Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2011, 17:00
...Nynke...
...Nynke... is offline
hoi!

Ik scharrel nu al een tijdje met een jongen... A hij is 22 jaar en ik 16. We zitten een in dezelfde vriendenploeg en zo heb ik m ook leren kennen. Gisteravond zou ik samen met een vriendin en haar vriend en A samen te winkelen in een stadje verderop. Nu mocht ik er eigenlijk niet heen en heb ik gevraagd of ik alsnog mocht als ik niet al te laat thuis was. Mijn ouders dachten dat ik alleen met die vriendin erheen zou. Toen kwam dat ploegje met ophalen had die vriendin A opgeruid om zich voor te stellen aan mijn ouders. Mijn moeder vond t wel grappig en mijn vader stond een eindje verderop en riep ja kom over een half jaar maar terug.. voor de grap dacht ik. Toen zijn we wezen winkelen en daarna nog even een drankje.Alleen t werd toch laat.. Ik was half 12 thuis en mijn moeder had me nog gesmst. Nu mag ik dit weekend niet op stap maar dat vind ik niet zo erg opzich. Maar mijn vader wilde het er net nog wel even met mij over hebben en toen zei hij weer dat A maar over een half jaar moest terug komen. Ze vinden het niet zo leuk dat hij al 22 is. Ik kan dit goed begrijpen maar ik weet niet wat ik moet. Ik vind die jongen namelijk wel leuk.

Hebben jullie tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2011, 17:03
Verwijderd
A is niet zo slim geweest. Als hij je nu netjes op tijd thuis had gebracht en nog even beleefd met je ouders had gesproken, was het een stuk beter gelopen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 20:41
Verwijderd
Een halfjaar is vrij kort om jullie leeftijdsverschil te verkleinen. Dat klinkt alsof je vader niet zozeer een bezwaar heeft tegen 'die jongen van 22' maar meer tegen 'die jongen van 22 die zijn dochter niet op tijd thuis bracht'.
Het zou wel kunnen helpen als hij een keer bij jullie komt eten ofzo, en dan zichzelf van zijn allerbeste kant laat zien.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 21:38
kevints
kevints is offline
heb zelf nog niet zo veel ervaring, maar denk toch dat (vooral voor de vader) wil weten wat z'n dochter allemaal uitspookt dus ik zou gwn als die jongen zijnde eens langswippen om zich voor te stellen enz
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 22:02
MiBe
MiBe is offline
Als je dan toch iemand van 22 wil, neem dan in ieder geval iemand die volwassen genoeg is om je op tijd thuis te brengen.
Oud 25-06-2011, 10:40
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
A is niet zo slim geweest. Als hij je nu netjes op tijd thuis had gebracht en nog even beleefd met je ouders had gesproken, was het een stuk beter gelopen.
Dit ja, en ik vind het ook niet echt slim van jezelf trouwens.
Oud 25-06-2011, 18:54
hookee
hookee is offline
Eens met MiBe en drukknoopje.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 13:36
sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Als je dit opgelost wil hebben, zul je nu toch even door het stof moeten kruipen. MiBe en drukknoopje hebben gelijk; iemand van 22 zou verstandig moeten zijn in deze zaak en zorgen dat je op tijd thuis was, zeker als hij een sarcastische opmerking van je vader te horen kreeg toen hij zich voorstelde.
Je zult toch echt met je ouders erover moeten praten, waarschijnlijk heb je meer kans bij je moeder dan bij je vader, aangezien hij al een lichtelijk gereserveerde houding heeft t.o.v. dit. Leg je gevoelens uit, hoe je hem ziet, dat je weet dat het leeftijdsverschil misschien groot is tussen jullie, maar dat je hem toch eigenlijk wel heel leuk vind. Ohja, ik zou vooral ook zeggen dat je weet dat je te laat thuis was en je niet aan de afspraak had gehouden. Misschien dat je ouders de verliefdheid van vroeger nog kenden en ze het een beetje kunnen relativeren..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 14:34
TopDrop
TopDrop is offline
Het is een precair onderwerp en je moet er dus een beetje diplomatiek mee omgaan. Het is van beide kanten volkomen te begrijpen. Jij vindt die jongen leuk. Voor je ouders ben jij nog hun onschuldige dochter. Ze houden heel veel van je, en daarom zijn ze wat terughoudend als je met iemand thuiskomt van 6 jaar ouder. Je zou het er met je ouders over kunnen hebben, en hem misschien een keer kunnen uitnodigen om te komen eten. Zo kunnen je ouders hem ook eens meemaken, en als ie een avondje bij jullie is, kunnen ze vast wel een aardige mening over hem vormen. En mocht het daarna wat worden tussen jullie, dan is een ontmoeting tussen jullie ouders vast ook geen slecht idee.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten