Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2011, 12:28
DAH
DAH is offline
Slapen jullie uit tijdens de zomervakantie, en zo ja (wat ik wel verwacht), tot hoe laat?
Oud 16-07-2011, 12:33
Verwijderd
Ja en nee.
tussen 7 en 10 uur
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 12:33
snoopy
snoopy is offline
Ghehe... Ik heb nooit goed kunnen uitslapen en nu ik 2 kinderen heb al helemaal niet meer.
'vroeger' sliep ik maximaal tot 9 uur.
Oud 16-07-2011, 13:24
AzN
AzN is offline
Ja, sinds ik geen colleges meer heb (vanaf eind maart) slaap ik dagelijks uit. Ook maar tot hooguit 09:00 uur, later lukt me echt niet .
Oud 16-07-2011, 15:05
Balance
Balance is offline
Ik heb geen zomervakantie, maar slaap in mijn weekend (of overige vakanties) meestal wel uit. Tot een uur of 9 / 10.
Oud 16-07-2011, 15:08
Geel
Geel is offline
Voorheen heb ik in de zomervakantie zowat elke dag uitgeslapen. Behalve op de dagen dat ik vroeg ergens moest zijn. Dan sliep ik gemiddeld uit tot één uur. Maar deze zomervakantie is mijn moeder erop gebrand (dat is vast geen goed gebruikte uitdrukking ;p) om mij zowat elke ochten nog vòòr 10 uur te wekken. Ik vind het niet lief van haar
Oud 16-07-2011, 16:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb geen zomervakantie, maar slaap in mijn weekend (of overige vakanties) meestal wel uit. Tot een uur of 9 / 10.
Oud 16-07-2011, 17:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Slapen jullie uit tijdens de zomervakantie, en zo ja (wat ik wel verwacht), tot hoe laat?
Ik slaap altijd zoveel mogelijk uit, met name in weekenden. Weinig zo heerlijks als beseffen dat je die dag nergens voor je bed uit hoeft, en je dan nog eens lekker omdraaien.

Hoe laat, dat verschilt met wanneer ik naar bed ga. Ik ga doorgaans vrij laat slapen, maar als ik uitslaap, slaap ik wel zo'n 10/11 uur ipv 8.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 22:38
Verwijderd
Ik slaap uit als dat kan. Ik slaap dan ook makkelijk tot 12 uur. Of 1 uur.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 23:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
10 uur is geen uitslapen 1 uur is uitslapen. Dat kan ik wel. 3 uur is ook niet zo'n probleem
Met citaat reageren
Oud 16-07-2011, 23:14
Fantôme
Fantôme is offline
Ik ga in de zomervakantie twee keer op vakantie en daarbuiten ben ik gewoon aan het werk, dus dan veranderd er niet veel. Ik ben net terug van vakantie en heb daar één dag uitgeslapen tot 10 uur, de andere dagen was ik simpelweg veel eerder wakker. Staat trouwens een nacht doorhalen en een nacht van 4 uur slaap tegenover, dus echt uitgeruster was ik niet... Mijn andere vakantie heeft een 'druk' programma waar uitslapen volgens mij ook niet echt toe behoort. Overigens vind ik uitslapen wel heerlijk, maar vooral omdat ik er weinig aan toekom, dus áls het dan een keer kan...
Oud 16-07-2011, 23:24
Verwijderd
Ik slaap ongeveer 7 uur op een avond. 8 uur slapen = uitslapen. Maar dan krijg ik pijn en word ik moe en ben ik suf, dus nee, uitslapen is niet mijn ding. Raak er ook gestrest van.
Zelfde geldt voor bijslapen (dutten). Dan ben ik ook helemaal vertyft, dus daar hou ik niet van.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 00:13
Daboman
Daboman is offline
Als ik ochtenddienst heb sta ik 5:30u op. Bij avonddienst slaap ik uit tot 9:30u. Op een vrije dag slaap ik uit tot uiterlijk 10:00u.

Toen ik nog nachtdiensten had sliep ik ook regelmatig van 8:45u tot een uur of 16 a 16:30u. Toen had ik ook het gebruik om mijn wekker te zetten op vrije dagen om te voorkomen dat ik op de verkeerde momenten slaap. Wanneer je even gaat liggen kan dat zomaar veranderen in je nachtrust en dan kan je als je je slaap niet goed plant om 23:00u helemaal uitgerust wakker worden, omdat je om 16:00u alleen maar even een half uurtje wilde gaan liggen. Ach ja, er stond wel een leuke ploegendienst toeslag tegenover.
Oud 17-07-2011, 02:15
Rationeel
Rationeel is offline
Toen ik nog studeerde kwam ik vrijwel nooit voor 11:00 ofzo uit m'n nest. Tegenwoordig red ik 11:00 niet eens als ik wil uitslapen. Ik heb ongeveer 5,5 a 6 uur slaap nodig per nacht, rond de 7 uur in the long run.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 09:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
10 uur is geen uitslapen 1 uur is uitslapen. Dat kan ik wel. 3 uur is ook niet zo'n probleem
En hoe laat sta jij buiten de vakantie op dan?
Oud 17-07-2011, 10:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En hoe laat sta jij buiten de vakantie op dan?
Dat ligt aan mijn werktijden. Bij mijn oude werk moest ik om kwartover 6 weg, dus dan ging mijn wekker om 5 uur.
Bij mijn nieuwe werk begint de dienst pas om 12 uur.
Oud 17-07-2011, 12:46
Verwijderd
Nee ik slaap nooit uit. Uitslapen is voor mij half8 8uur. En meestal sta ik om 6uur half7 op.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 12:57
Bird.
Bird. is offline
Ik wou dat ik kon uitslapen soms.
Ik kan gewoon niet tot 1 uur in bed blijven liggen, 10 uur is echt maximaal en dan ben ik al om 7 uur wakker geworden maar blijf ik gewoon nog even liggen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:41
Verwijderd
Ik ben niet echt een uitslaper. Op vrije dagen slaap ik wel uit tot een uur of negen à tien omdat ik dan wat slaap in te halen heb, maar als ik vakantie heb is dat natuurlijk al snel niet meer zo, en dan sta ik zo tussen halfacht en acht uur op.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 13:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben een werkloze uitvreter en slaap zo lang ik wil.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 15:56
Chevy
Chevy is offline
Ik ben een hele erger uitslaper Maar ik werk 's avonds/'s nachts het beste, dus ik heb liever dagne van 10/11 tot 2/3 dan van 7 tot 12 ofzo.
Oud 17-07-2011, 16:15
Verwijderd
Ik kan ook erg goed uitslapen als ik er de kans voor heb. Maar ik ben dan ook wel een avond/nachtmens, dus ik blijf sowieso laat op en kan dan heerlijk lang uitslapen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 22:27
Volk
Volk is offline
Hangt heel erg af van hoe laat ik ga slapen. Uitslapen is voor mij 8 uur slapen, hoewel ik meestal vanzelf na 6 uur wakker word. Het hangt trouwens ook af van wat ik ervoor heb gedaan, laatst had ik 3 feesten in een weekend en ook nog 24 uur gewerkt in datzelfde weekend, daarna sliep ik 22 uur. Maar ik werd wel fit wakker!

Eigenlijk slaap ik altijd uit, ik zorg ervoor dat ik op tijd naar bed ga en word wakker zonder wekker. Behalve dus met werken in het weekend, sinds ik weer in party mode ben slaap ik hele weekenden niet, of maar 6 uur in totaal en dan daarna dus even een inhaaldagje.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 22:30
Verwijderd
Van 12 tot 10 ongeveer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2011, 23:44
Tink*
Tink* is offline
Ik functioneer het beste op 9 uur slaap (standaard). Minder gaat ook wel, maar is wel kutter. Als ik uitslaap dan slaap ik tot een uur of elf en dan haal ik zo'n 10 uur.
Oud 18-07-2011, 10:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oud 19-07-2011, 01:42
Verwijderd
Ik slaap vandaag uit tot 4 uur. 's middags. Gister trouwens ook.
Ja, je las het goed.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 04:41
Verwijderd
Uitslapen is zonde van de tijd.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 05:56
flyaway
flyaway is offline
Ja, vooral omdat ik veel later ga slapen. Ik ben dan wakker tot 2 uur 's nachts en dan word ik ergens rond 12 wakker. Maar als ik om 11 uur ga slapen word ik wel later wakker dan de tijd waarop mijn wekker normaal gaat, en als het lukt plak ik er nog wat uurtjes aan vast.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 06:52
Verwijderd
Ik slaap in de zomervakantie ongeveer 8 uur per nacht en dat is uitslapen. Mijn ritme verschuift wel een beetje aangezien mijn biologische klok denkt dat er 28 uur in een dag zitten.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 08:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik slaap in de zomervakantie ongeveer 8 uur per nacht en dat is uitslapen. Mijn ritme verschuift wel een beetje aangezien mijn biologische klok denkt dat er 28 uur in een dag zitten.
Je loopt gewoon op DS9 stationtime.
Oud 19-07-2011, 10:37
Verwijderd
Ik slaap elke dag uit want ik draai alleen maar avonddiensten.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 11:01
Verwijderd
Niet-uitslapen is zonde van de tijd.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 11:06
Rivka
Rivka is offline
Ik heb 8-8,5 uur slaap nodig op een normale basis en in vakanties en weekends slaap ik wat uit (wat ik wel fijn vind na een week opstaan om 6.30). Ik wil niet langer uitslapen dan tien uur 's ochtends, want als ik heel lang slaap ben ik de verdere dag irritant duf.
Oud 19-07-2011, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Je loopt gewoon op DS9 stationtime.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 12:21
Martiño
Martiño is offline
Chief O'Deadlock
Oud 19-07-2011, 21:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik werk bijna elke dag vanaf 9u, dus ik sta om 7u op. In de weekends blijf ik wel tot een uur of 8, soms 9 liggen, maar ik word vaak om 5u wakker van de zon en daarna slaap ik nog maar half. Dus, nee.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 21:10
Aybike
Aybike is offline
Als niemand me wakker maakt tot 12 uur
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 21:33
Miekje*
Miekje* is offline
Ik moet werken in de vakantie waardoor ik pas om half 10 mijn bed voor uit hoef . Alleen dat is niet helemaal uitslapen, want meestal word ik pas om een uur of half 11 wakker als ik uitslaap. Met mijn vriendje erbij is dat iets eerder, maar we doezelen vaak samen nog even lekker verder.
Oud 19-07-2011, 21:36
Verwijderd
Uit mezelf word ik meestal rond 9 uur wakker, maar ik kan me dan wel nog rustig even omdraaien als ik dat wil <3
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 11:40
apk
apk is offline
Heb niet echt vakantie. Ik werk (geen vakantiewerk) maar ben in de weekenden natuurlijk vrij en door de weeks vaak ook wel een aantal dagen. Als ik de kans krijg om uit te slapen doe ik dat. Hoe lang dat is verschilt per keer. Als ik de dag ervoor druk ben geweest, slaap ik makkelijk de klok rond. Was het minder druk/ben ik minder moe dan slaap ik een uur of negen.
Meestal sta ik op tussen half elf en half een.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 12:24
Uice
Uice is offline
Ik slaap niet zo vaak uit. Ik zet goed als elke dag de wekker om een uur of tien, tenzij ik heel laat naar bed ga, dan om een uur of elf.
Oud 02-08-2011, 13:27
Elmp
Elmp is offline
Als het kan wel. Maar vaak moet ik 's ochtends al beginnen met werken. Probeer altijd wel de klok rond te slapen, ik zet mijn minimum op 6 uur en max op 12. Anders ben ik de hele dag lam
Oud 02-08-2011, 13:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik slaap best vaak uit, als ik niet (of pas 's middags) aan het werk hoef.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 15:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik slaap altijd uit, aangezien ik meestal pas om 6 uur 's avonds hoef te werken.
Als de colleges weer beginnen heb ik wel een probleem, want ik vind het vrij lastig om vroeg te gaan slapen en om wakker te worden van mijn wekkers. Nu is mijn ritme zo dat ik rond 7/8 uur 's ochtends ga slapen en om een uur of 4 weer opsta.
Oud 03-08-2011, 13:30
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik slaap altijd uit, aangezien ik meestal pas om 6 uur 's avonds hoef te werken.
Als de colleges weer beginnen heb ik wel een probleem, want ik vind het vrij lastig om vroeg te gaan slapen en om wakker te worden van mijn wekkers. Nu is mijn ritme zo dat ik rond 7/8 uur 's ochtends ga slapen en om een uur of 4 weer opsta.
Nachtdienst?
Oud 03-08-2011, 17:07
apk
apk is offline
Citaat:
Uitslapen is zonde van de tijd.
Als je lekker lang uitgeslapen hebt, kun je de tijd die je hebt extra effectief besteden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 17:59
lalalalie
lalalalie is offline
Toch wel tot een uur of 11 als het kan.
Oud 06-08-2011, 14:36
Verwijderd
als ik uit kan slapen,is het altijd wel later dan 12 uur
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten