afvragen of er überhaupt plezier in het leven zit. Is het fijn om te leven? En waarom is het fijn om te leven? Wordt dat in de weg gezeten door lijden?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Als je gelooft dat een godheid alles doet en alles veroorzaakt, waaronder ziektes, dan is het logisch om ook alles over te laten aan het toeval. Medische behandeling is dan immers je verzetten tegen de wil van je god, en wie zou dat doen? Citaat:
En met wat voor argumenten? Ik heb er om eerlijk te zijn nog nooit een gehoord, in jaren, van allerlei mensen. Je zegt dat je het 'vreselijk' vind, maar waarom? Meestal komt er dan een of andere religieuze claim om de hoek kijken... En om de gevolgen maar even kort door de bocht aan te stippen: ik vind een mythe een slechte reden om duizenden kinderen jarenlang te martelen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Iedereen die voldoet aan de als-voorwaarde in "als ...., dan ....".
Met andere woorden: het is een algemene uitspraak. Met andere woorden: je = men =/= jij. Voorts heb ik die uitspraak gedaan naar aanleiding van deze post: Citaat:
Dhr. Sirch. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee. Ik geloof dat je het kind moet helpen om beter te worden. Daarom ben ik ook voor donatie.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-05-2011 om 20:57. Reden: Quotes even goed gezet |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: Je kan iedereen in 1 keer quoted door op het knopje met het plusje te drukken. Dan kan je met veel minder berichten toe
||
Citaat:
Als je medisch mag behandelen, dan staat ook niets euthanasie om een hoop onnodig lijden te voorkomen in de weg. Waarbij ik dan nog even voorbij ga aan het feit dat kinderen laten lijden vanwege de vermeende wil van een niet-bestaand wezen nergens op slaat.
||
Citaat:
Ander voorbeeld: Biologisch gezien zijn mensen serie-monogaan. Er is weinig twijfel over het feit dat seksueel monogame relaties niet natuurlijk zijn over een periode van meer dan 5 jaar. Een flink percentage van de kinderen is dan ook niet afkomstig van de vader die ze denken dat het is (tot 10%). Is dit een reden om nooit in een relatie uit te gaan van seksuele monogamie? Omdat de wetenschap in veel andere delen van het leven een leidraad kan vormen voor iemand? Ik ben zelf wetenschappelijk opgeleid en zal in de meeste gevallen zonder problemen wetenschappelijke kennis over mijn overtuigingen aannemen. Toch ben ik er wel van overtuigd dat seksueel monogame relaties de moeite waard zijn. Net zo goed denk ik dat het gelijkstellen van het argument dat het lijden van een kind 'omdat het de wil van god is' niet gelijk hoeft te betekenen dat het kind geen medische verzorging kan krijgen 'omdat het de wil van god is' dat het kind lijdt. Offtopic: ei v.s. ij fouten voorbehouden.
|
Als het kind onnodig moet lijden en dat dat zeker is ( ja mirakels en plotse genezing bestaan spijtig genoeg niet echt ), dan vind ik het egoïstisch en eigenwijs het kind te laten leven en het zo te laten afzien.
Ik ben er natuurlijk geen voorstander van om een leven te beëindigen, maar ik begrijp het wel dat het nodig is/ gewild is in sommige gevallen. Ook als een god zo kut is om zo een kinderen te 'maken" dan zegt het genoeg voor mij. Als er een god zou zijn die vredelievend is dan zou hij dat niet doen. Ook simpelweg alleen het goede op een god schuiven en de rest op pech, de duivel en andere dingen is vrij simpel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn geloof (mythe in jouw ogen) leert dat er kruiden, waar medicijnen van woorden gemaakt, zijn die mensen kunnen helpen bij ziektes. Daarom gaf ik aan dat ik doneren met harte toejuich. De mens moet alles doen om één leven te reden. Het is ook niet zo dat ik moet slapen of een uitkering vragen omdat ik op mijn godheid moet vertrouwen en zeggen: hij geeft mij geld als hij wil. Nee, ik ben verplicht om voor mezelf te zorgen en aan mijn gezondheid te werken , daarom is alcohol bijv. niet goed. Dus ik zou nooit voor euthanasie gaan, hoe erg ik ook mag lijden. Maar natuurlijk begrijp ik waarom velen van jullie voor zijn.
|
Zonder een oordeel eraan te vellen zou ik willen zeggen dat het volgens mij zo is dat gelovigen hun best moeten doen om (in dit geval) het kind te genezen, maar dat alleen God kan beslissen over het leven van het kind.
||
Citaat:
(Hierbij reken ik ook de open hartoperatie die ze mijn 83-jarige oma probeerde aan te raden). Toch gaat het om handelen dat niet gericht is op het genezen van een mens.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
zou jij je eigen baby doden? sinaasbei | 16 | 16-06-2011 01:00 | |
De Kantine |
Discussie voor topicstarters... Eye of Sauron | 18 | 01-01-2007 20:59 | |
Verhalen & Gedichten |