Advertentie | |
|
![]() |
|
Een MBO opleiding bestaat in Nederland uit 4 niveau's
Niveau 1 is de assistentenopleiding: eenvoudige uitvoerende werkzaamheden. Niveau 2 is de opleiding basisberoepsbeoefenaar: uitvoerende werkzaamheden. Voor niveau 2 moet je minimaal de basisberoepsgerichte leerweg van het vmbo hebben. Niveau 3 is de vakopleiding: volledig zelfstandige uitvoering van werkzaamheden. Niveau 4 is de middenkaderopleiding: volledig zelfstandige uitvoering van werkzaamheden met brede inzetbaarheid. Voor niveau 3 en 4 moet je minstens de kaderberoepsgerichte leerweg, de gemengde leerweg of de theoretische leerweg van het vmbo hebben gedaan. Soms zijn er andere toelatingseisen. (http://naarhetmbo.kennisnet.nl/watkaner) Hij zou zonder het diploma dus sowieso in niveau 1 van het MBO kunnen instromen en vervolgens niveau 2, niveau 3 en niveau 4 kunnen gaan doen. Als ik je vriend was zou ik gewoon contact opnemen met de MBO school waarin hij geinteresseerd is, wat er mogelijk is met zijn getuigschrift. Niveau 1 lijkt me namelijk, als ik jouw verhaal zo lees, te laag, te gemakkelijk en dus te saai voor jouw vriend. Miss. zijn er wel mogelijkheden ![]()
||
![]() |
Citaat:
Hallo Ik heb een vraagje.. Ik zie dat je hebt geantwoord op één van de vragen! Ik ben namelijk belg.. Ik heb een getuigschrift maar ik zou graag naar nederland gaan studeren als hotel en eventmanagement.. Welke opleiding moet ik pakken HBO of MBO? Hopelijk krijg ik een antwoord.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
MBO opleidingen zijn praktijkopleidingen. HBO-opleidingen zijn toegepaste bacheloropleidingen. Om MBO te doen moet je een VBMO-diploma of gelijkwaardig diploma hebben, ik weet niet of een getuigschrift als gelijkwaardig geldt, dat zou wel kunnen want in Nederland hebben we ook een constructie dan je met een overgangsbewijs van 3havo/vwo naar 4 havo/vwo ook naar een MBO-opleiding mag. Om HBO te doen moet je een MBO-diploma, HAVO-diploma of gelijkwaardig diploma hebben en het lijkt me niet dat een getuigschrift daarvoor geldig is, dus dan zou je eerst een MBO-opleiding of een HAVO-eindexamen moeten doen. Zie ook: MBO hotelmanagement HBO hoger hotelmanagement Nederlands instituut Nuffic over de erkenning van buitenlandse diploma's in Nederland Vlaams instituut Naric over de erkenning van Belgische diploma's in Nederland |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Criminologie in Gent of Leuven? Insane Cookie | 8 | 12-11-2008 14:04 | |
Werk, Geld & Recht |
rijkeluiskind tjappie | 220 | 16-04-2007 14:35 | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |
Algemene schoolzaken |
Humane Wetenschappen of Economie-Moderne Talen ???? Aradiake | 27 | 16-08-2004 22:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in Belgie Verwijderd | 26 | 24-06-2003 23:07 |