Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ga in de zomervakantie twee keer op vakantie en daarbuiten ben ik gewoon aan het werk, dus dan veranderd er niet veel. Ik ben net terug van vakantie en heb daar één dag uitgeslapen tot 10 uur, de andere dagen was ik simpelweg veel eerder wakker. Staat trouwens een nacht doorhalen en een nacht van 4 uur slaap tegenover, dus echt uitgeruster was ik niet... Mijn andere vakantie heeft een 'druk' programma waar uitslapen volgens mij ook niet echt toe behoort. Overigens vind ik uitslapen wel heerlijk, maar vooral omdat ik er weinig aan toekom, dus áls het dan een keer kan...
![]()
|
Verwijderd
|
Ik slaap ongeveer 7 uur op een avond. 8 uur slapen = uitslapen. Maar dan krijg ik pijn en word ik moe en ben ik suf, dus nee, uitslapen is niet mijn ding. Raak er ook gestrest van.
Zelfde geldt voor bijslapen (dutten). Dan ben ik ook helemaal vertyft, dus daar hou ik niet van. |
![]() |
|
Als ik ochtenddienst heb sta ik 5:30u op. Bij avonddienst slaap ik uit tot 9:30u. Op een vrije dag slaap ik uit tot uiterlijk 10:00u.
Toen ik nog nachtdiensten had sliep ik ook regelmatig van 8:45u tot een uur of 16 a 16:30u. Toen had ik ook het gebruik om mijn wekker te zetten op vrije dagen om te voorkomen dat ik op de verkeerde momenten slaap. Wanneer je even gaat liggen kan dat zomaar veranderen in je nachtrust en dan kan je als je je slaap niet goed plant om 23:00u helemaal uitgerust wakker worden, omdat je om 16:00u alleen maar even een half uurtje wilde gaan liggen. Ach ja, er stond wel een leuke ploegendienst toeslag tegenover.
||
Citaat:
Bij mijn nieuwe werk begint de dienst pas om 12 uur.
|
Hangt heel erg af van hoe laat ik ga slapen. Uitslapen is voor mij 8 uur slapen, hoewel ik meestal vanzelf na 6 uur wakker word. Het hangt trouwens ook af van wat ik ervoor heb gedaan, laatst had ik 3 feesten in een weekend en ook nog 24 uur gewerkt in datzelfde weekend, daarna sliep ik 22 uur. Maar ik werd wel fit wakker!
Eigenlijk slaap ik altijd uit, ik zorg ervoor dat ik op tijd naar bed ga en word wakker zonder wekker. Behalve dus met werken in het weekend, sinds ik weer in party mode ben slaap ik hele weekenden niet, of maar 6 uur in totaal en dan daarna dus even een inhaaldagje. |
![]() |
|
Ik heb 8-8,5 uur slaap nodig op een normale basis en in vakanties en weekends slaap ik wat uit (wat ik wel fijn vind na een week opstaan om 6.30). Ik wil niet langer uitslapen dan tien uur 's ochtends, want als ik heel lang slaap ben ik de verdere dag irritant duf.
|
Ik moet werken in de vakantie waardoor ik pas om half 10 mijn bed voor uit hoef
![]()
|
![]() |
Heb niet echt vakantie. Ik werk (geen vakantiewerk) maar ben in de weekenden natuurlijk vrij en door de weeks vaak ook wel een aantal dagen. Als ik de kans krijg om uit te slapen doe ik dat. Hoe lang dat is verschilt per keer. Als ik de dag ervoor druk ben geweest, slaap ik makkelijk de klok rond. Was het minder druk/ben ik minder moe dan slaap ik een uur of negen.
Meestal sta ik op tussen half elf en half een. |
![]() |
|
Ik slaap altijd uit, aangezien ik meestal pas om 6 uur 's avonds hoef te werken.
Als de colleges weer beginnen heb ik wel een probleem, want ik vind het vrij lastig om vroeg te gaan slapen en om wakker te worden van mijn wekkers. Nu is mijn ritme zo dat ik rond 7/8 uur 's ochtends ga slapen en om een uur of 4 weer opsta.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
serieus niet meer kunnen uitslapen... Chloe Siere | 12 | 27-02-2008 15:37 | |
Lifestyle |
Een reflectie van jouw lifestyle Otis | 490 | 10-05-2004 23:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Mijn vriend heeft pfeiffer... tiram | 24 | 14-09-2003 22:41 | |
De Kantine |
Hoe ziet jouw week eruit? Evito | 33 | 07-05-2003 22:12 | |
De Kantine |
zijn er nog meer mensen die nu eigenlijk vakantie horen te hebben Krugdinho | 17 | 03-07-2002 16:44 |