Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb drie verschillende studentenkamers gehad. M'n kamer in Leuven had ik via de universiteit maar sowieso is er daar geen kamertekort en heb je sowieso een huurcontract voor het academiejaar enzo. M'n tweede kamer in Rotterdam had ik via kamernet met hospiteren. Ik ben toen in september begonnen aan m'n studie en in februari had ik mijn kamer. Stond toen ook ingeschreven bij de studentenwoningbouw (stadswonen) maar dat schoot al helemaal niet op. M'n derde kamer heb ik via via. Een vriend van me kende iemand van z'n studie die in een studentenhuis woonde waar een kamer vrijkwam en zo ben ik daar ingerold.
Mijn tips: schrijf je op tijd in bij de studentenwoningbouw in de stad waar je wil studeren zodat je wachttijd kan sparen (en als je ook maar een vermoeden hebt dat je daar na je studie wil blijven wonen ook bij woonnet zodat je vast wachttijd kan sparen voor een huisje voor na je studie), zeg verder tegen iedereen dat je een kamer zoekt want via via vind je meestal wel de leukste kamers en maak je vaak ook meer kans dan met hospiteren.
|
Voor Groningen is het misschien slim om je vast in te schrijven bij Lefier (kan vanaf je 16e), dat is zo'n beetje de grootste studentenhuisvester van de stad. Dan bouw je wachttijd op en heb je over een paar jaar meer kans op een kamer.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Wachttijden bij studentenhuisvesting lopen al snel op tot een half jaar of een jaar. Je kunt jezelf een handje helpen door overal briefjes op te hangen met de mededeling dat je een kamer zoekt (en telefoonnummers erbij natuurlijk). Zo ben ik in een week of wat aan mijn eerste kamer gekomen; een jaar lang in onderhuur van een meisje dat een jaar naar het buitenland ging. Na die tijd had ik een kamer via de studentenhuisvesting, en de kamer daarna had ik via via (wel met kijkavond trouwens maar mijn beste vriendin woonde al in het huis; dat scheelde). Al met al heb ik eigenlijk nooit heel lang op een kamer hoeven wachten... je moet gewoon tijdig beginnen met zoeken en inschrijven, en niet bang zijn om actief eropuit te gaan.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb gezocht toen het studiejaar net begon, twee á drie maanden, ik dacht dat daar niets uit kwam. En toen ik weer wilde beginnen met zoeken, had ik nog twee hospiteeravonden, waarvan ik op de eerste werd uitgekozen.
Dit is in Leiden en ik geloof dat het wel heel erg verschilt van stad tot stad. Nu ben ik trouwens wel heel erg blij met m'n kamer, ondanks dat hij een beetje klein is, is de rest van het huis wel super schoon. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Toen ik in Utrecht ging studeren heb ik eerst anderhalf jaar heen en weer gereisd. Heb ondertussen wel wat dingen gezocht maar niet echt heel uitvoerig. Vervolgens raakte ik aan de praat met een medestudent die een jaar lager zat en via haar heb ik toen kunnen hospiteren en ben ik daar binnen geraakt.
![]() |
![]() |
|
Hoe zit het met kamers vinden in Tilburg? Daar ga ik namelijk studeren, maar het is me niet helemaal duidelijk wanneer ik moet beginnen met reageren op kamers op kamernet. Ik kan namelijk niet verhuizen tot ergens in augustus of desnoods eind juli, want krijg pas stufi eind september en ouders willen (uiteraard) zich niet al blauw betalen aan huur vóór die tijd. Maar ik wil er zeker zitten voordat het jaar daadwerkelijk begint want dagelijks heen en weer reizen zie ik niet zitten. (Woon in Zeeland.)
Er is naar mijn weten ook maar 1 organisatie waar je je in kan schrijven voor een kamer (Kamerpunt van Wonen Breburg) en daar heb ik me ook ingeschreven maar ik verwacht er niet zoveel van, kan denk ik beter zoeken via Kamernet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Op kamers in Breda robiinn_x | 6 | 20-08-2013 14:40 | |
Algemene schoolzaken |
OV kaart inleveren gamerboy | 25 | 30-03-2006 10:45 | |