Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2011, 20:23
Lumpie
Lumpie is offline
Hallo forumleden,

Ik heb qua liefde nogal wat meegemaakt de laatste tijd en het is een beetje te privé en te veel om hier allemaal uit te leggen, maar iets zit me nogal dwars.

Ik ben verliefd geworden op een meisje op de middelbare school. Ik ben niet vaak verliefd, maar dit meisje was voor mij het meisje van mijn dromen. Ik heb me nog nooit zo verliefd gevoeld. ik heb haar langzamerhand een beetje leren kennen, en we hebben een aantal keren afgesproken (met anderen erbij) na schooltijd om wat te gaan doen. op een gegeven moment vernam ik dat ze al een tijdje een relatie heeft met een jongen die ik voor de rest niet ken. het klonk als een vrij vaste relatie, aangezien ze al een tijdje samen zijn.

Toch was ik niet helemaal overtuigd of ze wel gelukkig was. ze heeft meerdere malen aangegeven dat ze haar vriend bijna niet zag, en dat ze zich alleen voelde. het meisje in kwestie heeft veel meegemaakt in haar leven, en heeft ook na naderhand bleek een psychische stoornis.

En omdat ik zo verliefd op haar ben heb ik toen (was heel stom) besloten te vertellen dat ik verliefd op haar ben. laten we het maar zacht uitdrukken dat de persoon in kwestie hier niet al te blij mee was. ze vond me wel erg aardig, maar was niet blij dat er nog een jongen verliefd op haar is.

En sindsdien ontloopt ze mij voortdurend, en ik denk dat ze mij niet meer wil zien, en dit ook niet kan omdat ze zich onprettig voelt hierbij. Er is nogal wat gebeurd qua emoties bij haar, en ik heb het vermoeden dat ze veel dingen van mij verkeerd heeft opgevat, en als een poging om haar weg te kapen bij haar vriend, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was. ik dacht alleen dat ze er voor open stond.

Nu is mijn vraag: is er nog iets aan te doen? want als iemand je ontloopt lijkt het er niet op dat ze graag nog contact met mij wil. maar aan de andere kant hadden we altijd goed contact, en ben ik dus bang dat ze door verkeerde opvattingen niet meer met mij om wil gaan.(en door haar stoornis) Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. want van mijn kant hoeft ze geen gekke acties te verwachten. ik ben wat dat betreft helemaal geen pusher of iemand die zichzelf opdringt. maar ik heb het gevoel dat zij dat wel denkt.

Anderen zouden het misschien al opgegeven hebben, maar ik ben in dit opzicht nu eenmaal een volhouder...ik wil haar natuurlijk helemaal niet kwijt.

Heeft iemand ook weleens zoiets meegemaakt of heeft iemand nog enig commentaar hierop?

Have a good weekend all.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2011, 21:18
Mythical
Mythical is offline
Het is natuurlijk jammer dat dit gebeurt is maar er zijn best wel veel dingen die je er aan kan doen. Je kan bijvoorbeeld via Hyves of Msn een berichtje sturen dat dit niet jou bedoeling was en sorry zegt of dat je haar gewoon opzoekt op school. Ik snap dat ze je ontwijkt maar dat kan niet voor eeuwig dus als je haar opzoekt zou ze volgens mij heus wel stoppen om te luisteren wat er is. Ik hoop dat het helpt

Groetjes, Mythical.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 21:20
AzN
AzN is offline
In jouw positie zou ik haar 'n (lange) brief of e-mail sturen waarin je 't misverstand rechtzet. Laat haar ook weten dat je 't zult respecteren als ze besluit geen contact meer met jou te willen hebben en.. doe dat ook .
Oud 11-06-2011, 21:39
Lumpie
Lumpie is offline
Dank jullie wel voor jullie aardige reacties.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Ik was jullie even vergeten te vertellen dat ik al een mooie brief geschreven heb aan haar een aantal weken terug (geen email contact meer sinds al dit gedoe, omdat ze dat niet wil), en ik heb ook nog even met haar kunnen spreken toen. ik had haar toen al 3 weken niet gezien ofzo door alles, maar ik vroeg op school toen ik haar toevallig tegenkwam of ik nog even iets mocht uitleggen en mocht praten met haar, en dat dat is dus gebeurd. Ik heb haar gezegd dat het niet mijn bedoeling was, en ook mijn excuses aangeboden voor dingen die ik eventueel fout heb gedaan. Ze heeft vervolgens gezegd dat het oké was. het is toen enige dagen goed gegaan, maar sinds deze week ontloopt ze mij weer alsof ik een of andere engerd ben. En waarom ze dat weer ineens doet weet ik niet. ik vind het erg jammer. het voelt erg vervelend als je iets alleen lief bedoeld.

Mijn mentor op school heeft zelfs nog regelmatig met haar gesproken, en dingen uitgelegd. maar het lijkt allemaal niet te helpen. De mentor heeft bevestigd dat ik in haar ogen niets meer goed kan doen.

Ik denk dat het ook allemaal komt door haar stoornis. ik kan niet precies uitleggen welke stoornis het is, maar het bevat stemmingswisselingen en erg veel onzekerheid en stress. Vandaar dat ik haar ook niets kwalijk neem, wat er ook gebeurd is vanaf haar kant. Ik hou gewoon heel veel van haar.

Wat ook erg vervelend is dat ik zowiezo niet veel tijd meer heb. over een aantal weken is school afgelopen (zit nu in 6 VWO) en dan zal ik haar niet meer zien vrees ik. Terwijl ik graag een vriendschap met haar zou behouden.

Wat ook belangrijk is natuurlijk is te accepteren dat ik afgewezen ben en dat ze mij kennelijk niet wil. maar na het leuke contact wat we altijd hadden voelt dit wel verschrikkelijk.

Laatst gewijzigd op 11-06-2011 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 21:49
Mythical
Mythical is offline
Ik denk dat ze door haar stoornis bang is dat als ze met je omgaat dat haar vriendje het uitmaakt omdat jij verliefd op haar bent en dat vriendje dus denkt dat ze op jou is. Klopt natuurlijk niet maar uit haar ogen zou dat dus kunnen gebeuren. Het beste is volgens mij om het even te laten rusten en over een paar weken het nog een keer probeert. Ik hoop dat het helpt

Groetjes, Mythical.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 22:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Inderdaad heel stom om te vertellen dat je verliefd bent. Dat gaat ook niet goed komen, misschien dat je na een tijdje wel enigszins normaal met elkaar kan praten, maar dat blijft dan toch boven zo'n conversatie hangen.

Als man lange handgeschreven brieven gaan schrijven komt wanhopig en stalkerig over.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 05:29
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ze door haar stoornis bang is dat als ze met je omgaat dat haar vriendje het uitmaakt omdat jij verliefd op haar bent en dat vriendje dus denkt dat ze op jou is. Klopt natuurlijk niet maar uit haar ogen zou dat dus kunnen gebeuren. Het beste is volgens mij om het even te laten rusten en over een paar weken het nog een keer probeert. Ik hoop dat het helpt

Groetjes, Mythical.
Dit slaat nergens op.

Persoonlijk kan ik zeggen dat ik in veel gevallen ook mensen ga ontwijken als ze me vertellen dat ze verliefd op me zijn en dat niet wederzijds is (vooral als ik bezet ben, want dan heb ik er al helemaal geen zin in).

Dit heeft niets met een stoornis te maken, maar gewoon met het feit dat het verrekte oncomfortabel is. Bij vrienden heb ik dan sowieso een hele tijd zo weinig mogelijk contact, omdat de sfeer anders heel opgelaten is en ik niet eens mezelf kan zijn omdat ik weet dat zij zich heel anders voelen dan ik. Dan ga ik opeens overal op letten (heel erg opletten of ik 'em niet toevallig aanraak, mijn woorden afwegen, 'gesloten' lichaamstaal), allemaal om die persoon geen hoop te geven enzo. Allemaal veel te moeilijk en vervelend; dan maar gewoon geen contact meer. In ieder geval voor een tijdje.

@TS: Het laatste dat je moet doen is haar nog meer lastig vallen. Ze heeft blijkbaar (in ieder geval tijdelijk) geen zin om met je om te gaan. Dat heb je maar te accepteren. Ik vind het trouwens heel vreemd dat je zelfs de mentor erbij hebt betrokken (dit is toch tussen jullie beiden? Wtf heeft die mentor er mee te maken?) en ik vind het jammer dat je er meteen van uitgaat dat alles de schuld is van haar stoornis (alsof je niet kan accepteren dat het je eigen schuld is dat ze geen contact meer met je wil. Dus: stoornis...). En dat zou trouwens ook helemaal niet uit moeten maken. Als iemand niet met je om wil gaan dan is dat haar goed recht, whatever the reason may be.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 08:17
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik denk dat ze toch echt wel gelukkig met haar vriendje is, dus dat je haar gewoon even met rust moet laten en van je af moet zetten, hoe moeilijk het ook mag zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 08:57
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik denk dat ze toch echt wel gelukkig met haar vriendje is, dus dat je haar gewoon even met rust moet laten en van je af moet zetten, hoe moeilijk het ook mag zijn...
Dit.

Mensen die bezet zijn moet je van afblijven. Weer wat geleerd voor de toekomst dus. Zeggen dat je gevoelens hebt voor iemand die in een relatie zit, werkt niet.
Oud 12-06-2011, 09:39
Lumpie
Lumpie is offline
Dank voor jullie reacties weer. Haar bijnaam is trouwens Sam, dus misschien praat dat wat makkelijker over haar.

Ik begrijp natuurlijk zelf ook wel dat het niet bepaald slim van mezelf was om het haar te vertellen, maar zoals gezegd deed ik dat omdat ik dacht dat ze ervoor open stond. Als ze vanaf het begin al duidelijk had laten blijken dat ze er geen behoefte aan had, dan was ik er vanzelfsprekend nooit aan begonnen. Verder ben ik mij heel goed bewust van mijn fouten, maar bedankt dat jullie me er nog even op wijzen.

Overigens heb ik van verschillende kanten vernomen dat ze mij op een moment ook wel wat meer dan alleen leuk vond. Dat heeft ze ook duidelijk laten blijken aan mij, waardoor ik mij afvroeg of het misschien beter was het haar te vertellen. want ik wilde gewoon eerlijk zijn. En mijn eerlijkheid waardeerd ze ook, dat heeft ze gezegd. Maar ik denk dat ze in een soort van twee-strijd gekomen is. Laat ik voorop stellen dat als ze gelukkig is met haar vriend, dat ik dan ook blij ben. want zo ben ik dan ook wel weer.

Toch liggen de dingen wat lastiger dan jullie denken, vermoed ik. Want bijvoorbeeld over die mentor;

Dat was niet mijn idee. zij is naar de mentor gegaan om hulp te vragen, over wat te doen. Daar heb ik helemaal geen problemen mee, want de mentor is een hele aardige vrouw en bij ons op school gaat iedereen heel informeel met elkaar om, dus dat maakt mij niet uit. maar dit komt wel door haar stoornis. Ze wist gewoon niet wat ze ermee moest doen, omdat ze mij niet wil kwetsen. de mentor heeft vervolgens met ons beide gesproken, en tegen ons beide dingen uitgelegd over waarom Sam zo tegen mij doet, en tegen Sam dat het niet mijn bedoeling was haar van streek te maken etc.

Ik geef absoluut niet alleen haar stoornis als reden op voor hoe het gaat. denk dat alsjeblieft niet. Ik begrijp heus wel dat meisjes zich niet echt op hun gemakt voelen als de liefde niet wederzijds is, zoals Syori al aangaf. Ik denk ook dat Sam er zo ook over denkt. En dat begrijp ik ook.

Maar feit is wél dat door de problemen die Sam heeft, de dingen voor haar nog wat groter zijn dan alleen dat. Door haar stoornis denkt ze bijvoorbeeld voortdurend dat ik heel kwaad op haar ben door dit alles, en dat de hele wereld tegen haar is, en dat ze een trut is. zoals ik al zei is het een beetje te privé en te veel om alles hier uit te gaan leggen, maar Sam heeft vele angsten en vooroordelen voor dingen die er niet zijn en moeite met grenzen stellen, en ze heeft helaas een enorm laag zelfbeeld. dat zijn dingen die wel degelijk hun uitwerking hebben hierop, dat geeft niets met de schuld geven te maken. En als het in haar privé leven dan ook niet zo goed gaat, dan wordt het allemaal gewoon wat teveel voor haar. En dan raakt ze zoals nu erg van streek. het is alleen jammer dat ik daar te laat achter ben gekomen.

En dat is ook waarom ik hier om hulp vraag wat je het beste kunt doen in zo'n situatie. Want eigenlijk wil je zo iemand laten zien dat ze zich niet druk hoeft te maken, en geen hekel aan zichzelf hoeft te hebben door dit. Ik kan natuurlijk ook zeggen, ik laat haar alleen want dat is het beste, maar dan voel ik mezelf ook niet prettig bij omdat ik haar wel van streek gemaakt heb.

En misschien klinkt het een beetje gek, maar als je net als mij om iemand geeft (ook al is zij niet verliefd op mij) dan wil je ook dat het goed met haar gaat, en dat ze niet van streek is.

Dus ik hoop dat het zo wat duidelijker voor jullie is?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 10:30
honkballertje
honkballertje is offline
Klinkt duidelijk. Als je op deze manier ook aan haar hebt aangegeven dat je haar niet van streek wilt maken, kan je verder niks meer doen lijkt me. Afwachten totdat ze het zelf weer ok vindt dat je in de buurt bent is het beste denk ik.
Oud 12-06-2011, 22:38
Lumpie
Lumpie is offline
Ja, meer is er denk ik helaas niet aan te doen...En bovendien zal ik haar over 3 weken voorgoed niet meer zien, dus dan houd het toch op...

Bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 08:19
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ja, meer is er denk ik helaas niet aan te doen...En bovendien zal ik haar over 3 weken voorgoed niet meer zien, dus dan houd het toch op...

Bedankt voor jullie reacties.
Wat gebeurd er dan, als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 10:17
Lumpie
Lumpie is offline
@Silvano08: Dan is school afgelopen (zit nu in 6 VWO) en dan zal ik haar niet meer zien als zij dat niet wil, omdat ieder zijn eigen weg gaat natuurlijk. Vandaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten