Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen die bezet zijn moet je van afblijven. Weer wat geleerd voor de toekomst dus. Zeggen dat je gevoelens hebt voor iemand die in een relatie zit, werkt niet.
|
![]() |
Dank voor jullie reacties weer. Haar bijnaam is trouwens Sam, dus misschien praat dat wat makkelijker over haar.
Ik begrijp natuurlijk zelf ook wel dat het niet bepaald slim van mezelf was om het haar te vertellen, maar zoals gezegd deed ik dat omdat ik dacht dat ze ervoor open stond. Als ze vanaf het begin al duidelijk had laten blijken dat ze er geen behoefte aan had, dan was ik er vanzelfsprekend nooit aan begonnen. Verder ben ik mij heel goed bewust van mijn fouten, maar bedankt dat jullie me er nog even op wijzen. Overigens heb ik van verschillende kanten vernomen dat ze mij op een moment ook wel wat meer dan alleen leuk vond. Dat heeft ze ook duidelijk laten blijken aan mij, waardoor ik mij afvroeg of het misschien beter was het haar te vertellen. want ik wilde gewoon eerlijk zijn. En mijn eerlijkheid waardeerd ze ook, dat heeft ze gezegd. Maar ik denk dat ze in een soort van twee-strijd gekomen is. Laat ik voorop stellen dat als ze gelukkig is met haar vriend, dat ik dan ook blij ben. want zo ben ik dan ook wel weer. Toch liggen de dingen wat lastiger dan jullie denken, vermoed ik. Want bijvoorbeeld over die mentor; Dat was niet mijn idee. zij is naar de mentor gegaan om hulp te vragen, over wat te doen. Daar heb ik helemaal geen problemen mee, want de mentor is een hele aardige vrouw en bij ons op school gaat iedereen heel informeel met elkaar om, dus dat maakt mij niet uit. maar dit komt wel door haar stoornis. Ze wist gewoon niet wat ze ermee moest doen, omdat ze mij niet wil kwetsen. de mentor heeft vervolgens met ons beide gesproken, en tegen ons beide dingen uitgelegd over waarom Sam zo tegen mij doet, en tegen Sam dat het niet mijn bedoeling was haar van streek te maken etc. Ik geef absoluut niet alleen haar stoornis als reden op voor hoe het gaat. denk dat alsjeblieft niet. Ik begrijp heus wel dat meisjes zich niet echt op hun gemakt voelen als de liefde niet wederzijds is, zoals Syori al aangaf. Ik denk ook dat Sam er zo ook over denkt. En dat begrijp ik ook. Maar feit is wél dat door de problemen die Sam heeft, de dingen voor haar nog wat groter zijn dan alleen dat. Door haar stoornis denkt ze bijvoorbeeld voortdurend dat ik heel kwaad op haar ben door dit alles, en dat de hele wereld tegen haar is, en dat ze een trut is. zoals ik al zei is het een beetje te privé en te veel om alles hier uit te gaan leggen, maar Sam heeft vele angsten en vooroordelen voor dingen die er niet zijn en moeite met grenzen stellen, en ze heeft helaas een enorm laag zelfbeeld. dat zijn dingen die wel degelijk hun uitwerking hebben hierop, dat geeft niets met de schuld geven te maken. En als het in haar privé leven dan ook niet zo goed gaat, dan wordt het allemaal gewoon wat teveel voor haar. En dan raakt ze zoals nu erg van streek. het is alleen jammer dat ik daar te laat achter ben gekomen. En dat is ook waarom ik hier om hulp vraag wat je het beste kunt doen in zo'n situatie. Want eigenlijk wil je zo iemand laten zien dat ze zich niet druk hoeft te maken, en geen hekel aan zichzelf hoeft te hebben door dit. Ik kan natuurlijk ook zeggen, ik laat haar alleen want dat is het beste, maar dan voel ik mezelf ook niet prettig bij omdat ik haar wel van streek gemaakt heb. En misschien klinkt het een beetje gek, maar als je net als mij om iemand geeft (ook al is zij niet verliefd op mij) dan wil je ook dat het goed met haar gaat, en dat ze niet van streek is. Dus ik hoop dat het zo wat duidelijker voor jullie is? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Tegenstrijdig drozax | 6 | 26-08-2016 07:54 | |
Liefde & Relatie |
Niemand houd van mij Supersuri | 78 | 17-08-2007 18:07 | |
De Kantine |
Eeuwige Glimlach The Charmed One | 278 | 10-11-2003 09:23 | |