Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ik me afvraag of mensen liegen dan is dat voor mij een spelletje. "Zou hij nu de waarheid vertellen of niet? Of wil diegene mij gewoon manipuleren?" .. zeker wanneer de consequenties van een leugen niet zwaar wegen, ben ik helemaal niet bang ervoor dat iemand echt liegt, maar me afvragen blijf ik het. Bang ervoor kun je alleen zijn wanneer je bouwt op mensen, ze dingen toevertrouwt; pas dan loop je een gevaar. Maar aangezien ik dat met amper iemand doe, heb ik daar weinig last van. Misschien als ik ooit een vriendin heb, dat er dan ook angst (bijv. om haar te verliezen) bij komt kijken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar komt dat wantrouwen niet voort uit weer angst.. waarom zou je iemand anders wantrouwen? Als je absoluut niet bang bent dat diegene je zal kwetsen of manipuleren, zou je diegene gewoon kunnen vertrouwen. Dat doe je niet, en lijkt me dan toch uit angst dat hij/zij jou op de een of andere manier zal schaden..
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmmz, voorbeeld uit de realiteit: er komt een nieuwe werknemer werken bij mij op kantoor. Het is opvallend dat hij erg aardig is en zijn best doet om aardig gevonden te worden. Als we ergens over praten geeft hij je nauwelijks ongelijk, enzovoorts.. Wel nu, hoef ik bang voor hem te zijn? Nee. Het is af en toe leuk om ff te babbelen, maar raken / kwetsen kan hij me op geen enkele manier. Ik ben de zoon van de directeur notabene. Toch ben ik wantrouwend; vraag me af wat zijn doel is. Denkt hij door aardig zijn tegenover mij betere kansen in het bedrijf te maken? Komt het in gesprekken voor dat hij informatie verzamelt over mijn vader? Gewoon allerlei vragen die in mij opkomen, waarin ik me afvraag wat iemand nou echt denkt en denkt te bereiken. Angst ondervind ik daarbij echter niet; hij is irrelevant, enkel een productiemiddel. Hij zal worden ingezet voor wat hij bedoeld is, and that's it (en meer kan hij ook niet doen). Toch zou je mijn gedrag en denkwijze als 'wantrouwend' kunnen classificeren, terwijl er dus geen sprake van angst is. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
(sorry als ik te direct ben)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat het directe en het pesten betreft: dat probleem heb ik wanneer ik in iemand vertrouw; iets wat ik zo snel dus niet doe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tsja, ik weet niet. Veelal vind ik het ook gewoon interessant. Diegene kan mij niet schaden, maar hij kan tevens ook de zaak niet schaden.
En daarbij komt: het is eigenlijk onzinnig om erover na te denken. Het is gewoon iemand die komt werken voor zijn geld; en zijn aardigheid kan voortkomen uit het feit dat hij het liever gezellig heeft op het werk dan dat hij met een stel stille mensjes zit opgescheept. Zoals je ziet, lopen mijn gedachten altijd in alle richtingen (en zijn daarom ook regelmatig tegenstrijdig). Ik denk altijd na, puzzel altijd, vraag me altijd alles af. Is het dan niet meer uit gewoonte of interesse? |
![]() |
|
![]() |
eyz....
Ik denk dat het heel goed mogelijk iz dat je wantrouwend wordt na aanleiding van gemaakte fouten. Tenminste ik denk dat dat bij mijzelf een grote rol speelt. Ik vertrouw egt niemand maar ook voorwerpen ofzow. Vaag maar ik denk duz wel dat het mogelijk is. succes.... kk |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 | |
Psychologie |
antropofobie? Verwijderd | 3 | 25-02-2002 13:52 |