Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2011, 11:25
Mimuna
Mimuna is offline
Hallo iedereen

Mijn zusje heeft een pectus excavatum en heeft de keus om zich te laten opereren.
Het is niet noodzakelijk, maar soms heeft er wel wat last met ademen en zo.
Bij de operatie zou ze een ijzeren balk door haar borstbeen krijgen, en de dokter zegt dat het erg pijnlijk is. Nu twijfelt ze en ze zou graag horen van anderen die de operatie hebben meegemaakt hoe het resultaat achteraf was.

Deed het veel pijn?
Was het eindresultaat goed?
Heb je spijt van de operatie of was het een goed idee?

Zulke dingen
Het zou helpen met het maken van haar keuze

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2011, 11:50
mathfreak
mathfreak is offline
Van Wikipedia: "Bij pectus excavatum, wat ook wel trechterborst of schoenmakersborst genoemd wordt, is het borstbeen ingevallen."
Oud 31-07-2011, 11:53
Mimuna
Mimuna is offline
Dat weet ik ?

Ik ben opzoek naar mensen die de operatie hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2011, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Van Wikipedia: "Bij pectus excavatum, wat ook wel trechterborst of schoenmakersborst genoemd wordt, is het borstbeen ingevallen."
Citaat:
Dat weet ik ?

Ik ben opzoek naar mensen die de operatie hebben meegemaakt.
Het is handig om even te vermelden wat het precies inhoudt. Als er mensen zijn die bijvoorbeeld kennissen hebben die dit meegemaakt hebben, dan zal denk ik het duidelijker zijn als er staat de het borstbeen is ingevallen dan dat het pectus excavatum is. Dat is namelijk niet iets wat je aan al je kennissen gaat lopen vertellen terwijl gewoonweg zeggen dat je iets hebt waardoor je borstbeen is ingevallen wat duidelijker is .
Met citaat reageren
Oud 31-07-2011, 16:21
tuttebel
tuttebel is offline
een vriend van mij heeft het gedaan. hij moest best lang revalideren en had ook nog best veel pijn toen hij uit het ziekenhuis mocht. hij had ook af en toe last van ademen.
heel veel weet ik er verder niet van helaas!
Oud 04-08-2011, 21:03
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Het is handig om even te vermelden wat het precies inhoudt. Als er mensen zijn die bijvoorbeeld kennissen hebben die dit meegemaakt hebben, dan zal denk ik het duidelijker zijn als er staat de het borstbeen is ingevallen dan dat het pectus excavatum is. Dat is namelijk niet iets wat je aan al je kennissen gaat lopen vertellen terwijl gewoonweg zeggen dat je iets hebt waardoor je borstbeen is ingevallen wat duidelijker is .
Precies, het klonk nu meer als een spreuk uit Harry Potter... Ik zal eens navragen, ik geloof dat een vriendin van een vriendin van mij die operatie heeft laten doen... Weet niet zeker though, kom er op terug als het zo is
Oud 05-08-2011, 12:24
tuttebel
tuttebel is offline
update: die vriend heeft de staaf nu laten verwijderen, hij zegt dat hij heel erg blij is omdat hij er nog steeds last van had na 2 jaar ofzo.
Oud 22-08-2011, 21:31
Avondjurk
Avondjurk is offline
Iemand uit mijn klas had dat ook, die is geopereerd en was blij dat hij het had gedaan maar het was wel zeer pijnlijk.
Oud 26-08-2011, 20:50
Verwijderd
ik heb het zelf en ik heb er bestwel last van, bijvoorbeeld op het strand heb ik het idee dat iedereen naar me kijkt en in het zwembad ook enzo. daarom wil ik een operatie doen en die ga ik binnenkort doen . hopelijk doet het niet te veel pijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten